Graag advies voor 1e Thailand reis.

Discussie in 'Thailand' gestart door J en J, 23 dec 2012.

1. J en J

J en J New Member

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste allen.

Ik oriënteer me op het maken van een reis door Thailand. We hebben interesse in de natuur en de activiteiten die we daar kunnen beleven (niet meer met een fiets de berg op, maar de rest heel graag. De rimboe en ook de prachtige (niet toeristische)stranden hopen we op te zoeken. Nu kunnen we met het verhaal al heel wat, maar we vragen ons af waar (thuis of tp) en hoe je alles het beste kunt regelen. Ik begon met een groepsreis; toen informatie ingewonnen over bouwstenen en nu denk ik dat we het beter zelf kunnen regelen. Ik heb echter een man die denkt dat we daar veel rompslomp aan kunnen hebben. En welk vervoer is het beste en hoe werkt dat? Ik hoop dat jullie ons ook zouden willen adviseren. Wij zijn rond de 55 jaar en niet echt bang uitgevallen. Ik moet eerlijk bekkennen dat we slapen op een matje niet echt fijn vinden. Dus waar het wat luxer kan, heeft dat onze voorkeur. Al wil ik de hutten in de bomen en de strandbungalows niet missen. Alvast bedankt voor jullie input. J en J

2. J en J

J en J New Member

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet onze vragen misschien specifieker stellen.
    Binnenlandse vliegtickets: in Nederland boeken of op vliegveld Thailand boeken? Hotels: vanuit Nederland boeken of in hotel zelf? Dit zelfde geldt voor excursies (raften, kanoen, gids enz.
    Ik las over retour vliegticket naar noorden en terug naar BKK. Is het niet leuker om van het noorden via ander vervoer naar beneden te zakken?

3. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Een reis naar Thailand plannen is goed te doen en zeker geen rompslomp, je zal merken dat je veel meer kan ondernemen dan tijdens een georganiseerde reis. Je kan idd je binnenlandsevlucht beter vanuit hier boeken, schrijf je in voor de nieuwsbrief van airasia, dan krijg je alle aanbiedingen op tijd door.
    Je kan ook met de nachttrein reizen, deze kan je ook het beste vanuit hier boeken maar kan pas 60 dagen voor vertrek bij www.thairailticket.com
    Je kan je excursies gewoon ter plaatse boeken in je hotel of bij een tourbureautje in de buurt, het is wel handig dat je vooraf al een beetje weet wat je leuk vind, dan kan je het altijd nog aanpassen als je er bent.
    Je zou de bouwstenen uit de georganiseerde reis kunnen gebruiken om een leuke route te krijgen of je leest verschillende reisverslagen, gaandeweg zal je reis een leuke inhoud krijgen met tips hier op het forum.
    Stel gerust je vragen hier, iedereen heeft zoveel informatie dat het straks nog moeilijk wordt om een beslissing te nemen.

4. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Je inleiding is prima hoor, alleen blijft het vaag welke bestemmingen je wil aandoen en ook de vermoedelijke reisduur en reisperiode - dat laatste is van belang om niet in het dure hoogseizoen te reizen( Laagseizoen is meestal half april) Net zoals je het internationaal vliegticket 'thuis boekt' boek je zowat 3 maand voor afreis ook de binnenlandse vluchten ( vermijd tussenpersonen die een graantje willen meepikken) Air Asia of Nok air en Thai smiles zijn de goedkoopste maar starten en landen op de 'binnenlandse luchthaven Don Muang' Indien je na je buitenlandse vlucht direct wil aansluiten op het binnenlands netwerk kan het alleen met Thai air en Bangkok airways. Ook hier, hoe vroeger je boekt … hoe goedkoper het prijskaartje en wellicht tref je een promotievlucht aan.
    Treinen boek je via internet 2 maand voor het vertrek.
    Hotels: enkel de guesthouses zijn ter plaatse te boeken, voor de middenklasse is reserveren via Agoda - Asia Rooms of At Siam het goedkoopst / soms is rechtstreeks bij het hotel ( via internet) nog goedkoper of krijg je een heel pakket diensten bovenop.
    Alle excursies zijn ter plaatse en naar wens te reserveren , de reiskantoortjes vind je haast in elke straat.
    Omtrent je vraag of het niet leuker is om via trein ? te reizen is het antwoord ja! Het is avontuurlijker en je ziet ook nog wat van het landschap. Tegenover de tijdswinst staat dat treinen heel wat goedkoper zijn en met hun confortabele ligbedden spaar je ook nog een overnachting.
    Mochten jullie overwegen iets luxer te verblijven dan hier alvast een Phuket Island voorproefje:
    http://www.youtube.com/watch?v=idOgA41FM60

