Malaria

Discussie in 'Kenia' gestart door wendytoet, 11 okt 2010.

1. wendytoet

wendytoet New Member

Lid geworden:
    6 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Zijn malaria tabletten nodig in mombasa?

Groetjes

2. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    12 maal gelukt zonder Malerone en die Lariam zooi maar het blijft russische roulette, Ik spuit me savonds suf met Deet en slik vitamine B complex. Je kunt de pillen ook daar kopen!

3. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik slik lariam wel, elke keer als ik ga.
    wil het risico niet lopen om ziek terug te komen.
    kleine moeite.
    je kunt het beter voorkomen.

4. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij langer verblijf kun je geen medicatie nemen tegen malaria, en ik kan vertellen dat de eerste keer malaria oplopen geen pretje is.

Malaria is hier goed te behandelen maar in Nederland moet je naar het tropenziekenhuis.

Laat je bij de ggd informeren over malariamedicatie, en mocht je het zijn vergeten dan is in Nakumat winkelcentrum in Nyali een goede apotheek waar je malariapreventieve medicatie kunt kopen.

5. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    voor een tijdje terug, was er iemand op he prikbord die haar moeder had verloren door malaria.
    ze waarschuwde iedereen ervoor.
    en het is niet nodig,even naar de ggd,of huisarts en je hebt het.
    niet op zo iets gaan bezuinigen, mijn idee.
    en van lariam ik ben er nog nooit ziek van geweest.

6. bodonna

bodonna New Member

Lid geworden:
    24 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn 3 vormen malaria.
    Wanneer je malaria tropicana krijgt, komt het voor dat wanneer men er achter is dat het geen griep is, je al te laat bent en behandeling niet meer helpt.Dit was ook het geval bij de mw waar gea het over heeft.

7. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    precies,waar hebben we het dan over.
    gewoon slikken.

8. wendytoet

wendytoet New Member

Lid geworden:
    6 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd toch maar de malarone gehaald!
    Bedankt.

9. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is snel!
    Heel verstandig hoor .. en nu alvast genieten van de voorpret ..

10. Marri�tte

Marri�tte New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een vrij oud topic, maar ik wil toch ook even mijn ervaring delen. Afgelopen augustus heb ik namelijk zelf malaria gekregen (ik woonde voor een half jaar in Ukunda, Kenia en slikte netjes elke week mijn Lariam-tabletje). Ik heb me in mijn hele leven nog nooit zo beroerd gevoeld! In het begin denk je inderdaad dat je de griep hebt. Maar aan het eind van de dag, weet je, dit kan geen griep zijn. Overal pijn, niet alleen spierpijn, echt je voelt je hele lichaam, je hele binnenkant, ontwijs misselijk, koortsaanvallen niet normaal. Zo beroerd heb ik me bij de ergste griep nog nooit gevoeld. Ik lag onder een dikke deken met een trui en joggingbroek aan op een vrij warme dag. Na bijna tegen de vlakte te zijn gegaan tooh maar even naar het dichtsbijzijnde ziekenhuisje gegaan (Kaja?) en daar bloed laten prikken. In een stoffige kamer, met kapot gaas voor de ramen, een houten stoffige tafel en een houten stoffige kast werd er een keurig steriele naald uit een verpakking gehaald. Het kon me allemaal niets schelen, ik voelde me zo beroerd! Deze kamer bleek het laboratorium te zijn. Na een uurtje wachten in de snikhete wachtkamer met nog 20 andere mensen en verlangend naar mn bed, werd me verteld dat ik inderdaad Malaria had. Ik moest een 3daagse kuur slikken (Arthemeter? ofzoiets), een antibioticakuur en paracetamol om te pijn te verlichten en de koorts omlaag te krijgen. (op dat moment in het ziekenhuisje had ik trouwens geen koorts volgens kun thermometer) Ik zei natuurlijk dat ik voor malaria ook preventieve medicatie slikte, want wilde wel weten hoe het kwam dat ik toch malaria had gekregen en of het geen kwaad kon dat ik nu ook andere medicatie ging slikken (wisselwerking e.d.) De arts vroeg mij welke medicatie dit was en toen ik zei dat het om Lariam ging, lachte hij me ongeveer vierkant uit. Hij zei dat de soort malariaparasiet waartegen Lariam beschermd in die omgeving amper voorkomt. Ik was hier wel redelijk verbaasd over, omdat ik in Nederland een reisadvies had aangevraagd, wat betreft inentingen en medicatie wb Malaria, maar ja, dat is wat hij zei. Ik moet zeggen dat ik daarna ook direct gestopt ben met de Lariam. Als het dan toch niet werkt en je ziet welke bijwerkingen Lariam op de langere termijn kan hebben... Daarnaast had ik nu voor een paar euro mijn bloed laten testen, medicatie gekregen en was ik er dus weer zo vanaf. Daarnaast denk ik dat je gewoon heel goed moet opletten. Zodra het 18.00 uur is lange broek aan, lange mouwen, en je handen en voeten insmeren met DEET en natuurlijk slapen onder een muskietennet (zonder gaten). Ik was 1 avond stom geweest en heb dat meteen moeten bezuren. Kijk, iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt, ik leg absoluut niets op, voel jij je prettige bij een preventieve medicatie, moet je dat vooral doen, maar wilde wel even mijn verhaal delen, zodat je ook deze kant van het verhaal kent, van wat gebeurd er als je het wel hebt gekregen. Ik besloot naar een klein lokaal ziekenhuisje te gaan, lekker dichtbij en voor mij goed genoeg. Maar in Diani is volgens mij ook een veel groter luxer ziekenhuis, waar de gemiddelde toerist zich waarschijnlijk wat prettiger zou voelen.

11. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel herkenbaar Marriëtte. Ik kreeg hetzelfde antwoord van de arts over malarone dat het niet zou helpen.
    Niet als medicijn als je al malaria hebt, dat klopt, maar als je door vraagt om een alternatief prefentiemiddel, dan worden er ook in Kenia geen betere middellen voorgeschreven.

12. Esmaralda33

Esmaralda33 New Member

Lid geworden:
    4 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik heb nog 34 Malarone tabletten in originele verpakking, houdbaar tot okt 2013.
    Mail: esmaralda21@yahoo.com

13. Fenny

Fenny New Member

Lid geworden:
    22 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal,
    mijn advies, koop geen malarone in NL je betaald 4x zoveel voor de zelfde medicatie die je in Mombasa bij de drogist kunt kopen. Gelijk de eerste dag malarone kopen en je bent veilig voor malaria en stukken voordeliger uit.
    Groetjes,
    fenny

14. handigje

handigje New Member

Lid geworden:
    7 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    wij gaan volgend jaar weer naar Kenia. Deze keer gaan we met 4 kleine kinderen. Ik wil dus zeker malariatabletten gebruiken. Zelf heb ik altijd Malarone gebruikt en die zijn altijd goed bevallen. Nu ik lees dat je ze net zo goed in Kenia kunt kopen denk ik dat we dat maar gaan doen. Voor 6man pillen...reken maar uit. Misschien een domme vraag maar als we de pillen in Kenia kopen zijn ze dan nog wel goed qua datum? Ruim 5jr geleden zijn we een maand in Kenia geweest en moesten we een keer naar een apotheek. we zijn toen naar Ukunda gegaan naar een lokale apotheek. Veel spullen waren daar over datum, vandaar.

15. karibu

karibu New Member

Lid geworden:
    11 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Doet jou verzekering het niet betalen ?

16. karibu

karibu New Member

Lid geworden:
    11 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Malarone start je de dag voor vertrek mee.Dit is niet voor niets voorgeschreven. Wanneer je op het vliegveld aan komt wordt je 's avonds al behoorlijk gestoken (ik in ieder geval ) Ik spuit met deed, lange mouwen etc maar heb altijd wel een bult.:)) Bij mij worden de medicatie gelukkig vergoed. Ik ken helaas malaria sterf gevallen dus denk goed na .

17. Wouter1989

Wouter1989 New Member

Lid geworden:
    14 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog 30 Malarone tabletten over!
    wouterfoesenek@hotmail.com

18. alette

alette New Member

Lid geworden:
    18 apr 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    MALARONE - 250 mg/100mg- aanbieding
    Ik ben 3 maanden naar Senegal geweest en heb nog veel malarone pillen over. Bij de apotheek 3,11 euro per stuk. (je moet een per dag nemen)Je krijgt ze alleen vergoed als je aanvullend verzekerd bent. Ik heb er 80 over- omdat je 2 dagen vantevoren moet beginnen en een week na thuiskomst moet doorslikken toch goed voor een lange reis... je kan ze overnemen voor 2 euro ps. ik stuur je graag foto's van de ongeopende verpakking met bijsluiter! Goed tot 09/2016 Opsturen of ophalen in amsterdam 06-16426592

19. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    In Kenia kost malarone +/- 1.50 per tablet.

20. Sannystet

Sannystet New Member

Lid geworden:
    30 apr 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga eind augustus op kampeervakantie (18 dagen)in Kenia en Uganda en twijfel of ik malarioatabletten moet nemen. Ik hoor dat Malarone het beste is. Eventueel wil ik er wel 27 overnemen van iemand hier op het forum.

Deel Deze Pagina