met de boot van luang prabang naar thailand

Discussie in 'Laos' gestart door mirandaderks, 15 sep 2008.

1. mirandaderks

mirandaderks New Member

Lid geworden:
    15 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

ik weet dat het mogelijk is om met de boot van LP naar Huang Xai (of zoiets) te reizen en van daaruit naar Chang Rai te komen. Van daaruit vertrek ik met een vliegtuig (± 16 of 17.00 uur) naar BKK vliegveld. Kan iemand mij vertellen of dat allemaal gedaan kan worden in drie dagen. De boot duurt twee dagen geloof ik, maar als ik dan aankom in Huang Xai, (hopelijk voor 17.00 uur dan sluit de grens geloof ik)heb ik de volgende dag dan de tijd om eventueel de grens over te steken, naar Chang Rai te gaan, daar het vliegtuig te pakken naar BKK en vandaar mijn vliegtuig terug naar NL te pakken? (mijn vliegtuig vertrekt om 01.30 snachts)

2. defluiter

defluiter New Member

Lid geworden:
    9 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    de boottocht duurt idd 2 dagen van LP naar huang xia. vanaf daar (grens duurde bij ons maar een half uur ofzo) is er zeker transport te regelen. reken op ongeveer 3 uur voor de busreis naar chian rai. als je tijd hebt bekijk de witte tempel dan nog!

succes!

3. karin1976

karin1976 New Member

Lid geworden:
    19 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij doet de boot er langer over. want het is rivier op. van thailand naar laos is 2 dagen maar volgens mij de andere kant op langer . even in lp voor je opgezocht is 2 dagen en in regenseizoen 3 dagen.

4. pong2

pong2 New Member

Lid geworden:
    17 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    er zin ook speedboats-oorverdovend-nemen 1 dag
    LP is nou niet de meest betrouwbare bron-maar dit is lao-alles is flexibel en nix staat echt vast. maar opstroom ook meest 2 dagen-tenzy het water -eind dry season=niet dan, echt heel, heel laag staat.Weer, regen, verkeer etc kan alles in het 100 gooien-net als in NL bij de spoorwegen. Vanaf HXai kom je in chKong=leuk Thais dorpje langsheen ZMwekong, 3 bussen/uur naar CRAI=BUSstation, nmen zon 2 -2,5 urr, dan taxi huren naar d'n airport.

Deel Deze Pagina