Leuk hotel in Jomtien?

Discussie in 'Thailand' gestart door reneouds, 19 jan 2009.

1. reneouds

reneouds New Member

Lid geworden:
    12 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    In April ga ik samen met m'n vriendin en dochtertje naar Thailand en verblijf dan een dag of 5 in Jomtien.

Enige suggesties voor een leuk hotel rond de 1200/1300 baht per dag ?

2. Guest22901

Guest22901 New Member

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    probeer eens silversand hotel
    zeer mooi, goede service, groot zwembad, keurige bediening, zeer verzorgde kamers

3. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Sluit me bij Oscar aan. Als je iets zoekt wat niet te duur is en toch goed moet je deze nemen. www.silversandvilla.com
    We hebben hier in 2007 4 nachten geslapen en zijn later doorgereisd naar Koh Chang, we konden bij Silversand onze andere 3 koffers achterlaten en boekten direct onze kamer opnieuw voor 1000 bath. excl.ontbijt, de dagen ervoor betaalden we 1400 bath voor 4p. doubleroom met ontbijt. Wij zaten met dit bedrag in het oudere gedeelte. Vrienden van ons kozen voor 2000 bath een kamer in het nieuwe appartementcomplex met balkonnetje en uitzicht op zwembad. Het hotel ligt aan de boulevard recht tegenover het strand. Ideaal met kinderen. Er zijn 2 zwembaden en een goed restaurant/ service.

4. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Rene, op de website staan geen prijzen zoals op de meeste site's wel het geval is. Dit betekent dat dit een perfect hotel is om te onderhandelen. Zoals ik hierboven aangaf konden we onze kamer opnieuw huren voor 1000 bath bij terugkomst uit Koh Chang, ze wilde 1200 maar wij gaven aan niet meer dan 1000 bath te willen betalen omdat het slechts een overbruggingsnacht was alvorens naar Bangkok te reizen.

Ik weet bijna zeker als je hen een mail stuurt en zegt een hotelkamer te zoeken van tussen de 1000 en 1200 bath je bij hen een kans maakt. De foto's op de site van de kamers zijn overigens de kamers in het nieuwe complex en dus de duurdere van tussen de 2000-2500 bath. De kamers in het hoofdgebouw (de oudere)zijn groter (!) en hebben tv, koelkast en een bad dus gewoon goed.Alleen het uitzicht is of op de parkeerplaats van het naastgelegen hotel of een lage muur. Wij vonden dat niet erg omdat we alleen op de kamer waren als het donker werd, dus om te slapen/ tv te kijken.
    Succes!

5. Guest22901

Guest22901 New Member

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    alles wat monique hier neer zet klopt als een bus -:0 en idd waarom zou je iets meer betalen als je alleen 's avonds in je kamer bent wij hebben dit hotel ook als zeer prettig ervaren en idd kan je hier goed onderhandelen en het is de straat oversteken en je ligt heerlijk aan het strand (als dat je voorjeur is)aankomende zomer gaan wij weer even een paar nachten daar toeven en gaan ook dan uiteraard onderhandelen. vraagje aan monique heb jij per internet besteld of anders???

6. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Oscar, wij hebben vanuit Chiang-mai via internet info. opgevraagd. Er was nog voldoende plek (in july). Toen we in Jomtien aankwamen zijn we gewoon naar binnen gelopen en hebben onderhandeld over de prijs, dit ging goed/ makkelijk. Ik lees dat Rene in april gaat dan is het volgens mij helemaal laagseizoen en erg heet, plaats is er dan zowiezo. Het strand voor de deur was idd ideaal en de vers gestoomde vis waar ze mee langs komen nog beter. Ik vind het strand eerlijk gezegd niet zo mooi als op Koh Chang maar dat is schijnbaar al lang bekend.Ik had een beetje het gevoel aan het noordzee-strand te zitten maar dan iets warmer..nietemin hebben we een ontzettend leuke tijd gehad in Jomtien (hadden we niet verwacht)

7. reneouds@hotmail.com

Lid geworden:
    1 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Oscar en Monique , bedankt voor de tips , daar kan ik wat mee !

We wilde eigenlijk naar Koh Chang maar omdat we maar 5 dagen in Thailand blijven ( gaan daarna 4 weken naar de Filipijnen) kiezen we maar voor Jomtien omdat dat even sneller te bereizen is vanuit het vliegveld van BKK.

8. Guest22901

Guest22901 New Member

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi monique,
    thnxs voor je info wij gaan eind julie tot en met eind augustus en met de kerst dus dit jaar 2x genieten zoals je weet hebben wij een huis in thailand maar willen zeer zeker nog ff genieten van silversand.wat qua strand betreft heb je helemaal gelijk maar de waterscooter maakt weer een hoop goed en uiteraard het heerlijke eten daar.en ja jomtien is gezellig en voor ons even een tijd om even bij te komen ondanks ons huis daar (brengt genoeg sores met zich mee)al met al toch bedankt voor je info we gaan er zeer zeker weer heen en dan op de bonnefooi.
    in het grijze verleden ben ik ook geweest in het white house (paar soi's terug van silversand) maar schijnt nu veel door russen te worden bezocht. nu heb ik niets tegen die mensen maar schijnen daar een puinhoop van te maken terwijl het een schitterend hotel was

9. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, die zuipschuiten van Russen bezoedelen het imago aldaar, maar ze zitten ook op Ko Samui en… elders.

Zoals Monique al vertelde vond ik Jomtien beach ook wat op een wijds Noordzeestrand lijkend. Ik logeerde er niet (zat in Pattaya) maar de boomrijke zone rechts als je naar de zee kijkt had wel charme en is autovrij. Trof daar ook een Belgisch café / restaurant aan met goedkoop te noemen Belgische bieren en ook de zaak ‘Amsterdam’ genaamd uiteraard met bitterballen en andere ‘gastronomie’
    Verder zijn er in Jomtien/Pattaya ook meer aardige excursies te beleven dan men zou verwachten, ik vernoem bv. Sanctuary of Truth
    http://www.sanctuaryoftruth.com/index.html

10. Guest22480

Guest22480 New Member

Lid geworden:
    10 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeetje zeg...bitterballen in cafe Amsterdam.
    Tis maar net waar je zin in hebt. En een strand dat op Zandvoort lijkt.
    Mijn pakkie aan is het niet maar ja, ieder zijn keuze.
    Als ik 5 dagen in Thailand zou zitten zou ik dan lekker in een heerlijk resort in de buurt van Kanchanaburi gaan zitten. Lijkt me veel leuker.

11. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja, Neele je hebt wat gelijk er zijn beslist mooiere stranden dan Jomtien beach.
    Pattaya is en blijft een doorn in het oog in het imago van diverse Thailandreizigers .
    Die discussie pro of contra wil ik niet herhalen, ook niet dat het geprezen Hua Hin in mijn ogen ‘saai’ is/of zou zijn.
    Maar als mensen om welke reden dan ook naar Jomtien beach willen gaan, is dat hun goed recht.
    By the way … als ik in Thailand ben vreet ik geen bitterballen, de Thai food is me te lekker. Wel ging ik in dat Belgisch gedoe Duvelkes ( mijn aanbevolen lievelingsbier waar Heineken piswater tegen lijkt) drinken als afwisseling van die bittere Singha.
    Ter informatie wil ik wel kwijt(voel de klepel wel hangen hoor) dat ik pakweg om de 5 jaar een paar dagen naar Pattaya trek en er me aardig amuseer, mag toch?

12. reneouds@hotmail.com

Lid geworden:
    1 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Neele , er zullen ongetwijfelt mooiere plekken als Jomtiem zijn in Thailand om 5 dagen te spanderen maar wij willen gewoon niet te ver vanaf het vliegveld ( BKK) , strand en wat rondkijken. Pattaya is me dan met vriendin en dochtertje effe te extreem , vandaar dat we voor Jomtiem kiezen.

13. Guest22480

Guest22480 New Member

Lid geworden:
    10 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Rene,ik heb echt geen aandelen maar kijk nou eens naar het River Kwai Resort bij Kanchanaburi.
    Prachtig gelegen aan de rivier, heerlijk eten, een goede spa in de buurt waar je je heerlijk kan laten masseren, een olifanten kamp waar je zelf op de olifant de rivier in gaat om m te wassen, een leuk avondmarktje in Kanchanaburi zelf, de Erawan watervallen...
    Kortom, het "echte" Thailand, en dat op anderhalf uur rijden van BKK.

14. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard niks mis mee, maar je zal wel een halve dag nodig hebben om daar te geraken en een halve dag voor de terugkeer: dus een volle dag reistijd heen en terug.
    Daarbij zou er haast niemand komen indien de film ‘Bridge on River Kwai’ er niet geweest was. Belet niet dat de streek aldaar mooi is,maar Kanchanaburi (stad) een kwakkel.

15. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Rene,ik begrijp je reden helemaal. Ook wij vonden doorreizen vanaf Bangkok naar Koh Chang (terwijl we de dag ervoor al van Chiang-mai kwamen)iets te heftig mn voor de kinderen.
    Op Koh Chang hadden we een prijzig resort dus op deze manier konden we het prijstechnisch perfect oplossen. Het is nu eenmaal niet duur en de kids zien niet of het strand wit of grijs is en de zee azur of donkerblauw, die vermaakten zich prima.

Maikel: ik heb idd ook ergens aan de bouelvard een nederlands cafe gezien, we moesten er om lachen en prezen ons idd gelukkig dat we allemaal gek zijn op Thai's eten. Een eindje van ons hotel af zat ook een restaurant (ben de naam kwijt) waar Willem en Maxima groots uithingen en ze het menu: frikandel speciaal met friet hadden. Was toch leuk om een keer met de kids te gaan eten.

Neele: jij geeft altijd heel goede/ waardevolle info. vwb Thailand in het algemeen. K.buri is echt voor mijn gevoel een van de mooiste streken in Thailand.Ik zou het een geweldig alternatief vinden maar als iemand zee in zijn/ haar hoofd heeft is het moeilijk met een rivier genoegen te nemen..en zal het niet veel duurder zijn in K'buri, elk vakantiebudget verschilt.

