kinderkorting

Discussie in 'Thailand' gestart door m.damen10, 18 nov 2009.

1. m.damen10

m.damen10 New Member

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, tot welke leeftijd krijg je korting voor kinderen?? bv entree, kamers etc. Wij gaan met 2 kinderen van 12 en 13. bvd

2. Marianne@hotmail.com

Lid geworden:
    18 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat als je kinderen nu 12 en 13 zijn ze bij vertrek (zomervakantie?) 13 en 14 zullen zijn? Helaas zal er niet veel korting meer te krijgen zijn. In Thailand tellen ze gewoon als volwassene en je zult 2 kamers moeten huren of een fam.room die overigens vaak even of duurder is dan 2 2p.kamers.

3. hans.bemmelen@live.nl

Lid geworden:
    30 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij entrees betaal je de "buitenlander-prijs",
    ik ben echter zelden in iets geweest wat boven 30 B lag.(=0,75 EUR)

4. happyidg

happyidg New Member

Lid geworden:
    2 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoor, wat je wilt. Thailand is al zo goedkoop.
    Ik heb anderhalf jaar geleden met 2 pubers toen van 15 & 13 gereisd en soms een bed op de kamer erbij voor kleine meerprijs.
    De toegang voor de Erawan waterfalls met een knipoog, de kinderen voor gereduceerd tarief zag ik later. Maar waar gaat dit over, ja ticket voor trein en boot gewoon normaal tarief, is hier toch ook zo?
    En 2 mooie hutjes aan een tropisch strand is ook echt goed te betalen!

5. fam.a.m.wezenberg

fam.a.m.wezenberg New Member

Lid geworden:
    20 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Monique,

Ook wij gaan volgend jaar naar Thailand met 2 kids, dan 10 en 11.
    Geen kortingen in hotel/ resort. Prijs is per kamer/bungalow. Wel in veel gevallen een familyroom geboekt. Zelfde prijs of goedkoper als 2 "luxe" rooms. Familyrooms zijn nu eenmaal "luxe". Inderdaad iets duurder als 2 "standard" rooms.

Over entreegelden weet ik niets, zullen wel farangprijzen zijn.

Wat betreft de tours; Vaak is de prijs per persoon bij 2 personen. Maar met meer personen krijg je korting. Voorbeeld; prijs is 1800 Bath p.p. bij 2 personen, 1500 p.p. bij 3 personen en 1300 p.p. bij 4 personen of meer. Wij zijn dus met z'n vieren en dus is voor iedere tour de laagste prijs berekend. Extra voordeel is dat de minimale groepsgrootte 4 personen is. De tours gaan dus gegarandeerd door.

6. Chiangmai

Chiangmai New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik hier een enkele keer wel eens zie is een meetlat voor de kinderen. Als ze onder een, aan gegeven, lengte vallen kijgen ze korting.

7. mojo@hotmail.com

mojo@hotmail.com New Member

Lid geworden:
    6 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn kinderen waren dit jaar in aug.net 13 en 11 en ik kreeg het nog net voor elkaar om een tipleroom met extra bed te regelen. Het ging niet overal even makkelijk en vaak kreeg ik te horen dat 11 echt te "oud" was.

Zelfs in het goedkope DownTown in Chiangmai aan de nightbazaar wilde ze me 2 kamers a 1200 bath verhuren, tripleroom kon echt niet met een 11 jarige erbij.Bij Greenwood kosten dezelfde kamers 800 bath..en kan het wel met een extra bed erbij. Ik heb dit extra aangehaald maar ze waren onvermurwbaar. 11=11.

Ben toen maar naar Laithai en Awanahouse terug gegaan.
    In www.Awanahouse.com heb je een fam.kamer voor 925 bath. Met stapelbed.

Wat Barry zegt is ook wel zo: trips die je boekt met 4p.zijn vaak goedkoper en gaan sowiso door.

Succes met zoeken!

