Hulp bij 1e reis naar Thailand van 3 weken

Discussie in 'Thailand' gestart door ackoopman, 9 feb 2009.

1. LauraM

LauraM New Member

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie Annemarie! Ik heb in m'n eigen topic ook al gehoord dat je met een budget van €1.500 p.p. een heel eind kan komen. Dan moeten we misschien op wat kleine dingetjes besparen, maar dat is geen enkel probleem.

Ik zou trouwens als ik jou was ook uitgaan van 50 pppd als je het geld gewoon beschikbaar hebt, dan kan het alleen maar meevallen uiteindelijk! Wie weet kun je zelfs nog wel dingen extra doen dan :)

2. asanten

asanten New Member

Lid geworden:
    3 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    sawadee, wij willen een dagtour maken van bangkok naar river kwai en tijgertempel weten jullie wat de goedkoopste manier is of is het tedoen om een prijs met een taxichauffeur te maken en hoeveel zou dat ongeveer moeten zijn?
    thanks

3. TheoM

TheoM New Member

Lid geworden:
    8 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Angelique,

Ter indicatie, een enkele reis komt op 2800 per taxi en minibus op 3000 bath.
    Huur voor een dag (tussen 08.00 en 20.00) Taxi 1800 bath plus 100 bath per uur plus brandstof en eventueel tol.
    In jullie geval zal dat op ongeveer 4000 bath uitkomen
    zie onderstaande link. er zijn natuurlijk meer taxibedrijven maar ik denk dat de prijzen niet veel zullen verschillen

http://www.bangkok-hotels-bangkok.com/bangkok-taxi-airport/

veel plezier

4. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Angelique, ik weet niet of je aan 1 dag gebonden zit anders zou ik echt 2 dagen gaan. Wat betreft het reizen ben je dan niet veel duurder uit en overnachten moet je toch, zo zie je tenminste ook nog iets.
    De tijgertempel is bijv. maar beperkte uren geopend,in de middag. Dit zou betekenen dat je dus of in de ochtend heel vroeg naar river Kwai moet of pas na de middag na het bezoek aan de tijgertempel..en dan weer terug naar Bangkok.

Bij de river Kwai is zoveel meer te zien dan alleen de brug.

Als je er 2 dagen voor plant kun je onderweg ook nog even een bezoekje brengen aan de drijvende markt.

1 dag gaan betekent dat het een lange dag wordt van veel in de auto zitten..

5. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Angelique,

Net wat Monique zegt, er is zoveel moois te zien. Vergeet de Erawan watervallen niet! Een paradijsje op aarde.

6. ilsedijkhoff@hotmail.com

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Angelique, de goedkoopste manier om te gaan is met de trein vanaf Tonburi station. Je vertrekt om 7.45 uur en komt om 10.30 bij River Kwai aan.Kost 100 bht pp en je zou dan eerst de brug kunnen bekijken en dan ter plaatse een taxi naar tigertemple kunnen regelen.Het schijnt een 3e klas trein te zijn dus geen super comfortabele plaatsen, maar wel heel leuk tussen de plaatselijke bevolking.
    Er is ook nog een speciale dagtocht van de Thaise spoorwegen, als je op zaterdag of zondag reist kun je daar gebruik van maken. Wij hebben dat op zaterdag gedaan. Je vertrekt dan vanaf Hualompong(spelfouten?)station met een 2e klas trein om 6.30 en eindigt om 11.30 bij Nam Tok station.Je hebt onderweg verschillende stops oa bij een markt met tempel en je kunt er ook voor Nam Tok bij de brug al uit. http://www.railway.co.th:80/English/Travel.asp
    Het is de dagtocht naar Sai Yok waterfall.
    Wij hebben deze alleen voor de heenreis gebruikt en zijn 3 dagen gebleven.
    Ik zou persoonlijk niet meer naar de tijgertempel gaan. Het was toen al omstreden maar ik twijfelde en wilde het zelf zien.
    Op de site van Kanchanaburi wordt zelfs aanbevolen er niet meer naartoe te gaan.
    http://www.kanchanaburi-info.com/en/index.html
    Dit laatste puur ter info, ik ga hier op dit forum absoluut geen discussie's over aan.

7. ilsedijkhoff@hotmail.com

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Annelies, Erawan is inderdaad een paradijs, schitterend. Als dagtochtbezoek, lijkt me de enige manier, heel vroeg vanuit Bangkok met taxi rechtstreeks hier naar toe gaan en evt. laat op de middag nog langs de brug.Zou ik ver boven de tigertemple verkiezen.

