Het dure(?) leven op Curacao

Discussie in 'Curacao' gestart door s.huberts, 19 jan 2006.

1. s.huberts

s.huberts New Member

Lid geworden:
    19 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, mijn naam is Sylvia Huberts, ben derde jaars hbo-rechten student. Het is de bedoeling om vanaf September 5 maanden stage te lopen in Curacao. Ik zou graag willen weten van iemand hoe 'duur'het leven daar is ten opzichte van Nederland en waar ik op moet rekenen qua het huren van een verblijfplaats. Ik hoop op een reactie.

2. jolanda

jolanda New Member

Lid geworden:
    28 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo Sylvia,
    Het leven (de boodschappen)is hier net zo duur als in Nederland, alleen het huren van een verblijf plaats kan goedkoper zijn. kijk regelmatig op marktplaats.an of viavia.net dan kom je advertentie's van aanbieders tegen of vraag gewoon op deze manier om een ruimte. Een kamer huren kan al voor 300 NAF per maand heb je meer eisen dan word het ook duurder.

3. Ellen Fransen

Ellen Fransen New Member

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi ik ben Ellen en wij willen weten in welke maand je het beste naar Curacao kan gaan

4. jmdushi

jmdushi New Member

Lid geworden:
    23 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ha Sylvia kijk een op www.antillen.nu daar staan div. adressen die verhuren aan stagiares. Het leven kan hier trouwens goedkoper zijn hoor dan in Nederland je moet gewoon geen Nederlandse merkartikelen kopen Uitgaan kan wel flink oplopen maar ook daar geldt weer lokale tentjes

5. zoe

zoe New Member

Lid geworden:
    22 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi,
    Ik heb een vraagje, Ik ga binnekort naar Curacao voor een stageperiode van 5 maanden.
    Ik had een vraagje hoeveel 1 euro nou precies is in NAF?
    Want volgens mijn broer heb ik aan 500 euro genoeg om 1 maand te overleven in curacao, Overleven versta ik onder: Kamerhuren, boodschappen en mijn sigaretten.
    Kunnen jullie mij even beantwoorden?
    Groetjes,
    ZOe

6. marijewenneke

marijewenneke New Member

Lid geworden:
    13 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Zoe,

de koers van de NAF wisselt, het beste kun je gewoon even op internet kijken. bijv. google zoeken: koers euro naf.
    Op het moment is 1 euro ongeveer 2,33 naf

7. mkoeleman

mkoeleman New Member

Lid geworden:
    18 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi ZOe,

Misschien kun je eens kijken www.stagescuracao.nl, daar staan ook een hoop tips op over stages.

Groeten,
    Marco

8. npj

npj New Member

Lid geworden:
    5 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vriendin van me woont er en zij zegt dat ze 500 NAF per maand kwijt is aan eten e.d. en dan niet op de cent kijkt, maar wel typische NL dingen uitsluit want die zijn erg duur. Ik ben zelf aan het kijken voor woonruimte en dat heb je al voor 500 NAF. Als je kijkt naar de koers van vandaag volgens de ABN site is € 500 * 2.435 1217.5 NAF en is de conclusie dat het redelijk moet lukken denk ik.

9. gaby

gaby New Member

Lid geworden:
    7 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    zoe
    uhm?? 500 euro voor de tijd dat je daar stage... dat vind ik maar net krap aan .. maar ieder voor zich natuurlijk .. het lijk mij altijd wel handig meer mee te nemen ...

ik wensje een geweldige tijd in curacao ..
    ik ga er ook heen samen met me vriendin voor vakantie v 3 sept tot 18 sept

pas goed op je zelf
    doeggggggggg

10. ellenknol13@hotmail.com

Lid geworden:
    19 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi, mijn naam is ellen en ga als het goed is in april 2008 naar curacao om stage te lopen.
    er zijn toch nog een paar dingen die ik zou willen weten voor dat ik heen ga.
    zoals hoe zijn de mensen daar?
    welke plaatsen in curacao zijn voor de nederlanders het prettigste om te verblijven.
    zijn de mensen daar echt zo laks?
    zou ik met een bedrag van 566 euro daar wel van rond kunnen komen samen met een klasgenoot?
    o ja waar kan je het beste je vlucht boeken..
    zijn best nog wel veel vragen ik hoop wat er horen

