IJsland in de winter

Discussie in 'Ijsland' gestart door Isabelle_Dm, 29 aug 2012.

1. Isabelle_Dm

Isabelle_Dm New Member

Lid geworden:
    29 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

We zijn al een keer IJsland helemaal rondgereden in juli/augustus, nu vroeg ik mij af of mensen ervaringen hebben met zèlf te rijden in de winter (en op welke plekken in IJsland)en waar je wèl en niet kan rijden in bv. de maand januari. Hoelang zouden jullie aanraden, en welke plekken moet je zeker gezien hebben in de winter?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Isabelle

2. Mitchell

Mitchell New Member

Lid geworden:
    2 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Isabelle,

Het 'schijnt' dat route 1 te rijden is wijk je hier vanaf dan heb je een 4x4 wagen nodig. Dat is wat ik er van heb begrepen.. Ik wil zelf namelijk in maart gaan en heb daarvoor enige 'research' gedaan. Hoop dat ik je hiermee heb geholpen.

Groetjes

3. EllendeRuijter

EllendeRuijter New Member

Lid geworden:
    21 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Isabelle,

Ik heb net zelf geboekt voor januari. Ik heb de advies gekregen om hoe dan ook een 4x4 te huren. In eerste instantie wilden we een Skoda Octavia 4x4 maar toen kregen we het advies om toch een auto te nemen die iets hoger op zijn pootjes staat. We hebben nu een RAV 4. Het is erg afhankelijk van wat het weer doet. In principe wordt de ringweg sneeuwvrij gehouden. In het zuiden heb je de meeste bezienswaardigheden bij elkaar. Dus ik zou me vooral op die regio concentreren zodat je reisafstanden niet te lang worden.

Groetjes,

Ellen

4. Cassius

Cassius New Member

Lid geworden:
    15 dec 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil eerste week januari voor een fotoreis naar Zuid-West IJsland. Ik lees regelmatig dat januari eigenlijk de slechtste maand is. Wie heeft ervaring met IJsland in januari (weer, noorderlicht, fotografie opties)?

Deel Deze Pagina