Hoi!

Discussie in 'Gambia' gestart door pauline, 21 aug 2011.

1. pauline

pauline New Member

Lid geworden:
    21 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi! gaan binnenkort voor de eerste keer naar Gambia. Ons hotel is lemon creek, lezen daar goede berichten over :)! wel een paar vraagjes: liggen er vlakbij ook leuke barretjes/ restaurantjes (zonder dat je persee naar senegambia hoeft). wat is de doorsnee prijs voor een biertje? is er misschien een "supermarktje" in de buurt (in ieder geval om water te kopen)? hebben jullie tips over de "niet te missen" excursies en...een goede gids? dankjewel vast voor jullie hulp! grtjs pauline

2. musa sanneh

musa sanneh New Member

Lid geworden:
    17 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Pauline Kan zo even niet voor de geest halen waar lemon creek is maar de prijs van bier ligt ronde de 30 tot 40 dalassi 1 euro is ook rond de 40 dal. voor trips adviseer ik je mijn pleegdochter heeft travel en toerisme gestudeerd is niet te duur en doet leuke en interessante trips spreekt en verstaat nederlands en nog steeds de enige vrouwelijke gids je kan haar bellen of mailen telnr. 002207251763 email: joofjalika@yahoo.com
    als je meer info wil kan je mij in nederland bellen 0621934034 voor 16.00 en na 20.00 uur
    groetjes en in ieder geval een fijn verblijf in Gambia

3. tilly

tilly New Member

Lid geworden:
    17 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Lemmon Creek ligt in Bijilo en is op ong. 15 min van de Senegambia trip.Dichterbij is helaas geen supermarkt.Of je moet een taxi (groen/gele)nemen voor ong. 10 dal. en naar Right-Chois,Maroen of Karaiba-Choppings centre gaan.Die zijn even voorbij de Senegambia-Strip aan de rechte kant.Hoop dat je hier iets aan hebt.Restaurants zijn er wel aan de overkant van waar je zit.Een aanrader is Time-Less.Die zit rechtsaf v.a jullie hotel en dan even voorbij de turn table.Ook rechts.Als je v.a het vliegveld komt kom je er langs aan je linkerzijde.Blauw/Wit van kleur.Er is GEEN alcohol te krijgen,maar heel goed eten en niet zo duur.Prettige vakantie.

4. tilly

tilly New Member

Lid geworden:
    17 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    OH ,OH,Time-Less zit links v.a jullie.Sorry.Foutje.

5. allie

allie New Member

Lid geworden:
    31 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag Pauline,
    Ik ben net terug van een weekje lemon creek en wil meteen het eerste het beste vliegtuig weer terug nemen :)
    Fantastisch hote, lieve mensen en een fijne en rustige omgeving.
    wij hebben twee tours gedaan met de gids Kebba Jammeh. Hij werkt daar en je kan de tours via het hotel boeken, maar beter is het om het rechtstreeks bij hem te doen. dan verdient hij er ook wat aan en dat vonden wij zelf wat eerlijker.
    Wij zijn o.a. naar het eiland van Kunta Kinthe geweest, dat is echt een aanrader! De trip naar Senegal en Georgetown is ook mooi om te doen.
    Doe ze de groeten van Alma (uit Amsterdam) als je daar bent :)
    Plezier!!

6. Inges

Inges New Member

Lid geworden:
    9 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben me ook aan het orienteren in Gambia en kwam dit tegen: http://www.westeinder.net/Gambia/Gambia_vakantie_Gambia-excursies.html Op vakantiereiswijzer bij hotel recensies van Kombo beach hotel komt hij er erg goed af. Misschien wat voor je?

7. pauline

pauline New Member

Lid geworden:
    21 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi,
    dankjulliewel voor alle tips. hebben al veel zin in het winterzonnetje :). zou ook graag van jullie horen welke trips we echt niet mogen missen. Tilly, ik begrijp dat jullie er al 14 jaar overwinteren...wat waren de mooiste uitjes die jullie hebben gemaakt, het kan bijna niet anders dan dat julie daar geweldig advies over kunnen geven ? we zijn er 10 dagen en zouden graag zeker 2 of 3 dagtrips maken, waarvan misschien ook 1 naarsenegal?nou, hopen graag van iedereen te horen; welke moeten we niet missen, topgids, prijsindicatie (willen heel graag een privetourtjes met z'n twee). grtjs pauline

8. Ing

Ing New Member

Lid geworden:
    6 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan volgende week naar Lemon Creek. Wie weet of ik in het hotel tegen een gunstige koers kan wisselen? Of is op het vliegveld beter? is water kopen in het hotel veel duurder dan in supermarktjes? Want die zijn er niet bij ons in buurt. Krijg je met geldwisselen trouwens niet alleen groot geld maar ook klein voor de fooien? Ik hoop dat jullie mij tips willen geven over het geld want vind het wel eng Ben altijd gewent om te pinnen of op het vliegveld te wisselen.

Deel Deze Pagina