Hotel/guesthouse chiang mai

Discussie in 'Thailand' gestart door sunnyday, 12 sep 2014.

1. sunnyday

sunnyday New Member

Lid geworden:
    24 jul 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben opzoek naar een verblijf in chiang mai maar zie door de bomen het bos niet meer met alles op tripadvisor enz.

Het liefst op loop/ scooter afstand van de stad af.

Mijn budget is rond de 50 euro per nacht.

Liam suk dok leek me wel wat maar dat ligt iets te ver van de stad af als ik de recensies moet geloven.

Een boutique b&b of guesthouse lijkt me het mooiste maar dat is denk ik niet vindbaar in de oude stad/ nachtbazaar wijk?

Hoop dat iemand een goeie tip heeft

Groetes

2. Etienne

Etienne New Member

Lid geworden:
    19 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi ,
    Keuze genoeg met dit budget !
    Zelf gebruik(te) ik al eens het Empress hotel maar ik ben daar ook al een tijd niet meer geweest. Budget 35-40€ Dit hotel ligt op korte afstand van de night market.
    Guesthouses .... meer dan genoeg .
    Altijd leuk , ergens aan de rivier . Bv. Lathai guesthouse . Budget 20-25€
    Dit guesthouse wordt door sommige forumgebruikers als zeer goed omschreven.

Tip : de reviews moet je altijd interpreteren met : wie schriijft dit ?
    Een single geeft een andere review dan een ouder echtpaar over dezelfde accomodatie !

3. sunnyday

sunnyday New Member

Lid geworden:
    24 jul 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel voor je reactie.

Klopt inderdaad. Sommige zijn tevreden met een matras en klamboe,en andere zijn nooit tevreden!

Ik vind die guesthouses langs de rivier echt prachtig maar ben bang dat het vervelend word dat ik steeds met een taxi op en neer moet gaan?

We gaan een dag naar de dierentuin, doi suthep, markt en kookcursus enz.

4. Etienne

Etienne New Member

Lid geworden:
    19 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf zit ik graag centraal zodat ik s'avonds te voet weg kan . Dus in Chiang Mai zal ik altijd in de buurt van de night bazaar of de oude stad verblijven.
    Die ritjes overdag vallen daar wel mee .
    dierentuin en Doi Suthep liggen zelfs op dezelfde route.
    Ik doe die transfers altijd met een privé taxi. Prijs afspreken , engelstalige chauffeur ... en on the road.
    Ik gebruik hiervoor nooit de tuktuk's die je ook kan afhuren.

5. Kristel

Kristel New Member

Lid geworden:
    27 feb 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben geboekt bij Funky Monkey Guest House. Lees best positieve reviews hierover en heb wel een goed gevoel bij de communicatie tot hiertoe. Geloof dat wij rond de 30 euro per nacht moeten betalen. Dus da is een meevaller. De weekendmarkt is ook dichtbij, dus voor ons ideaal.

6. Kristel

Kristel New Member

Lid geworden:
    27 feb 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben geboekt bij Funky Monkey Guest House. Lees best positieve reviews hierover en heb wel een goed gevoel bij de communicatie tot hiertoe. Geloof dat wij rond de 30 euro per nacht moeten betalen. Dus da is een meevaller. De weekendmarkt is ook dichtbij, dus voor ons ideaal.

7. Etienne

Etienne New Member

Lid geworden:
    19 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken dit guesthouse niet zelf. Maar lijkt wel OK. Wordt blijkbaar uitgebaat door een expat met een Thaise . Dat is al een pluspunt want die buitenlander kent de noden van een Westerse toerist.
    Je moet zeker een airco-room nemen !
    Ik zie de prijs voor een 4 pers. airco room op 1025 Thb . Afhankelijk van de koers is dat een € of 27-28
    De ligging is goed , net buiten de oude stad en dicht bij de rivier..

8. Globaltraveler

Globaltraveler New Member

Lid geworden:
    4 feb 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeker even contact opnemen met Hans Deckers. Hij is een Nederlander van origine en woont al 20 jaar in Thailand in Chiang Mai. Hij runt daar samen met zijn familie een klein resort (diverse prijsklasses van goedkoop tot luxe) maar daarnaast werkt hij ook als reisgids/professional en hij heeft een dat fietstochten aanbiedt, maar ook een bedrijfje dat andere excursies en/of meerdaagse tochten aanbiedt. Hij staat goed bekend en je vindt zijn profiel op TravelMoodz.com een website die reizigers rechtstreekt verbindt met gidsen wereldwijd. Hierbij de link naar zijn profiel en via dit profiel kun je rechtstreeks contact met hem opnemen:
    www.travelmoodz.com/nl/reisprofessional/hans-deckers-1

Deel Deze Pagina