hong kong voor filipinos (en westerlingen) hoe lang mag dat nog?

Discussie in 'Filippijnen' gestart door vliegende hollander, 21 jan 2014.

1. vliegende hollander

vliegende hollander New Member

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Enkele maanden geleden was er op GMAnews een bulletin over het uitbannen (de toegang ontzeggen) van Filippino's in Hong kong, met als reden dat dit een strafmaatregel is voor het gijzelingsdrama in manilla waarbij vrijwel alle van de doden inwoners van Hong Kong waren.
    Aangezien wij vooral uit Cebu komen vliegen we liever vbia hong kong naar Europa (mijn vrouw is filipina) of de vs dan via dat afschuwelijke vliegveld van manila, maar hoe lang nog? Helaas kan ik geen info meer vinden over deze aanstaande ban, mischien weet er iemand wat meer?
    wel zag ik op cnn een bulletin over china (dat nu 'de baas is in HK hard bezig is de zaken te verstrengen in hong kong en andere vm. kroonkolonies, maar niets hier specifiek over de filipinos.

2. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mijn weten gaan ze de ban op Filippijnen invoeren per medio juli dit jaar nog, de maximumperiode voor eu burgers en Amerikanen wordt ook teruggeschroefd naar max. 30 dagen in Hong Kong. Overigens wordt het voor westerlingen wel weer makkelijker de gresstreek van china te bezoeken, met name de gokpaleizen van Guangzhou, je mag dan maximaal 5 dagen blijven.(in deze streek van China).

Deel Deze Pagina