8. ilsedijkhoff@hotmail.com

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    www.railway.co.th:80/English/Travel.asp

De hele link nemen om rechtstreeks op de dagtochten uit te komen

9. ilsedijkhoff@hotmail.com

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, maar tot slot:
    http://www.railway.co.th/English/Travel.asp

10. asanten

asanten New Member

Lid geworden:
    3 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt allemaal voor jullie snelle reactie ik twijfelde al over die tijgertempel dus die gaan we zeker niet doen maar die super link met de trein lijkt ons geweldig en gaan dan ook zeker naar de erawan watervallen die link is dat dan vanaf het tonburi station of hualompong daar kom ik dan gewoon met een tuk tuk???
    groetjes angelique

11. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond die Tigertemple ook niks aan, mijn man en 1 dochter wel. Brrrrrrrr enge beesten hahahaha

12. ilsedijkhoff@hotmail.com

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Angelique, de dagtocht op zaterdag en zondag vertrekt vanaf Hualompong. De Erawan watervallen is ook wel weer een stukje rijden vanaf Kanchanaburi. Je komt daar dus niet al te vroeg aan terwijl je daar toch best een hele tijd kunt vermaken.
    Persoonlijk zou ik er een nacht blijven. Het gebied is er mooi genoeg voor en er is heel veel te zien. De eerste dag dus de brug en evt. andere bezienswaardigheden, en de volgende ochtend al op tijd vanaf het guesthouse naar de watervallen, daar een hele dag doorbrengen en dan laat in de middag terug naar Bangkok. Met taxi, bus of trein. Om ideeen op te doen, hier wat linkjes met tour's. Alles valt ook heel goed zelf te bezoeken met een taxi, vaak goedkoper en gemakkelijk en sneller, omdat je die voor een middag of dag kunt huren en overal op je wacht.Je blijft overal zolang je zelf wilt. Voor ideeen: http://www.good-times-travel.com/purefun.php en http://www.toistours.com/about.htm
    Succes.

13. rosetree21

rosetree21 New Member

Lid geworden:
    6 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Het van te voren plannen, advies vragen, websites bezoeken zoals deze en boeken/artikelen lezen zijn al een onderdeel van de reis en geven veel vooraf plezier, vind ik, maar soms toch ook wel enige hoofdpijn met al die keuzes! Ok, als alternatief een georganiseerde reis boeken bij een reisburo? Spreekt mij niet aan om met 30 mensen in een bus door het land te racen dus heb ik gekozen voor een tussenoplossing die me erg goed bevallen is. Bij Green Wood Travel heb ik een reis "op maat" gekregen. Het is een Nederlands reisbureau in Bangkok gevestigd met een schat aan ervaring in Thailand, Cambodja. Vietnam en Myanmar. Ik heb zelf aangegeven wat ik wilde en hun hebben me geweldig geholpen om een droomreis samen te stellen. Was in mijn eentje ondanks alle goed bedoelde tips nooit zo gelukt dus mijn tip is: kijk eens op hun website waar al heel veel info te vinden is: www.greenwoodtravel.nl Succes~!

14. ilsedijkhoff@hotmail.com

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maken van keuze's vond ik vorig jaar met onze eerste reis ook erg moeilijk. Ik heb op dit forum aan de mensen die al jaren gaan eens gevraagd of het zo moeilijk blijft. Omdat het land zo groot is en zoveel moois te bieden heeft blijft het moeilijk was het antwoord.

Ik denk dat Greenwood een hele goede oplossing biedt als je niet met een grote groep wilt reizen en toch wat maatwerk wilt.
    Het meeste maatwerk krijg je toch als je alles zelf regelt. Ook zou ik als ik als ik alles bij GW geboekt zou hebben ongeveer 1,5 tot 2 keer zoveel geld kwijt geweest zijn voor onze totale vakantie. Zeker met 6 pers. is het verschil tussen 6x de excursieprijs bij GW en zelf regelen echt heel groot. Het grootste verschil was 4 dagen Kao Sok.

Ik heb het echt vooral dankzij alle goede tips op dit forum zo goed kunnen regelen. Het kost wel heel veel tijd, maar je krijgt er ontzettend veel voorpret voor terug.

Deel Deze Pagina