Met dolfijnen zwemmen en andere leuke excursies

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door STRAATHOF, 2 aug 2006.

1. fam kolk

fam kolk New Member

Lid geworden:
    27 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    met www.sosua-snorkelen.hyves.nl
    hebben we een super vakantie gehad niks was bij hun onmogelijk helemaal super groetjes fam kolk

2. fam. reijnart

fam. reijnart New Member

Lid geworden:
    23 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi.
    wij gaan op 30 nov. aan staande naar de dominicaanse naar puerto plata.
    Moet hier een toeristenkaart voor hebben?
    en wat kost het?
    kun je deze met euro´s betalen of met dollars.
    Waar moet je deze halen in het vliegtuig of op luchthaven?
    En hoeveel geld mag je mee nemen vanuit nederland?
    P.S het zijn toch de spaanse peso?

3. roheij

roheij New Member

Lid geworden:
    5 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi 10 dollar bij aan komst op vliegveld la union puerto plato
    eerst visum blauw papiertje in vullen dan toeiste kaart kopen10 dollar gepast en gelijk weer afgeven dan douane paspoort + visum dan koffer pakken en nog koffer controle dan sta reisorganisatie te wachten
    veel plezier ik ga zelf weer 30 november naar sosua

groetjes b RON

4. roheij

roheij New Member

Lid geworden:
    5 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    je mag geloof ik net zo veel mee nen
    als je ken dragen 10.000 euro dacht ik
    het zijn dominicaanse peso en je ken teminste in sosua over wisselen van euro naar peso banken ook geen probleen banco popular prima

5. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    fam. Reynaert,

waarom veel geld meenemen,indien je een reis met hotel geboekt(All Inn).Als je uit Belgie vertrekt moet je niets betalen,omdat je toeristenkaartje al is berekend bij het vliegticket.Toch bij nederlanders ligt dit iets anders en deze betalen 10€ of 10 dollar.
    In feite dollars heb je niet nodig.Wil je bij voorbaat wat peso's hebben,kan je deze op de
    luchthaven ook bekomen,voor 50€ bekom je bijna
    2000 peso's(voor de Belgen is dit simpel,deze die nog de Belgische frank hebben meegemaakt
    is de rekening vlug gemaakt 1 peso=1 B.Frank.
    Op de luchthaven van Brussel bekom je twee blauwe dokumenten(voor nederl.weet ik niet of deze ook krijgen)daar moet je op beide dokumenten dezelfde gegevens invullen.Eentje wordt afgegeven aan de douane het andere bijhouden en na vertrek ook af te geven aan de douane.Bij aankomst moet je nog een ander dokument invullen die liggen in de aankomsthal.(dit is nieuw)in sept. moest ik dit ook invullen wanneer ik vertrok.
    Een goede raad als je peso's wisselt in de luchthaven doe het dan kleinschalig(bv.50€)
    Bij de bank krijg je minstens 2000 peso's.
    Voor degene die prive aankomen en die niet worden afgehaald ter plaatse raad ik toch aan wat dollars bij te hebben.Namelijk taxi's deze hebben hun ritten berekend(vastgestelde prijs)in dollars als je deze met euro's betaald of peso's kunnen ze vragen wat ze willen.En euro's en dollars beschouwen ze als de zelfde prijs.
    Zodus je kan gemakkelijk pinnen ter plaatse,bij de banken heb je een geldautomaat
    heel simpel je kan max.10.000peso's afhalen(250€)per keer en is ook veilig er staat een bewaker die je desnoods ook helpt.Een goede raad ga niet aanschuiven in de bank zelf want je verliest veel tijd(lange wachttijden)en als het dan met een bankkaart is zullen ze zeggen dat je aan de automaat moet.Alleen als je euro's wilt wisselen kun je niet anders.
    groetjes,
    Francisco

6. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    2000 pesos voor €50. Is wel een hele slechte koers. Koers van de Euro is deze maand niet onder 44 pesos geweest, dus moet je minimaal 2200 pesos ontvangen voor €50
    zie http://finance.yahoo.com/currency/convert?amt=1&from=EUR&to=DOP&submit=Convert

7. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    beste Theo

dit kan zijn,maar als je op het moment niet meer krijgt en je hebt er nodig bij aankomst
    Dan moet je zich tevreden stellen of niet soms.Ik heb mijn andere peso's uit het banktoestel gehaald.

8. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom is het handig om wat 1 dollarbiljetten bij je te hebben om de kruier een tip te geven.
    Als je georganiseerd reist heb je maar een paar nodig.

9. allyson

allyson New Member

Lid geworden:
    17 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    heey heey ,

van wie deze syt is
    je kan hier hele maal niks vinden over DOLFIJNEN dus dan moet je het ook niet op google zetten

Dank je wel

10. s.kelderhuis

s.kelderhuis New Member

Lid geworden:
    6 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi wij willen in oktober naar Punta Cana op vakantie. Ik zie veel nuttige info op deze site. Heerlijk die voorpret alleen al.
    Maar kan iemand mij vertellen waar je het best een auto huren als je in Punta Cana bent.
    Ook vele excursies lijken vanuit het noorden van het eiland te gaan. Klopt dit of kun je via een plaatselijk organisatie dit beter boeken.
    Alvast bedankt

11. manon

manon New Member

Lid geworden:
    17 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Simone.

Auto huren moet je zeker NIET doen! Is te gevaarlijk daar.
    Kijk voor excursies op http://www.wimpypuntacana.com/.
    Daar hebben wij vorig jaar ook excursies mee gedaan en zeer goed bevallen.
    En, het is in het Nederlands, Wimpy is een Belg.

12. pollo

pollo New Member

Lid geworden:
    30 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,je kan rustig een auto huren,neem er wel een met full verzekekering,rij rustig,kijk goed uit,want alles kan en mag daar,dus pas op,
    voor de allerbeste excursies is er maar 1
    http://www.bavarorunners.com/index.html,
    DEZE IS HET BESTE,DE ALLERBESTE,
    GRT SARGENTO

13. manon@planet.nl

manon@planet.nl New Member

Lid geworden:
    12 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Rustig een auto huren??? Ik zal het zeker niet doen!!! En er zijn er maar weinig die je het aanraden. Heb trouwens in Punta Cana geen auto verhuurbedrijf gezien en dat zegt ook genoeg denk ik.
    En over wie de allerbeste excursies heeft. Geef alleen maar mijn ervaringen hier aan. