IFA Villas bavaro resort & spa in Punta Cana

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door Sonaya, 2 sep 2011.

1. Sonaya

Sonaya New Member

Lid geworden:
    17 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal! :)

12 september ga ik met mijn moeder naar IFA Villas bavaro resort & spa in Punta Cana (3e keer DR). Ik heb een aantal vragen en hoop dat jullie wat info voor mij hebben:

*Zijn er dichtbij het resort winkeltjes?
    *Wat is de dichtst bijzijnde stad waar je leuk naartoe kunt gaan en wat is de taxiprijs daar naartoe (enkele reis)? Ik bedoel dan het soort taxi (niet de guagua) die je op straat kunt aanhouden, dus NIET de taxi die je voor je hotel op komt halen.
    *Op het resort is een disco, is er dichtbij ook nog een andere (lokale) disco? Zo ja; waar en naam?
    *Hoe is het om te snorkelen bij het resort? Is daar wat koraal?
    *Klopt het dat het resort een pinautomaat heeft?
    *Wat is de afstand naar Santo Domingo? En is het leuk daar rond te lopen (zonder goud :) ) of raden jullie dit af?
    *Andere info/tips?

Grtz Sonaya

2. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Rijafstand Santo Domingo Bavaro is circa 3 uur

3. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Sonaya,

je moet eens kijken op internet en bv. (schoppingcenter in punta cana) indrukken.
    Ook betreffende de bus naar Santo Domingo (vervoer Higuey naar Santo Domingo)kom je veel te weten.
    De discotheek in je resort zal wel niet veel te bieden hebben(hangt er natuurlijk vanaf of er jeugd zal zijn).Er moet wel een geweldige discotheek zijn met name IMAGINE deze is in een grot gelegen(ook even in drukken op het internet Imagine in punta cana).
    In feite kun je alles vinden op internet.

4. Annemieke20

Annemieke20 New Member

Lid geworden:
    22 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn net terug van vakantie in de ifa,

winkelcentrum incl hardrockcafe, is op loopafstand, ongeveer 15 min. lopen
    Buiten het resort is verder niets te beleven.
    Bavero is niet echt veilig.
    Punta cana is er voor namelijk voor toeristen dus alles mega duur, zonnebrand merk 35 usd
    Er is wel een afrikaanse markt op het strand achter het restaurant, gebruik daar nooit het pinautomaat!!!
    De andere kant uit is ook een centrum (klein) daar kan je een aanbod van drugs verwachten als ze horen dat je hollander bent. Zou ik nooit meer heen lopen. TIP
    Disco is er idd, dus muziek staat erg hard, ( nee ik ben niet zo oud, maar de dominicanen wss doof) In de avond zou ik niet het park verlaten.
    Er zijn prachtig vissen te zien in de zee bij het resort, ook een heeeeel klein beetje koraal. Dit is echter alleen maar in de zwemgedeelte links als je met je neus naar de oceaan staat.
    Ja er is een pin apparaat op het resort, veilig en daar geen klachten overgehoord,
    Nog een tip over geld, als je euro wissel in dollar neem dan vooral ook het biljet van 1 usd, de euro munt heeft daar geen waarde, en als je en tip wilt achter laten voor het kamermeisje doe dat vooral gedosseerd omdat ze het anders wel prima vinden ook heb je in twee weken vaak verschillende kamermeisjes. Een cocosnoot wil de tuinman je ook wel geven, die man is ook zielsblij met een dollar, euro ook wel personeel kan het wel omwisselen.
    Ik zou je zeker een excursie aanraden bij Wimpy, dit is een belg die woont er al jaren, stopt heel veel info in de excursie, zowel de luxe naar catalina waar volop gelegenheid is om te snorkelen, (mits de haaien wegblijven) maar zwemmen met levende zeesterren kan altijd. Ook een tocht het binnenland is, is een aanrader. Wimpy laat zien wat een andere niet laat zien nl. dat de DM een paradijs op aarde is maar ook een ontwikkelingsland. Als je nog meer wilt weten lees ik het wel Anders heel veel plezier in IFA, wij hebben het er top gehad. En zouden zo weer terug gaan.

5. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Sonaya,

als je daar een pinautomaat hebt kun je onmiddelijk pesos nemen(opgelet voor de meeste Belgische bankkaarten moet je wel even bij je bank lopen of je ze wereldwijd kunt gebruiken,dit is sinds januari een nieuwe regel heeft met de veiligheid te maken).
    Dollars heb je niet echt nodig,als je deze uit geeft worden ze meestal in pesos terug gegeven en verlies je er aan.In het resort kan het zijn dat ze in dollars terug geven.
    Betreft het uit gaan laat je nu ook niet afschrikken toch is het raadzaam voor je zelf
    voorzichtig te wezen en eerst bij daglicht alles eens te verkennen,motoconcho brengen je wel van punt A naar B(beter dan snachts te voet te lopen).Vermits je er al enkele keren
    geweest bent zal je dit wel weten zeker.
    Ook vertrouw niemand en wees allert.
    Ik zou zeggen goeie vakantie en laat weten hoe het was,ik zelf vertrek op 8 oktober via Punta Cana maar ga wel richting Puerto Plata gedeeltelijk en na een week kom ik dan terug
    40 km van Santo Domingo(retour vlucht is via S.D.)

Deel Deze Pagina