16. Guest22480

Guest22480 New Member

Lid geworden:
    10 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Monique volgens mij niet...
    Wij zijn een beetje erg verwende (althans ik, en mijn man moet maar mee:)) reizigers en waren de laatste vakantie iedere nacht tussen de 4000 en 6000 baht kwijt voor de hotels waar we overnachten.
    In K.buri was het geloof ik maar 2500 incl. een heerlijk ontbijt.
    En ik werd daar 100 keer zo blij als in het overprijsde Mariott in het lelijke Hua Hin.
    Jomtien ken ik niet dus daar kan ik niet over oordelen.
    Als je zee in je hoofd hebt is Kburi idd iets heel anders. Toch heb ik bedacht dat als we deze zomer weer zouden gaan we waarschijnlijk de kust niet doen maar naar Chang Mai vliegen en daar een auto huren.
    Ik heb gemerkt dat het een kind niet uitmaakt, als die maar een zwembad heeft is dat net zo goed als strand.
    Maar misschien gaan we toch ook wel weer een weekje naar Phangan want dat is toch wel ultiem genieten..
    Wat is overigens jouw favoriete plek in Thailand?

17. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou van Chiang mai en misschien ook wel omdat deze stad de eerste kennismaking voor ons was met Thailand.

K.buri vind ik qua natuur en watervallen de mooiste streek.

Koh Chang is onze mooiste en eigenlijk enige eilandervaring.

Als ik maar naar 1 plaats toe mocht dan koos ik toch voor Chiang mai, het is zo echt Thais dat noorden.. zo authentiek!

Natuurlijk zijn we na 2x Thailand nog lang niet uitgekeken en er zullen vast en zeker veel mooiere plaatsen zijn.

Ik moet wel lachen om jou prijzen van 4000,-/6000,- bath. als ik die zie verschijnen schrik ik altijd en denk dan "tjee in Thailand"?. Terwijl als we naar Egypte of Amerika gaan ook zoveel kwijt zijn voor een kamer. Zelfs op een camping ben je dat bedrag kwijt...

Misschien zoek alleen tussen de 1500,- en 2200,- bath omdat me dit al jaren ingefluisterd wordt door Thaise vrienden, die vinden de prijzen belachelijk die er gevraagd worden in de hotels en onnodig, je leeft en eet tenslotte buiten daar en slaapt alleen in je hotel.
    Anderzijds kan ik me heel goed voorstellen dat iemand op vakantie van alle gemakken voorzien wil zijn en luxe verlangt die paar weken per jaar!

18. Guest22480

Guest22480 New Member

Lid geworden:
    10 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Voordat wij met onze dochter gingen zaten wij in Bangkok extreem luxe (Peninsula) en verder idd in de categorie 2200 baht.
    Nu met kind vind ik het erg prettig als alles helemaal in orde en bovenal, superschoon is.
    Verder is het met een klein kind zo dat je vaak langer op je kamer bent.
    Of voor een kleine siesta na een drukke dag, of al vanaf een uur of 21.00 s'avonds. Dan is het lekker als je een mooie plek hebt om te zitten.
    Zo zaten wij op Phagnan in een supermooie bungalow op een berg uitkijkend over zee.
    Het bed was echt 2,5 meter breed en van prachtig houtsnijwerk. Over de hele breedte van de bungalow een prachtig panoramaraam, een super badkamer, tv en dvd, muziekinstalatie en een groot terras met ventilator en prachtige ligbedden.
    Juist omdat het dan veel geld kost en je zelf niets hoeft te doen brengen wij dan ook wel eens een middag in en rondom de bungalow door met een boek.
    Deze zomer dus idd weer naar Chang Mai.
    Heb al luxe hotels zitten kijken maar die prijzen gaan mij echt te ver.
    Jaren geleden zaten we in het Belle Villa resort buiten Chang Mai en dat was heel leuk.
    Ben jij ook in deze regio in de zomer geweest en viel het mee wat regen betreft?
    Wij waren in Juni oa in Khao Lak en zijn daar weg gegaan vanwege de regen.

19. bangkoklover@gmail.com

Lid geworden:
    21 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook een aardige optie is het Lotus Guesthouse in Soi 5, 100 meter van het strand, 1500 bath/nacht, maar dan heb je
    ook wel een prachtig ruime kamer met een fantastische badkamer en ook nog een balkonnetje, tegenover Lotus kun je heerlijke ( geen thaise ) koffie drinken a 40 bath,
    en daarnaast kun je internetten voor 30 bath/uur

20. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Neele, in Chiang Mai zaten we het eerste jaar in het Royal Lanna Hotel, dit hotel ligt zo goed als op de Nightbazar en is best luxe met uitgebreid ontbijtbuffet en 4 soorten koffie en chocomelk. Het is wel een enorm hoog hotel. We wilden eigenlijk in Dow

Deel Deze Pagina