liefs ellen

11. van Voorst

van Voorst New Member

Lid geworden:
    6 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Laks vind ik persoonlijk niet zo'n prettig woord. Iedere cultuur heeft zijn voordelen en nadelen! Laten we het er ophouden dat de mensen over het algemeen gewoon niet zo lopen te stressen als hier in Nederland. De gemiddelde eilandbewoner werkt hard zeker gezien het klimaat. De warmte zal je vanzelf ook een paar stapjes minder hard laten lopen. Je moet wel anders houd je het niet vol. Probeer Arke fly voor tickets en wacht niet te lang met boeken, hoe sneller je boekt hoe goedkoper je uit bent. Dit geldt zeker ook voor de KLM die over het algemeen veel minder vertraging heeft. Bedoel je dat je samen met je klasgenoot voor 566 euro moet rondkomen. Of hebben jullie dit allebei en delen jullie de woonkosten? Samen lijkt me wel erg weinig.
    Suc6 en veel plezier op dit prachtige eiland. Ik ben verliefd op het eiland en zijn bewoners.

12. Roxsha Appartementen Curacao

Lid geworden:
    8 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    vanaf april en mei 2008 krijgen wij weer diverse 1-en 2 slaapkamerappartementen vrij in ons apt. complex. mail gerust voor de volledige prijslijst. Foto's staan op volgede link http://spaces.msn.com/roxsha
    Op deze space tref je ook de gele gids/telefoonboek en diverse vacatursites aan.

13. w_bruinsma86

w_bruinsma86 New Member

Lid geworden:
    4 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik van 8 januari 2 weken naar curacao,
    Is het gunstig om euro´s mee te nemen en die daar om te wisselen, loop je dan uiteindelijk met meer geld weg? de euro's die ik op me rekening heb worden die altijd met een bepaalde factor omgerekend, of hangt dit van een koers af. Ik hoop dat iemand me kan helpen bedankt

14. beachgirl

beachgirl New Member

Lid geworden:
    1 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    voor zover ik weet, Wouter -en ik weet niet alles ;)-, is geld wisselen in je vakantieland het meest gunstig ... zo ook de girale koers ... DUS de girale koers ...
    in kort: niets aan cash geld meenemen, maar gewoon hier pinnen ...

veel plezier als je hier bent ...
    groetjes,
    Anya

15. van Voorst

van Voorst New Member

Lid geworden:
    6 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Er staat een pinautomaat bij de bagageband op Hato. Gewoon pinnen terplaatse je kunt kiezen uit dollars en Antil gulden

16. johanvanloosen@hotmail.com

Lid geworden:
    12 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi ik wil in april naar curacao,wie heeft er een leuke woon/werk plek voor mij,ik heb ervaring in de horeca/10jaar verzorging van lichamelijk gehandicapten/botenbouw/klussen/en in de bouw, ben 36jaar en gezond en fit gr johan

17. BEACHBOY

BEACHBOY New Member

Lid geworden:
    17 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    wil je met mij lekker doen?

please , BEACHGIRL

18. esline

esline New Member

Lid geworden:
    28 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo poepy's

wat typen jullie toch leuke verhalen.
    Ik ben een werkstuk aan het maken over curacao..!!!!

doegg....!!!! xxx

19. Karl-Heinz Liedtke

Karl-Heinz Liedtke New Member

Lid geworden:
    15 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede Morgen

De CD-ROM kan aangefraagt worden bij www.ideCAD.de,teken,bouwen,de CD-ROM is gratis.
    Meteen zelf zien hoe ideCAD werkt en hoe snel u er mee aan de slag kunt?
    Nu bestellen.
    Ik ben van 19.5.2009 tot 19.6.2009 in Curacao bij mijn Dochter.

vr.gr.Karl-Heinz Liedtke(Docent Baowtechniek)

20. jaswanthr

jaswanthr New Member

Lid geworden:
    29 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien een domme vraag, maar, wij willen met vakantie naar curacao 9 dagen. hotel breezes. wat zijn jullie bevindigen van dit hotel. verder wil ik een paar dagen een auto huren. en wat excursies gaan doen. heb ik aan 1000 euro voor 2 personen genoeg.

Deel Deze Pagina