Meerdaagse trektochten en buspassen

Discussie in 'Ijsland' gestart door Erwin en Sanne, 23 jun 2011.

1. Erwin en Sanne

Erwin en Sanne New Member

Lid geworden:
    23 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Over 1 week zitten mijn dochter en ik met een 70 en 50 liter volle rugtas in IJsland. Bestemmingen hebben we nog niet helemaal uitgestippeld. We hebben een goede tent, matrasje, slaapzak, e.d. mee. We zijn op zoek naar personen die al meerdaagse trektochten hebben gedaan met volle bepakking. Liefst trektochten van rond 3 dagen (mag iets meer of minder zijn). De trektocht cht van Landmannalaugar naar Skogar hebben we in het vizier maar weten niet of dit geschikt is voor ons. We hebben geen wandelstokken e.d. bij ons namelijk.
    Heeft er verder iemand ervaring met de buspassen? Ik vind ze erg duur namelijk. We willen graag zoveel mogelijk zien maar weten niet goed welke pas (bv golden circle?) we het beste kunnen aanschaffen en waar dat kan. Wie wil ons op weg helpen?

2. Isabelle_Dm

Isabelle_Dm New Member

Lid geworden:
    29 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Erwin en Sanne,

Wij hebben onbewust en eigenlijk ongewild ervaring met de buspassen. We hadden aan BBI gevraagd om voor ons twee excursies te regelen: naar de Lakikraters en naar de landmannalaugar en de Eldgja (vuurkloof). Nu hebben ze in plaats van een èchte excursie te boeken gewoon ons op zo'n bus gezet en hadden we dit helemaal niet door (aangezien onze excursie naar Myvatn - Askja ook met een 4WDbus geregeld was)- de "bushaltes" in het hoogland zij niet altijd even goed zichtbaar op àlle plekken, er staat volgens mij maar één centraal bord met de tijden. Het is ideaal - als je het vantevoren in ieder geval weet!;) - nu kunnen we er om lachen natuurlijk maar toen we daar daadwerkelijk achter kwamen niet - aangezien je ècht wel een dag moet uittrekken voor één plek, anders kom je in tijdnood en op sommige plekken kan je beter een dag overnachten (met je tentje) zoals bv. de landmannalaugar omdat je het in één dag gewoon niet haalt, laat staan in een paar uur die wij daarvoor kregen.

Deel Deze Pagina