Kleding gevraagd ! Voor reizigers naar Puerto Plata

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door Tompoesje, 19 jul 2012.

1. Tompoesje

Tompoesje New Member

Lid geworden:
    19 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor een project in Maimon (vlakbij de RIU's Puerto Plata) is dringend kleding nodig. Onze vriendin Henny (Nederlandse) heeft daar een winkeltje en apotheek voor de allerarmsten.
    Ze doet daar fantastisch werk.
    Bezoeken jullie de Noordkust (Maimon, Sosua, Cbarate enz) dan zou het fijn zijn als jullie iets voor haar mee kunnen nemen. Naast kleding zijn andere zaken ook welkom. Je kan Henny mailen: hennyvanginkel@hotmail.com. Dan kan ze aangeven wat nodig is. Al is het weinig: alles is welkom. Ze kan het komen ophalen bij je hotel.

2. Royoup@hotmail.com

Royoup@hotmail.com New Member

Lid geworden:
    31 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi hoi

Wij gaan 2 december naar cabarete.. Ik zal zeker Henny gaan mailen wat we voor der kunnen meenemen ..

Roos

3. Tompoesje

Tompoesje New Member

Lid geworden:
    19 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    We zijn in maart met Arkefly Premium Comfort gevlogen. Dan kan je 1 koffer extra (20 kg) meenemen. Dus we hadden 1 met kleding voor Henny. We hadden veel kleding en schoenen. Binnen 1 dag was alles weg, zo veel vraag is er naar. Neem wel kleding mee, die nog goed draagbaar is. Dominicanen zijn trots en lopen echt niet in oude zooi.Pennen zijn ook van harte welkom, het schoolseizoen komt er namelijk weer aan.En voor Henny zelf, een Nederlands boek.

4. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Tompoesje

Je mag in de premiumcomfort 30 kilo bagage per persoon meenemen naar de Dominicaanse Republiek.

5. Royoup@hotmail.com

Lid geworden:
    31 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel fijn om dit allemaal te horen.. Ik ga zeker goede kleding meenemen ..en ook schoolspulletjes als ze die graag hebben .. Wij gaan met zijn drietjes dus kunne best wel wat extra kilo,s meenemen .. Maar ik ga henny nog mailen om te vragen wat ze het liefst heeft,, ik ga proberen om het het ook zelf te brengen kan ik ook gelijk zien hoe het er daar bij staat.. Dank je wel voor alle tips ..

6. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook Arkefly van te voren vragen of je extra bagage mee mag nemen voor een goed doel. Weet niet of ze dat toestaan.

7. Royoup@hotmail.com

Lid geworden:
    31 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad ..ik ga dat gewoon vragen,,,
    Ik vind het wel fijn als ik iemand kan helpen..heb dat ook gedaan toen we naar isla magarita zijn geweest ..woonde ook een Nederlandse vroeg ..we hebben toen ook een extra koffer meegenomen met spullen ..dat ga ik nu ook doen..

8. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij ArkeFLy kan je dit alleen van te voren aanvragen (+1maand) en onder humanitaire gronden

9. Tompoesje

Tompoesje New Member

Lid geworden:
    19 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ter informatie: Henny wordt gesteund door een Stichting (voorheen Stichting HDR)
    Er is onlangs een nieuwe Stichting in het leven geroepen die heet:
    "Zon voor Maimon."
    Deze stichting verstuurt vanuit Nederland dozen met spullen (o.a. kleding) die in Maimon gratis bij Henny binnen komen. Deze Stichting geeft kleinschalige hulp die volledig aankomt zonder extra kosten voor douane enz.
    Als ik meer informatie heb, zal ik deze op het forum plaatsen.

Voorheen werden er containers gezonden via de SHDR. het "lossen" van deze containers kostte de laatste tijd erg veel geld. Nu is er een manier gevonden om meer hulp te verlenen tegen geringe kosten.
    Hulp ter plekke is zeker van harte welkom. Henny is altijd blij met bezoekers die kleding of spulletjes meenemen!Ook is het interessant om bij haar eens in de winkel te kijken.
    Wij nemen in de Premium Comfort van Arke altijd 3 koffers van 20 kg mee, waarvan 1 voor Henny. Da's altijd een feest voor haar om de spullen uit te mogen delen.

10. Tompoesje

Tompoesje New Member

Lid geworden:
    19 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Opnieuw even een oproepje.
    op dit moment gaan er nauwelijks Nederlanders naar de Noordkust. Er is dringend behoefte aan kleding. Henny komt het bij je ophalen als je haar mailt. Eigenlijk is van alles welkom, zelfs de Arkefly kussentjes uit het vliegtuig. Maar ook de zeepjes uit het hotel. RIU zit vlakbij de winkel en ziekenhuis van Henny. Maar bezoekers uit Sosua en cabarete zijn ook welkom uiteraard! Ze vindt het ook heel leuk om Nederlandse bezoekers te ontvangen: hennyvanginkel@hotmail.com

11. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Tompoesje,
    Als je nu het mail-adres van die (Nederlandse?) stichting: Zon voor Maimon doorgeeft, dan kan iedereen die spullen wil doneren met hen contact opnemen. De verzending is, zoals je eerder zei, gratis dus waarom zelf zeulen met extra koffers????

12. Tompoesje

Tompoesje New Member

Lid geworden:
    19 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    De website is sinds kort in de lucht:

www.zonvoormaimon.nl

Via deze site kan je contact met ze opnemen.

13. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de link toegevoegd aan mijn website

www.thelatinworld.nl/dominicanrepublic.html

14. Tompoesje

Tompoesje New Member

Lid geworden:
    19 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal geweldig, bedankt namens Henny!

15. Tompoesje

Tompoesje New Member

Lid geworden:
    19 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    De hulpverlening van Stichting Zon voor Maimon loopt inmiddels prima! (zie website en youtube) Regelmatig gaan er dozen vanuit Nederland naar Bahia Maimon.
    Desalniettemin blijven goederen, vooral kleding, van harte welkom, mocht je naar de Noordkust op vakantie gaan, stuur Henny even een mailtje en ze haalt de spullen bij je hotel op.

16. Tompoesje

Tompoesje New Member

Lid geworden:
    19 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wegens computerproblemen heeft Henny een nieuw emailadres:
    hennyvanginkel01@gmail.com
    Dus heb je spullen, dit is het juiste adres!

17. Tompoesje

Tompoesje New Member

Lid geworden:
    19 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Kleding is ook dit jaar nog steeds van harte welkom!
    we zijn onlangs in "de winkel" bij Henny geweest, en gezien wat de mensen allemaal kunnen gebruiken.

Deel Deze Pagina