Icefields parkway

Discussie in 'Canada' gestart door Bliss, 27 apr 2017.

1. Bliss

Bliss New Member

Lid geworden:
    27 apr 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje, om deze prachtige weg te bereizen kun je dan beter je reis vanuit Calgary starten en eindigen in Vancouver of andersom. Wij willen volgend jaar eind augustus, begin september 3 weken een autorondreis maken.

2. Jos64

Jos64 New Member

Lid geworden:
    8 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Bliss,

De Icefield Parkway is een prachtige weg om te bereizen en dat kan van beide kanten.
    De stops blijven gelijk, maar het uitzicht beide kanten op voelt her en der wel eens anders aan.
    Gewoon 1 kant op gaan en ook in de achteruitkijkspiegel blijven kijken en geregeld even een stop maken om van het uitzicht, beide kanten op, te genieten. Calgary en Vancouver zijn goede begin en eindpunten, maar sinds 2 jaar vliegt de KLM ook op Edmonton en de tickets die kant op worden nog wel eens wat scherper geprijst en is dus een goed alternatief voor Calgary om in de gaten te houden.
    Gezien het jaargetijde waarin jullie willen gaan reizen kan het misschien beter zijn om in Calgary/Edmonton te beginnen en te eindigen in Vancouver, dit vanwege het weer dat in de Rockies al wat slechter kan worden in September.

Jos

3. Bliss

Bliss New Member

Lid geworden:
    27 apr 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Jos,
    Dankjewel voor de reactie. Hoorde toevallig gisteren ook iemand over Edmonton praten. Ik ga dit zeker in de gaten houden als we de tickets gaan bestellen.
    We gaan volgend jaar augustus pas maar het is zooo heerlijk om er nu al mee bezig te zijn.
    We gaan de reis per auto, van Vancouver naar Calgary maken, is de planning.
    3 weken.
    Vooralsnog hebben we deze route in de planning:
    Dag 1 Schiphol Vancouver
    Dag 2 Vancouver
    Dag 3 Vancouver
    Dag 4. Vancouver - ucluelet of Tofino
    Dag 5. U of T
    Dag 6 u of T
    Dag 7 Vancouver Island - Whistler
    Dag 8 Whistler
    Dag 9 Whistler - Clearwater
    Dag 10 Clearwater
    Dag 11 Clearwater
    Dag 12 Clearwater - Jasper
    Dag 13 Jasper
    Dag 14 Jasper
    Dag 15 Jasper - Lake Louis
    Dag 16 lake Louis. Yoko national park
    Dag 17 Banff. peyto lake
    Dag 18 Banff - Canmore Moraine lake
    Dag 19 Bow Valley
    Dag 20 Banff (Canmore) Calgary AirPort.

Er kan nog vanalles aan gesleuteld worden. Dus heb je tips of adviezen....zeer welkom

groetjes Bliss

4. Jos64

Jos64 New Member

Lid geworden:
    8 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Bliss,

Als ik zo naar de route kijk ziet deze er best al goed uit.
    Niet teveel hooi op de vork en in een normaal tempo opgesteld.
    Omdat het een one-way route is kan deze gemakkelijk omgedraaid worden voor het opstellen en lezen van de route.
    Vanuit Ucluelet/Tofino naar Whistler is een lange reisdag, maar het is te doen. Probeer de middag boot te nemen vanuit Nanaimo.
    2 Dagen Clearwater is iets meer als jullie nodig hebben, want Wells Gray kan in 1 volle dag bezocht worden.
    Wat is jullie planning voor de tweede dag? Deze dag kan eventueel aan Whistler/Pemberton toegevoegd worden.
    2 Dagen Jasper is goed te doen( eigenlijk minimaal nodig dus akkoord ).
    Dan is het een beetje rommelig opgesteld wat jullie de volgende dagen willen, want dat is van alles door elkaar heen volgens mij.
    Ik geef even aan hoe het ingedeeld zou kunnen worden:
    Dag 16 bezoek Lake Louise, Moraine Lake en Yoho . Natural Biridge en Emerald Lake zijn mooi in het middaglicht!! en vergeet Takakkaw Falls niet.
    Je moet er al vroeg bij zijn om nog een parkeerplek bij Lake Louise te hebben in de ochtend!
    Dag 17 bedoel je volgens mij Lake Minnewanka en niet Peyto? Peyto lake/Bow summit kom je al langs op de dag vanuit Jasper naar Lake Louise.
    Bezoek Banff en omgeving(o.a. Lake Minnewanka loop - Two Jack lake, Sulphur mountain, Bow falls ( beneden bij het chateau ).
    Dag 18 Banff, Johnston Canyon, Kootenay NP en terug via/tot Canmore.
    Dag 19 Kananaskis country ( Vanuit Banff of Canmore, hwy 742 op en via hwy40 weer terug naar hwy1 ) en evt alvast door naar Calgary of verblijf Canmore
    Dag 20 (naar)Calgary en vlucht naar huis.
    Zo doen de meeste reizigers het en zo heb ik het zelf ook al 2x gereden, beide kanten op ( 2011 V-C en 2013 C-V )

Jos

Deel Deze Pagina