Ik heb een wao uitkering en wil mss in kenia gaan wonen.

Discussie in 'Kenia' gestart door peerke2, 9 apr 2014.

1. peerke2

peerke2 New Member

Lid geworden:
    9 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie weet wat de mogelijkheden zijn (trouwen?)
    vrijwilligerswerk? Kortom hoe krijg ik een permanente verblijfsvergunning?

2. Marri�tte

Marri�tte New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Peerke2,
    Ik ben Marriette, woon sinds april 2012 in Ukunda, Kenia. Ik ben getrouwd met mijn Keniaanse man, waarna ik mijn dependants pass heb aangevraagd bij Immigration Nairobi (de meest corrupte plek in Kenia). Met deze Pass mag je in Kenia verblijven, als “afhankelijke“ van je echtgeno(o)t(e). Wil je heen en weer naar Nederland/België reizen, dan moet je er een re-entry pass bij aanvragen, daarmee verklaart jouw echtgeno(o)t(e) dat wanneer jij weer terugkomt naar Kenia, je nog steeds als “afhankelijke“ van hem/haar hier bent, dus geen visa hoeft aan te schaffen.
    Op welke gronden er verder een dependants pass aangevraagd kan worden weet ik niet precies. Misschien kan je dat op de website van Immigration Kenya terugvinden.
    Ik zou wel ook even checken hoe het precies zit met je wao-uitkering. Of die niet stopgezet wordt als je in het buitenland gaat wonen... Ik kan hier bijv ook geen kinderbijslag oid ontvangen voor mijn dochtertje.
    Mocht je meer vragen hebben, mag je me altijd mailen: marriettevdvelde@hotmail.com

3. Marri�tte

Marri�tte New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh. Nog een tip! Het Keniaforum op www.wereldwijzer.nl is veel actiever!

Deel Deze Pagina