Hoeveel geld meenemen?

Discussie in 'Gambia' gestart door de.heijnentjes@hotmail.com, 10 aug 2010.

1. de.heijnentjes@hotmail.com

Lid geworden:
    10 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan voor 15 dagen naar Kololi met ons gezin. Ik, mijn man en onze 2 zonen (8 en 10 jaar). We willen met een plaatselijke gids een paar dagen erop uit trekken en voor de rest lekker luieren, eten en vooral genieten.
    Ik heb geen idee hoeveel geld we mee zouden moeten nemen om deze 2 weken te "overleven".

2. maarschalkerwe17

maarschalkerwe17 New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    wij gaan in november voor de 30ste keer naar gambia voor 3weken wij rekenen 75euro per dag met 2 personen.daar zitten excursie's bij.je kan duur eten ,maar ook 15euro met z'n tweeen .Wij wensen jullie een hele fijne vakantie.heel veel plezier.

3. 3RwinP

3RwinP New Member

Lid geworden:
    1 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hielden altijd 50 euro per dag voor twee personen aan. Achteraf bleek dat we ruim overhielden. Excursies doen we niet meer dus daar moet je extra voor (be)rekenen. Ook lunchen tussen de middag deden we niet of heel goedkoop. Lunch in het hotel is duur; ben je net zoveel voor kwijt als 's avonds eten buiten het hotel. Ik vind dat zonde van mijn geld. Travelercheques meenemen is een goede optie. Veilig en je loopt geen risico's.

Mocht je nog een goede, betrouwbare en niet te dure gids zoeken: mail dan privé naar 3Rwin336@gmail.com

Veel plezier gewenst!
    Erwin

4. de.heijnentjes@hotmail.com

Lid geworden:
    10 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank jullie wel voor de reactie.
    Ik heb nu tenminste een idee over de uitgaven.
    Travellercheques zijn hier (in Limburg) bijna niet te krijgen behalve bij een GWK en dat is toch zeker 40 km rijden. Wij willen contant geld meenemen en dan een kluisje huren en een gedeelte in de koffers verstoppen of is dat geen goed plan. Als dit geen goed idee is dan moeten we misschien toch nog voor travellercheques gaan.

5. Carin Bakker

Carin Bakker New Member

Lid geworden:
    23 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij nemen ook alleen contant geld mee, inderdaad huren wij ook een kluisje. Daarnaast zijn er genoeg plekjes om geld te verbergen, wees creatief ;-).
    In Kololi kan je op iedere hoek van de straat geld wisselen, voor excursies kan je een plaatselijke gids vragen. Er zijn er genoeg.

6. Jack1

Jack1 New Member

Lid geworden:
    1 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Travellercheques zijn ook op Schiphol te verkrijgen!
    Ik neem er altijd twee mee. Zo ben je niet gelijk alles kwijt en de wisselkoers ligt nèt iets onder de normale prijs.

7. karoninka

karoninka New Member

Lid geworden:
    6 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je voor het eerst gaat zijn travelers cheqeu's een zekere backup.

8. de.heijnentjes@hotmail.com

Lid geworden:
    10 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Het GWK op schiphol heeft pas om 6.00 uur open. Wij vertrekken om 6.15 met het vliegtuig naar Gambia. Het is niet haalbaar om dan op schiphol nog travellercheques te kopen.
    Ik denk dat we misschien dan toch maar de rit van 40 km er voor over moeten hebben om een aantal travellercheques te kunnen meenemen.
    Het is toch een veiliger idee, want we hebben voor 4 personen geld nodig.
    Er is ooit op een vakantie(Portugal) de hele kluis uit de muur getrokken en meegenomen. We hadden er toen niet eens geld in, want in Portugal kun je pinnen.
    In Gambia kan dit niet behalve met de visacreditcard en dat is toch wel duur heb ik begrepen.

9. karoninka

karoninka New Member

Lid geworden:
    6 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    In Gambia kun je een fantastische tijd hebben pas alleen op waar je je geld aan uitgeeft.
    Als je nu gaat pas op het is ramadan iedereen heeft geld tekort dus zijn ze wat agresiever in het verkrijgen van geld.
    Als je dat in de gaten blijft houden kun je een fantastische vakantie hebben zonder teveel op kosten gejaagd te worden

10. 3RwinP

3RwinP New Member

Lid geworden:
    1 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf mijn geld altijd in het hotelkamer kluisje gehad (Senegambia Beach Hotel). Dat is altijd goed gegaan. Ik heb wel vaker gelezen dat mensen het geld verspreiden over meerdere plaatsen in de kamer (kluis, koffer ed.) maar geld in een plastic koffer zou ik zelf weer niet aandurven... Lees evt. op Zoover.nl eens de vele recensies over jullie hotel. Lees je snel genoeg of er veel gestolen wordt of dat de kluisjes voldoende bescherming bieden.

11. omigambia

omigambia New Member

Lid geworden:
    19 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook erg handig is zo,n reportersjasje.Heel veel zakken en overal kan wat in.Wij hebben wel de lips van de ritsen er af gehaald.Is toch moeilijker open te maken.En nemen altijd gewoon geld mee.Maar nu is ons huis op zich al een kluis en er komt maar 1 persoon in.Nog nooit een Bhuto gemist.