8. peet

peet New Member

Lid geworden:
    19 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    we blijven toch de zuinige hollanders he
    waar maken jullie je druk om het is allemaal zo goedkoop
    geniet gewoon van het mooie land en gun de mensen daar ook wat

9. mojo@hotail.com

mojo@hotail.com New Member

Lid geworden:
    19 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hollanders hihi ben ik blij dat ik een Brabo ben..tuurlijk gunnen we de Thais ook wat, het liefst elk jaar!

10. baahjun@gmail.com

baahjun@gmail.com New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    pffff ga toch lekker op vakantie ipv je centen te tellen, denk ook even aan de tip voor de meneer die je koffers naar je kamer sjouwt, de dame die je drankje inschenkt bij de bar etc. Die doen het allemaal voor zo'n 100 euro per maand.
    Ben jij misschien aan het eind van je vakantie een paar kwartjes extra kwijt, maar heb je wel die mensen geholpen.

11. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik ook Baahjun. Het is niet omdat ze bv.in luxe hotels werken en er sierlijk gekleed lopen dat ze het beter hebben.
    Eenmaal thuis leggen ze zich te slapen onder een zinken dakje.

12. ilsedijkhoff@hotmail.com

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Maikel en Baahjun, volgens mij zit er hier niemand bij die geen fooien geeft of voor een verschil van een paar euro rare fratsen gaat uithalen.

Een verschil van €10 voor 1 persoon, is voor een doorsnee gezin van 4p. €40, en voor ons gezin €60, en dat loopt op den duur dus wel op.

Als ik alleen een dag of weekend op pad ga, nuttig ik alles op terras of restaurantje, gaan we met z'n 6en dan doen we dat ook een keer maar gaan ook de broodjes mee en daar schaam ik me niet voor en het is er ook niet minder leuk door.

Als ik iedere cent moet omdraaien op vakantie dan blijf ik thuis, zo simpel is het.

13. Estelle

Estelle New Member

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Door:
    baahjun
    - Lid

Datum:
    20-11-2009 02:05:47
    Ben jij misschien aan het eind van je vakantie een paar kwartjes extra kwijt, maar heb je wel die mensen geholpen

Wat een domme opmerking!
    Ten eerste hoe kun jij voor anderen bepalen wat ze te besteden hebben?
    Wellicht is hier jaren en jaren voor gespaard en probeert men voor het geld een zo mooi mogelijke reis te plannen..
    Daarnaast help je de mensen uiteraard al door het toerisme in stand te houden, natuurlijk is een fooi leuk om te geven maar zonder toeristen hadden deze mensen uberhaubt geen werk he?
    Overigens is 100 euro voor ons heel weinig maar voor Thaise begrippen best veel geld.

14. jimboichi@hotmail.com

Lid geworden:
    10 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij was de vraag 'tot welke leeftijd krijgen kinderen korting?' en niet 'vinden jullie mij een 'cheapass''? (daar lijkt voor mij nu de toon naar uit te slaan). Het antwoord op die vraag is eigenlijk ook al gegeven (nl in 't algemeen geen korting, bij enkele gelegenheden/attracties wel maar dat zie je ter plekke). Ik pak nog een Singha in 't praatcafe! ;-)

15. baahjun@gmail.com

baahjun@gmail.com New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @Estelle, dome mensen moeten er tenslotte ook zijn, kan ik ook niet helpen.

Maar 100 euro per maand is ook voor een Thai niet veel, de verschillen tussen de slecht opgeleide (arme) bevolking en rijke bevolking zijn hier naar verhouding veel groter dan

16. ilsedijkhoff@hotmail.com

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Opmerkingen zijn niet dom en vragen zijn niet belachelijk.

Dat laatste Baahjun was het punt dat ik even wilde maken.Jij bent toevallig de enige die reageert maar ik lees de laatste tijd regelmatig dat als er low-budget tips gegeven worden, die in mijn ogen gewoon goed door de beugel kunnen dat dat belachelijk gemaakt wordt. Ik zou het jammer vinden als daardoor de tips niet meer gegeven worden omdat mensen bang zijn voor gierig uitgemaakt te worden.

