Met de trein naar Dusseldorf airport

Discussie in 'Thailand' gestart door reneouds, 31 jan 2009.

1. reneouds

reneouds New Member

Lid geworden:
    12 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    In maart vertrekken we naar Bangkok vanaf Dusseldorf en willen hier met de trein heen gaan. Kan iemand mij vertellen of je met de trein direct op het vliegveld aankomt ?
    En als dit het geval is , kan je dan vanaf het perron waar je aankomt binnendoor naar de vertrekhal of moet je nog naar buiten.Heb namelijk geen zin om een dikke trui of jas mee te slepen naar Thailand !

2. e-s-t-e-r

e-s-t-e-r New Member

Lid geworden:
    31 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met hetzelfde probleem.. heb het even opgezocht en er gaat vanaf dusseldorf centraal een trein naar het vliegveld. Geen idee of je dan nog naar buiten moet, ik hoop het niet want ben ook niet van plan om mijn winterjas mee te gaan nemen..

3. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is misschien een vreemd idee voor het geval je nog voor "even" wat warmte nodig hebt nl.: een vuilniszak...ik heb het gezien begin jan. toen ik mijn ouders naar Dusseldorf bracht. Wij hoefden alleen het stuk van de parkeergarage naar de vertrekhal maar geloof me het was berekoud rond -5. Om ons heen zagen we 4 Backpackers met een vuilniszak om lopen en wat denk je..eenmaal binnen gooiden ze hem in de vuilnisbak. Ik dacht even "ze zijn echt superslim" en later nam ik de winterjassen van mijn ouders retour..
    Of je iets doet met de tip is aan jou!Ik zou kiezen voor een oude jas en die daar achter laten.
    Succes.

4. jolanda franssen

jolanda franssen New Member

Lid geworden:
    5 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Hoi
    Zover ik weet als je uit de trein stapt moet je met een roltrap naar boven en sta je midden in de vertrek hallen.
    Dus het zelfde als op schiphol.

5. chila@chila.nl

chila@chila.nl New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Wij zijn net terug en vetrokken ook vanaf Dusseldorf.
    De trein is niet rechtstreeks. Op Duisburg moet je overstappen naar Dusseldorf Airport. Gaan heel veel treinen, dus geen probleem. Wij wilden onze jassen in een locker gooien, maar dat kan niet. Vliegveld heeft alleen een bagagedepot, maar dat was belachelijk duur. Voor 3 jassen bijna 120 euro voor 7 weken. Dus de jassen maar meegenomen, maar dat was geen ramp hoor, want bij terugkomst en zo'n 30 graden verschil was het heel fijn om al in het vliegtuig een jas aan te kunnen doen.
    Ik weet niet waar jij naartoe gaat in Thailand maar wij zijn door het hele land gereisd en hebben echt wel een lange broek en dikke trui nodig gehad.
    Wat betreft de treinticket, probeer die zsm te boeken. Vanaf 3 maanden kun je de tickets boeken en op dat moment heb je een superdiscounttarief, daarna loopt het best snel op!
    Als je bij terugkomst tussen 17.30-18.00 uur landt, dan haal je de trein van 19.52 vanaf Duisburg makkelijk (uiteraard als je geen megavertragingen hebt). Wij hadden het advies gekregen om voor de zekerheid een trein later te nemen en daar stonden wij om 19.00 helemaal klaar met twee mannetjes die er wel genoeg van hadden. Wij zijn gewoon de eerdere trein ingestapt en gelukkig waren zij voor 1 keer coulant voor de kinderen, maar werden zeer streng toegesproken dat dat eigenlijk geen optie was. Wij dachten, als wij er eenmaal inzitten, kunnen ze ons er niet meer uitzetten en gelukkig is dat ook zo gelopen :)!

6. rbwijfjes@hotmail.com

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Chila,
    Als je in Duisburg overstapt, moet je in Dusseldorf dan nog met de skytrain? Of stap je dan bij de terminal uit? En je laatste opmerking is ook fijn, ik zat ook al te twijfelen of ik de trein van 19.52 uur of een trein later zou nemen!
    Bianca

7. pong2

pong2 New Member

Lid geworden:
    17 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    nee-DAN gebruik je de hangelbaan=skytrain, vanaf het station aan de hoofdlijn. je KAN-maar dat duurt dus langer-met hetzelfde ticket ook blijven zitten tot DUs HBF en dan de S bahn TERUGnnemen-S7-elke 20 min-die ONDERIN het FLUGhhafen bhf. endet-dan kun je geheel binnendoor-net als op Schiphol-naar checkk-in
    ze kunnen je met verkeerd ticket niet uitzetten-maar wel tot betaling van het gewone tarief dwingen-en dat gaat je kosten-EUR en nog veel meer! en je er dan WEL uitzetten als je dat niet wilt-ontvangst door de spoorpolitie verzekerd!

8. chila@chila.nl

chila@chila.nl New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @Bianca: ja dan moet je idd nog met de skytrain naar de vertrekhal, maar dat is een kwestie van 5 minuten!
    Wij kregen de keuze om of in Duisburg over te stappen of naar Dusseldorf HBF te gaan, volgens mij geen probleem met het ticket, maar je moet sowies

9. rbwijfjes@hotmail.com

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt! Ik denk dan dat we in Duisburg overstappen, ik vind de reis zo wel al lang genoeg! En ik denk dat de kinderen die skytrain ook wel grappig vinden!

Deel Deze Pagina