hoe snel wordt je gestoken/krijg je malaria?

Discussie in 'Gambia' gestart door Angeliek, 15 feb 2012.

1. Angeliek

Angeliek New Member

Lid geworden:
    15 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,
    over 3 weken gaan we een weekje vakantie vieren in Gambia, maar ik word nogal bang gemaakt dat het absoluut niet verstandig is om te gaan omdat ik zwanger ben en grote kans loop om malaria te krijgen.
    Ik ben gevaccineerd tegen gele koorts en neem Lariam tabletten...daarbij is er airco in het hotel, wil ik DEET en een geimpregneerde klamboe meenemen en kleding met lange mouwen en pijpen aandoen vanaf een uur of 6-7...
    Moet ik toch echt heroverwegen te gaan??

Angelique

2. jannie

jannie New Member

Lid geworden:
    23 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo Angeliek.
    als je airco hebt in het Hotel heb je geen klamboe nodig goed smeren met deet een lange broek aan en lange mouwen is goed wij hebben dat nog nooit gedaan en wij zijn er in alle maanden al geweest regen seizoen en al en nog nooit ziek geweest wel altijd malaria tabletten gesliktwij komen er al 15 jaar en altijd goed .heb een hele fijne tijd in THE GAMBIA

3. Loesje

Loesje New Member

Lid geworden:
    26 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Angeliek,
    In april gaan wij naar Gambia, voor het eerst, dus ik kan geen ervaringen met je delen.
    Wel heb ik eerder malaria tabletten geslikt, ook toen we een kinderwens hadden. Mij werd geadviseerd om na het slikken minimaal 4 maanden te wachten met zwanger worden. Wat is er over het gebruik van pillen in combin met je zwangerschap gezegd?
    Overigens gebruikten wij Malerone pillen. Wij, en veel mensen uit mijn omgeving hebben slechte ervaring met larium. Je gaat hier heel heftig van dromen namelijk.
    Ben benieuwd.
    Loes

4. jannie

jannie New Member

Lid geworden:
    23 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    beste Angeliek en Loesje
    wij slikken al 15 jaar een paar keer per jaar
    lariam en wij dromen niet wel gingen wi vange Malaronr aan de diaree En als je Anti depresieva slikt mag je geen lariam.
    een hele fijne vakantie en deet gebruiken.jannie

5. Angeliek

Angeliek New Member

Lid geworden:
    15 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Jannie en Loesje,

allebei hartelijk dank voor de nuttige reacties, ik slik Lariam omdat dat mag na het eerste trimester vd zwangerschap. Tot nu toe voelen mijn vriend en ik er niets van, ik heb niet eens een reactie gehad op mijn vaccinatie gele koorts, terwijl mijn vriend zich niet zo lekker voelde (had wel meer tegelijk en ik niet). De Deet heb ik al gekocht (50%) en de klamboe doe ik dan nog voor de zekerheid. Ik voel me in elk geval wat gerustgesteld door jullie nuchtere reacties. En ik lees dat er ook iemand gaat met het zoontje van 15 maanden, dus dan zal het allemaal wel niet zo’n vaart lopen.

Veel groetjes,
    Angelique

6. Loesje

Loesje New Member

Lid geworden:
    26 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag Angeliek, grappig te lezen hoe iedereen verschillend reageert op medicijnen. Zo zie je maar dat er voorstanders zijn van zowel malerone als lariam.
    Overigens wel grappig dat je schrijft over "iemand die gaat met een zoontje van 15 maanden"; dat ben ik namelijk! Heb er heel erg veel zin in, maar vind het ook wel een spannend avontuur!

Deel Deze Pagina