Malaria

Discussie in 'India' gestart door sgjalkweack, 31 mei 2010.

1. sgjalkweack

sgjalkweack New Member

Lid geworden:
    31 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal.
    Ik ga deze zomer vrijwillegerswerk doen in India. Bepaalde delen van India zijn risicogebieden voor Malaria. Het plaatsje waar ik heen ga heet Sankeshwar en ligt op de grens van een risicogebied en een geenrisicogebied.
    De medewerker van de GGD zei dat het niet nodig was. Dat dacht ze tenminste nadat ze even snel op een kaartje had gekeken.
    Maar andere uit de groep die daar heen gaan wordt wel aangeraden om pillen te nemen.
    Zou iemand van jullie mij hiermee mischien kunnen helpen? wat ik nou het beste kan doen.

Mvg Simon

2. liesje1982as@hotmail.com

Lid geworden:
    23 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi,
    Wat je kiest is heel persoonlijk.
    Ik heb een tijdje gereisd in risico gebieden en na overleg met doktor besloten om geen malariapillen te slikken. Dit omdat ik anders een te lange periode moest slikken. Ik wil liever zo min mogelijk chemische 'troep' nemen. Ik kreeg wel een kuur mee voor als ik dacht dat ik het had, met als advies beginnen met slikken en meteen naar het ziekenhuis.
    Eerder had ik lariam tabletten geslikt voor ongeveer 4 maanden aan 1 stuk, waar ik last van had, vooral zeer reele dromen wat echt beangstigend was!
    Daarna nog een maal malerone geslikt, wat beter beviel maar wat je elke dag moet slikken. Vriendin van mij was ook hier erg ziek van geworden.

Is er ook verteld dat wanneer je malariatabletten slikt je nog steeds malaria kan krijgen? Als je word gestoken door een malarie mug, krijg je malaria. Alleen omdat het antigif zeg maar al in je lichaam zit als je pillen slikt, wordt je sneller beter/minder ziek. Nog steeds geldt dat je naar het ziekenhuis moet om je daar verder te laten behandelen!

Aangezien je aan het grensgebied zit zou ik zelf persoonlijk geen pillen slikken, maar een kuur vragen om mee te nemen. Zeker als het ziekenhuis niet in de buurt zit.
    Maar nogmaals dit is echt persoonlijk!

veel plezier!
    gr elizabeth

3. sgjalkweack

sgjalkweack New Member

Lid geworden:
    31 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee dan, nou ik ga voor 3 weken dus elke dag Malarone slikken is nog wel te doen. Ik ga er een ziekenhuis bouwen dus die zit heel erg in de buurt XD.

Deel Deze Pagina