5. arjen@ksc.th.com

arjen@ksc.th.com New Member

Lid geworden:
    14 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp wel wat je bedoeld Maikel,maar het is misschien niet helemaal duidelijk voor een "vreemde" er zijn twee luchthavens in Bangkok, de oude, Don Muang (Code DMK),en de nieuwe Suva moelijk woord (Code BKK)vanf DMK vertrekken de meeste binnenlandse vluchten, terwijl de meeste internationale vluchten aankomen op BKK. Je kan wel aansluiten op het binnenlandse netwerk,maar dan moet je van luchthaven verkassen. Deze transfer duurt gauw 1,5 uur, alhoewel als je geluk hebt het in 45 minuten kan.

Arjen.

6. J en J

J en J New Member

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie input. Ik denk dat ik dan al een beetje laat ben als ik het zo lees. We hebben in ons hoofd om 26-1 te vertrekken en dan zo'n 19 dgn. Eerst naar het noorden, dan naar Khao Sok, dan mooie (niet drukke stranden) geemigreerde collega's in Hua Hin opzoeken en dan nog Bangkok. We kijken vooral uit naar de natuur en ik vooral ook naar de activiteiten zoals raften, roeien, wandelen, (luxe) resorts in romantische omgeving. Lijkt me geweldig om in een boomhut of in een bungalow ah stille strand te zitten.
    Is het moeilijk als je weet welke route je wilt doen, maar niet hoe lang daar en hoelang daar, dat je ter plaatse alles regelt?

7. Hanneke

Hanneke New Member

Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    J en J, het kan nog wel hoor! Ik zie op skyscanner.nl dat je eind januari via Eva Air en China airlines voor rond de 700 euro pp een vlucht kunt boeken, dat is een redelijk bedrag. Met tussenstop kan het waarschijnlijk nog iets goedkoper, maar als je maar zo kort hebt zou ik zelf voor rechtstreeks gaan.

19 Dagen is niet al te lang voor wat je allemaal wilt, maar het is wel te doen. Ik heb een voorzichtig opzetje gemaakt. Natuurlijk kun je zelf andere keuzes maken, b.v. langer in Bangkok, dat is persoonlijk. Maar omdat je activiteiten vooral in de natuur aangeeft, ga ik er een beetje van uit dat je, net als ik, minder een stadsmens bent.

26-1 vlucht, b.v. Eva Air
    27-1 aankomst 14.30 uur, binnenlandse vlucht Bangkok air (17.00 uur) naar Chiang Mai
    28-1 t/m 2/2 Dag of 5 noorden ?? Veel natuur en activiteiten die je noemt hier te doen, kan makkelijk ook langer hier blijven, maar dan wordt het wel erg krap om de rest allemaal te doen
    2-2 Chiang Mai - Phuket, rechtstreekse vlucht
    3-2 t/m 5/2 Khao Sok
    6/2 - 11/2 eiland + Hua Hin
    12-2 Bangkok (in ieder geval de dag vóór je terugvlucht in Bangkok zijn)
    14/2 terug

Je kan inderdaad best wel alles ter plekke regelen, binnenlandse vluchten worden dan meestal wat duurder, maar ja daar heb je dan weer een stukje vrijheid voor. Volgens mij is eind januari/begin februari de grootste drukte in Thailand over. Daarbij ben ik net in november geweest en was het duidelijk minder druk dan andere jaren. De Europese crisis was goed merkbaar, zo gaven de Thai ook zelf aan.