Net de ervaring van een forumlid in dat goedkope guesthouse is interessant om te lezen, dit zijn vaak ook juist die leuke plekken om te verblijven omdat ze niet op iedere website vermeld staan. De grote hotels laten zelf wel van zich horen.

Maak trouwens niet de vergissing dat deze tips alleen maar gebruikt worden door mensen met een heel laag budget.

Het voorbeeld dat je geeft vind ik inderdaad geen bezuinigen maar gewoon onbeschoft gedrag. Ik heb zelf in Thailand regelmatig moeite gehad met het eindeloos afdingen door NLers op markten. Het hoort erbij maar ook daar zit voor mij een grens aan.

17. m.damen10

m.damen10 New Member

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, nou wat een ophef! Wilde alleen maar weten of er inderdaad kinderkorting is. Wij zijn geen gierige mensen, maar het is voor ons wel een hele uitgave. We geven altijd fooi en dingen niet af tot de bodem. Maar heb nu wel antwoord op mijn vraag... Iemand nog tips voor goedkope vluchten??? Of doe ik dan de grote vliegmaatschappijen te kort??
    Bedankt allemaal..

18. mojo@hotmail.com

Lid geworden:
    6 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier wil ik dan ook nog even op reageren. Het is idd dat zuinige tips niet altijd gegeven worden door low-budgetreizigers of gierigaards.Ze kunnen ook gegeven worden door mensen met een instelling: doe maar normaal dan doen we al gek genoeg.

Ik heb al mijn "zuinige tips" juist van mensen die al heel lang in Thailand komen of er wonen en heb van hen geleerd dat het zelfs onbegrijpelijk kan zijn voor de Thais als wij farang met ons geld strooien en onnodige(super)luxe apprecieren. Je kunt ze met wat minder en zeker door zelf wat minder luxe te doen of over te willen komen meer geven dan als een rockefeller in hun ogen te keer te gaan.

Ik kom er om het land, cultuur en vooral de Thai zelf te beleven en dat bereik je meer door zo dicht en gelijk mogelijk naast hen te staan.

Mij is verteld: elke euro fooi is gelijk aan om en nabij elke 10 euro fooi voor ons..en wanneer krijgen wij die?! En als we het zouden krijgen welk gevoel krijgen we er dan bij? Ik zou me in ieder geval ietwat ongemakkelijk voelen bij zoveel fooi.

Wat Baahjun zegt over de fles water van 7/11 meenemen naar een restaurant is ook weer het uiterste, dat zou gewoon niet moeten kunnen/mogen. Wij hebben altijd water bij maar als we ergens gaan zitten om te eten of wat dan ook bleven die gewoon in de tas en we bestelde nieuw, je hebt toch nooit water genoeg daar..

Ik vind het trouwens een beetje jammer dat mijn naamgenoot met bijna evenoude kinderen zelf niet reageert op haar geopende topics?.

19. m.damen10

m.damen10 New Member

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, nou wat een ophef! Wilde alleen maar weten of er inderdaad kinderkorting is. Wij zijn geen gierige mensen, maar het is voor ons wel een hele uitgave. We geven altijd fooi en dingen niet af tot de bodem. Maar heb nu wel antwoord op mijn vraag... Iemand nog tips voor goedkope vluchten??? Of doe ik dan de grote vliegmaatschappijen te kort??
    Bedankt allemaal..

20. mojo@hotmail.com

Lid geworden:
    6 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha Monique, sorry voor mijn laatste regel. We hebben bijna op exact hetzelfde moment een reactie geplaatst om precies te zijn 35 sec.na elkaar. Lol!

Trek het je niet aan, juist gezinnen geven meestal fooi maar op een verantwoorde manier.
    Zeker Thailand vaart er wel bij!

Deel Deze Pagina