Inentingen en

Discussie in 'Gambia' gestart door 781Anne, 26 aug 2012.

1. 781Anne

781Anne New Member

Lid geworden:
    26 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, wij " mijn dochter en ik gaan in november naar Gambia. Ik heb mij een beetje verdiept in de inentingen en ik vind het nogal wat en vraag mij af of dit echt allemaal nodig is volgens de GGD. Ik zou graag advies krijgen wat echt nodig is. Kan iemand mij hier iets over zeggen? Zijn de malariamuggen alleen actief in het regenseizoen?
    Groetjes,
    Anne

2. Jack1

Jack1 New Member

Lid geworden:
    1 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Anne,
    Ga naar de apotheek en vertel waar je naartoe gaat. Zij geven je een eerlijk en duidelijk advies over de inentingen die je moet krijgen.
    Ja, ook buiten het regenseizoen zijn er malariamuggen. Natuurlijk niet zoveel als in het regenseizoen.
    Dus altijd insmeren met DEET. Velen halen het bij het Kruidvat (eigen merk). Ik heb daar erg slechte ervaring mee dus adviseer je een ander merk te nemen. Verder zijn de pillen tegen malaria héél belangrijk. De meningen over de soorten zijn verschillend, maar Malerone is het meest gebruikt en ik heb daar goeie ervaring mee.Als je een hotel hebt met airco op de kamer dan hoof je aals die aanstaat niet bang te zijn om gestoken te worden. Muggen houden niet van bewegende luchtstroom.
    Wat betreft je vraag over de fooi op het vliegveld:
    De kruiers zijn gewoon erg opdringerig en "eisen" zowat grote bedragen. Met één euro zijn ze echt niet tevreden. Daarom draag ik mijn koffer altijd zelf naar de bus en zet hem er zelf in. Maar als je voor de eerste keer komt is het best moeilijk omdat alles vreemd is. Maar ik zou eerst proberen om niet meer dan 2 euro te geven en op de eis van meer, duidelijk zijn en niet meer geven.
    Een volgende keer zal het zeker makkelijker gaan.
    Ik ben jaloers op je, want ik ga pas in januari.
    geniet er van.
    Jack
    "Wheels4Africa"

3. 781Anne

781Anne New Member

Lid geworden:
    26 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Jack,
    Dank je voor je reactie en ik ga zeker naar de apotheek voor advies. Ik heb inmiddels begrepen dat de malariapillen erg belangrijk zijn en ga ze ook zeker halen.
    wat de koffer betref, wij hebben koffers met 4 wielen dus heb geen kruier nodig lijkt mij. Wij gaan 4 november, als ik terug ben, heb jij het nog tegoed dus hang in there!! Jouw tijd komt ook!
    Groetjes

4. lotteabena

lotteabena New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste anne
    heeft u al malariapillen aangeschaft? zo nee ik heb nog 10 doosjes met 12 tabletten over ik heb zelf per doosje 33 euro betaald.
    Misschien heeft u intresse om ze goedkoper van mij over te nemen.
    Mail mij dan hierover lotte_viergever@hotmail.com

5. karoninka

karoninka New Member

Lid geworden:
    6 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hou er even rekening mee dat het verboden is medicijnen via internet te verkopen.

Deel Deze Pagina