Veel succes en plezier met de voorbereidingen!

8. J en J

J en J New Member

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartelijk dank allemaal. We hebben besloten de reis later te maken. Ik wil dit graag goed voorbereiden en heb daar meer tijd voor nodig. Ik zal jullie raadgevingen natuurlijk meenemen. Groetjes.

9. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt me geen slecht idee, je kan je dan wat beter voorbereiden zodat je precies kan doen wat je leuk vind.

10. arjen@ksc.th.com

arjen@ksc.th.com New Member

Lid geworden:
    14 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer, maar begrijpelijk. Het is vooral belangrijk dat je niet met een slecht gevoel aan je reis begint. Dus waarschijnlijk een goede beslissing!

Arjen.

11. hans2007

hans2007 New Member

Lid geworden:
    7 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Je vraagt: Is het moeilijk als je weet welke route je wilt doen, maar niet hoe lang daar en hoelang daar, dat je ter plaatse alles regelt?

Nee, dat is niet moeilijk, dat is precies de manier waarop ik reis. Ik snap dat het je allemaal een beetje moeilijk lijkt voor een eerste keer, maar zolang je niet in het super-hoogseizoen reist (dec-15jan) , is er weinig aan de hand.

Daantje en aap hebben natuurlijk gelijk, maar aan de andere kant, zelf heb ik ervaren dat het nogal een verschil maakt voor een actieve reiziger of je danwel in januari of in februari-maart-april gaat, het is dan (voor mij onaangenaam) heel warm.
    Voorheen ging ik altijd in november, wanneer ik komend jaar weer ga, zal dat waarschijnlijk weer in nov. zijn.

Hans.

12. J en J

J en J New Member

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    November? ok, ik ga kijken hoe het weer en de omstandigheden dan zijn. Leuk dat jij op die manier reist Hans.

13. hans2007

hans2007 New Member

Lid geworden:
    7 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    In november zijn de temperaturen het laagst, en in Noord Thailand is de kans op regen bijna nul, hoe later in november je gaat , hoe kleiner de kans.

In Khao Sok regent het het meest van alle gebieden in Thailand, houd daar rekening mee.

Ik bereid het als volgt voor: Per bestemming kies ik een accomodatie, en een reserve-accomodatie. Aangezien het nog november is, is de kans dat de accomodatie vol is, erg klein. Je zult merken dat in 9 van de 10 gevallen je in de eerste keuze logeert. Het kan echter ook zijn, dat je eerste keuze tegenvalt, om wat voor reden dan ook.
    Dan heb je altijd nog een backup-adres.

Het vervoer gaat op verschillende manieren, eigenlijk is het min of meer doen waar je zin in hebt, al heeft het ook met budget te maken.
    Trein, bus, , minibus, taxi, vliegtuig, alles is mogelijk, en (daar heb je het weer!) omdat je in november zit, is er overal plaats. Bij vliegtuigen kan het echter zijn, dat vluchten worden gecombineerd.

Hans.

14. Ruben

Ruben New Member

Lid geworden:
    15 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Bouwstenen zijn wel ideaal als je niet heel veel tijd hebt (of weinig zin hebt om dingen uit te zoeken), maar vooral als je buiten het hoogseizoen naar Thailand gaat dan kun je prima "op de bonnefooi" gaan en ter plekke dingen regelen. Ik heb dat zelf 2 keer gedaan en het beviel prima! Zo kun je ter plekke veel beter onderhandelen, de hotels even bekijken voordat je een kamer boekt, lekker flexibel zijn etc.

Voor een bouwstenen, complete rondreizen naar Thailand of reisinspiratie kun je ook eens kijken op: http://www.rondreis.nl/rondreis-thailand/

Voor een eerste reis Thailand vind ik zelf het schema; Bangkok, Noord-Thailand en dan enkele eilanden een mooi schema.

15. J en J

J en J New Member

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartelijk dank mensen. Als ik het zo hoor is eind november een goede tijd om te gaan en dan heb ik nog genoeg tijd om het voor te bereiden. Hartelijk dank!

Deel Deze Pagina