Islam steeds populairder in Brazili�

Discussie in 'Brazilië' gestart door Mclovin, 14 dec 2009.

1. Mclovin

Mclovin New Member

Lid geworden:
    12 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    't zal toch niet waar zijn he... Kan ik weer emigreren.

Brazilië, december 2009

In Brazilië waren 10 jaar geleden zo’n paar honderduizend moslims, nu zijn het er 1.5 miljoen. Er verrijzen door Arabische landen gefinancierde moskeeën.
    In de arme wijk Bras van Sao Paulo neemt de islam op dit moment een enorme vlucht: de gebedsoproep klinkt er en er zijn diverse halalwinkels. Er wonen Arabische immigranten sinds de twintiger jaren. Door de 9/11 aanvallen werd de islam populair. In Bras bestaat ongeveer 15% van de islamitische gemeenschap uit Brazilianen.
    Islamdeskundige Paulo Daniel Farah: ‘de islam groeit overal in Zuid-Amerika, maar vooral in Brazilie, omdat hier in de 19e eeuw moslimslaven zijn gekomen’. De slaven speelden een rol in een bekende slavenopstand in Bahia.
    Vandaag de dag vinden bekeringen tot de islam vooral plaats in de Afro-Braziliaanse gemeenschap die de helft van de Braziliaanse bevolking vormen. Veel bekeringen vinden ook plaats in de geïndustrialiseerde wijk Sao Bernardo een uur van Sao Paulo, waar president Luiz Inácio Lula vandaan komt. De moskee wordt er geleid oor Honerê al-Amin, een voormalige hiphopper die zijn islamitische roots ontdekte en die is gefascineerd door mensen als Malcolm X.
    Ook witte Brazilianen bekeren zich tot de islam.
    http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/3213

2. Davidinho

Davidinho New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan de cijfers niet onderbouwen, maar zo nu en dan zie ik wat van die rakkers in de metro (inderdaad bij Brás). Ik weet dat er hier de buurt ook wat Palestijnen zijn. Daarnaast hebben we ook een grote Libanese gemeenschap. Ik ben er nog niet achter of dat overwegend moslims of christenen zijn.

Religie is big business in Brazilië, dus een filiaal van een nieuwe religie is dan ook zeker interessant en lucratief.

Misschien dat we een NL religie moeten gaan introduceren. Iemand een idee?

3. Mclovin

Mclovin New Member

Lid geworden:
    12 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier slechts 1x een hoofddoek gezien daarom verbaasde het artikel mij ook.

BTW, in het artikel staat: 'Door de 9/11 aanvallen werd de islam populair'

Hier snap ik al helemaal niks van. Islam ies Vrede zullen we maar zeggen.

4. Maarten van Tilburg

Maarten van Tilburg New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Anderhalf miljoen op ca 180 miljoen is relatief heel weinig.

Ik heb hier geen hoofddoeken gezien, maar ik begreep dat het in het zuiden wat vaker voorkomt.

5. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    @davidinho

Ik heb serieus met het idee gespeeld om een mooie religie te introduceren. Waar ik woon stikt het van de kerken die handig het geld aftroggelen van de mensen. Als pastor hoef je maar een uurtje per dag naar de mensen te schreeuwen om hun 10%

6. Davidinho

Davidinho New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Hazel
    Perfect idee. Ik zal vast beginnen net een business plan.

7. Barend

Barend New Member

Lid geworden:
    29 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Mundial opende een jaar of 4 terug een kerk in Carneiro Leão, Brás. 10- duizenden zieltjes passen erin, tel uit je winst.
    Ook de 1e moskee van Brasil staat daar in de buurt, aan de Av. do Estado, tegenover de Itau tec-center, voor degene die de kerstboom voor de moskee willen aanschouwen. Relatie met moslims is niet zo gepolariseerd als in Nederland, dus ik zou me nog geen zorgen over remigreren maken McLovin!

8. elsa

elsa New Member

Lid geworden:
    22 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wordt eerlijk gezegd een beetje ziek van al dat gezeik over moslims.

alsof het de één of andere besmettelijke ziekte is waar je zo ver mogelijk vandaan moet blijven.

laat die mensen toch gewoon in hun waarde.

prettig kerstfeest.

