Malaria

Discussie in 'Laos' gestart door maudgoumans, 12 okt 2008.

1. maudgoumans

maudgoumans New Member

Lid geworden:
    12 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Half november t/m half januari ga ik rondreizen door Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. Omdat ik alleen ga en dus niet al te veel wil vastleggen, weet ik nog niet precies in welke gebieden ik allemaal kom. Mijn huisarts heeft malaria-pillen voorgeschreven omdat in een aantal gebieden de malariamug voorkomt. Nu hoor ik hier heel verschillende berichten over. Sommigen (ervaren reizigers) zeggen dat je dit niet moet gebruiken omdat je er heel ziek van kan worden, anderen (ook reizigers) zeggen dat je dit juist wel moet doen omdat 't risico te groot is...
    Heeft iemand ervaring met deze pillen en/of tips??

2. pong2

pong2 New Member

Lid geworden:
    17 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    die ervaring hangt voral af van WELKE medicatie=pillen, voral Lariam staat daarom bekend.
    Of je ze echt nodig heeft-dat kan niemand vooraf voor jou zeggen-en zeker niet als je niet eens hier kan zeggen waarheen je gaat. Laos strekt zon 1200 km noord-zuid en heeft van rivierdalen tot diepe jungles en hoog in de bergen. vanmvroeger weetik-dat andere vaccinaties veel dringender nodig zijn-en daar zeg je nix van.
    Ben je NL? de vaccinatie-instituten e.d. van de GGD zijn meest veel beter op de hoogte en in staat de beste medicatie voor te schrijven. Ben je Bels-dan weet ik niet hoe het daar gaat. Voor THAIland-maar dit is Laos-forum-wordt meest aangeraden geen medicatie te nemen-maar voorzorg (doen de Thai zelf ook meest), in de normale toeristengebieden-die vrijwel elke 1e keerder toch niet uitkomt-is geen malariagevaar-maar ik ben GEEN dokter en dit soort opvattingen worden door anderen weer heftig bestreden

3. jlj

jlj New Member

Lid geworden:
    4 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een aanvulling op het bericht van pong 2... Dat de thai geen medicijnen slikt dat is heel anders dan wij nederlanders... Hun zijn namelijk in het gebied geboren en meer resistent dan ons... Je zult ook merken dat de inwoners veel minder gestoken worden dan ons.. De ggd heeft mij veel info gegeven en ik zou toch echt gewoon langs gaan, niet alleen voor de malariatabletten maar ook voor andere spuiten die je nodig hebt...

suc-6

Deel Deze Pagina