12. de.heijnentjes@hotmail.com

Lid geworden:
    10 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij logeren ook in het Senegambia Beach hotel, maar vanwege onze eerdere ervaring in Portugal zijn we natuurlijk wat voorzichtiger geworden en normaal op een vakantie nemen we nooit zoveel contant geld mee, omdat je bijna in elk vakantieland kunt pinnen.
    Ik vind het wel een veilig idee dat jullie nog nooit geld zijn kwijtgeraakt.

13. omigambia

omigambia New Member

Lid geworden:
    19 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Moniek,de eerste 2 dagen kan het je tegenvallen.Maar daarna raak je er aan gewend en weet je wel hoe je moet reageren.Dus gewoon gaan en lekker genieten.Neem wel een flesje met desinfectie mee voor na het handen schudden.Zeker als je Tanji wilt bezoeken.Dat is erg leuk als je al die boten rond 4 uur binnen ziet komen.Maar hou daarbij je neus dicht HaHa.Het stinkt er nog wel eens.Echt de moeite waard.Welke tijd gaan jullie.Nu dus even het begin van aankomst.How are you,is this the first time,where you come from en how long you stay here.Dan heb je kans dat je een kettinkje krijgt en dat is dus een gift from my hart.Het eerste begin.Zeg dat je langer blijft dan de bedoeling,ze vergeten niets en voor je het weet is je koffer leeg.Of je moet kleding meenemen wat je toch weg wilt doen.Dan kan je het daar weggeven.Lekker hoor lege koffers.Tot shampoo,zeep,schoenen(je gaat naakt terug ) alles kunnen ze gebruiken en dan zie je ze wel de laatste dag.Maar buiten de hotels valt het reuze mee.Neem liever geen opzichtige juwelen mee.Ik laat zelf wel mijn trouwring thuis.Er KAN wel eens iets gebeuren en die wil ik na 45 jaar toch niet kwijt.

14. de.heijnentjes@hotmail.com

Lid geworden:
    10 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de vele tips.
    Maar hoe bedoel je mijn koffer is leeg?
    Leeggehaald of dat ik alles weggeef?
    Wij vertrekken op 20 augustus en juwelen dragen wij nooit op vakantie, want in de ogen van de meeste landen waar wij op vakantie gaan zijn wij toch de rijke toerist.

15. omigambia

omigambia New Member

Lid geworden:
    19 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ze je kleren van het lijf vragen.Dus nee hoor,niet leeggehaald.Maar jullie zijn al een beetje doorgewinterde vakantiegangers zo te lezen en dus komt het wel goed.Neem voor de zekerheid wel een paraplu mee of een lichte regenjas.Het regenseizoen is nog niet helemaal afgelopen.Word normaal wel minder.Dus jullie vertrekken al snel ,heerlijk hoor,maar HEEEEEET?Dat wordt smeren smeren en nog een smeren Ha Ha.Een hele prettige reis en geniet ervan.Als jullie terug zijn,schrijf je dan ook een keer jullie ervaringen.Zou wel leuk zijn.Vaak is het eens en nooit meer of men blijft terug komen.Kijk ook eerst in de rondte waar je het beste geld kan wisselen.In hotels krijg je altijd minder.Een Hotel waar je wel goed kan wisselen is Africa-Village.Dat is in Bakau.Ga niet in het begin met iemand mee om te wisselen.Maar waar jullie zitten is aan de overkant van Ali-Baba(restauranr)een klein wisselkantoortje.Daar kan je ook goed wisselen.En neem klein geld in Euro,s mee voor de kruier als je aankomt.Let op dat je er maar 1 betaald,want men wilt wel eens de koffer neerzetten en een ander zet hem dan in de bus en wilt ook geld.Niet doen dus.Als er nog vragen zijn voor je weggaat,hoor ik het wel.

16. de.heijnentjes@hotmail.com

Lid geworden:
    10 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal zeker laten weten in september hoe we het ervaren hebben in Gambia.
    Ik denk zelf dat het een geweldige vakantie wordt. Wij gaan namelijk altijd met de instelling op vakantie: geen ergenis, geen geklaag over van alles en nog wat(die mensen hebben het stukken slechter dan wij)en alleen maar genieten. Ik denk dat je dan al een heel hoop ellende op vakantie kunt voorkomen.
    Dus tot september en trouwens nog gefeliciteerd met je verjaardag.

17. karoninka

karoninka New Member

Lid geworden:
    6 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    En als je daar ben en je willen s'avonds of overdag nog even gezellig iets willen drinken en of eten kan ik je bini's aanraden een Nederlandse restaurant bar als je de senegambia strip uitloopt voorbij de kraftmarket rechtsaf gaat na een paar honderd meter heb je Bini's

18. omigambia

omigambia New Member

Lid geworden:
    19 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Moniek.een hhhheeeelllleee prettige vakantie toegewenst.Geniet er maar van.Groetjes Tilly

19. omigambia

omigambia New Member

Lid geworden:
    19 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Moniek.een hhhheeeelllleee prettige vakantie toegewenst.Geniet er maar van.Groetjes Tilly

20. omigambia

omigambia New Member

Lid geworden:
    19 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ha,Ha,de eerste duurde zo lang dat ik het nog een keer hebt aangevinkt.Maar het is welgemeend hoor.Foutje .

Deel Deze Pagina