9. Bert V.

Bert V. New Member

Lid geworden:
    30 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    moslims vieren geen kerst. Jij ook een prettig kerstfeest.

10. elsa

elsa New Member

Lid geworden:
    22 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    wijsneus.

je snapt dondersgoed wat ik bedoel.

en anders laat maar zitten.

11. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig heeft Brazilië amper moslims, dat is trouwens ook logisch want er bestaan geen uitkeringen hier. Hoe hoger de uitkeringen in een land, hoe hoger het percentage moslim immigranten.

In Brazilië moet je helaas werken voor je geld.

12. berliner

berliner New Member

Lid geworden:
    13 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    elsa ben jij moslim?, zoja dan kan ik je reactie begrijpen.
    Ik vind het wel een besmettelijke ziekte.
    Hier in Den Haag zijn meer moskeeen dan kerken, dat is toch niet normaal?
    Er wordt in sommige moskeeen alleen maar haat gezaait.
    En de spreuk "wie zaait zal oogsten" gaat hier niet op.
    prettige feestdagen!!

13. elsa

elsa New Member

Lid geworden:
    22 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    nee ik ben geen moslim. ik zeg ook niet dat alles wat nederland doet, geweldig is. alleen......

ik zit me alleen wel eens af te vragen hoe ik me zou voelen wanneer er zo over mij, en over mijn cultuur of geloof zou worden gepraat.

waarschijnlijk zou ik dan ook kwaad worden. of zoals jij dat zegt haat zaaien. of dan in ieder geval anders gaan denken over die o zo tolerante nederelanders.

mijn mening.

14. Davidinho

Davidinho New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Berliner
    Hoeveel kerken en moskeeën zijn er eigenlijk in Den-Haag?

15. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Elsa, emigreer naar Marokko en luister eens wat ze daar over jou en jouw geloof praten, da's honderd malen erger, haat, dood, etc. probeer daar maar eens een kerk te bouwen.

Schaf de uitkeringen voor die gasten eens af in Nederland, dan zijn ze zo weg.

16. elsa

elsa New Member

Lid geworden:
    22 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoef daar niet persee voor naar marokko te emigreren, hazel. ik heb moslimse vrienden, waarvan één een vluchteling uit afghanistan.

lees de sharia er maar eens op na, en je begrijpt misschien waarom er mensen uit die landen vluchten naar andere landen.

jullie praten alsof iedere moslim een extremist is. erg kortzichtig.

en ik stop met deze discussie. ik dacht trouwens dat dit een reisforum was.

17. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ga eens voor de gein naar Marroko Elsa (als je het lef hebt want het is niet zo veilig daar), vertel ons s.v.p. hoe vriendelijk je werd ontvangen en hoe open en gastvrij ze zijn daar.

Oh vraag daar ook of je een kerk mag bouwen.

18. Davidinho

Davidinho New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @Hazel, waarom zou Elsa dat allemaal doen? Volgens mij heb jij dat in jouw beste Marokkaans/Arabisch/Berbers/etc. ale gedaan...

Ook voor jouw een huiswerkopdrachtje. Hoeveel kerken en christenen zijn er in Marokko en hoe verhoudt zich dit t.o.v. het aa

19. elsa

elsa New Member

Lid geworden:
    22 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ben ik al geweest. in 2008. niet beroofd, en gewoon vriendelijk ontvangen.

als ik naar brazilie ga loop ik toch ook niet de hele tijd lopen drammen dat je daar overal overvallen wordt, en dat iedere braziliaan dat maar doet.

succes met jullie forum.

ik ben weg.

20. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Dividinho, ik ben godsgelukkig blij dat ik geen enkele uitkering meer betaal aan die gasten.

Heb je ooit een Nederlander met een uitkering gezien in Marokko (een geboren, geen valse)

Jij bent niet weg Elsa, je zult dit beslist lezen en mijn advies is om de plaats te vermijden want daar heb je enkel hoeren en snoeren. Een meid alleen kan beter de binnenlanden opzoeken.

Deel Deze Pagina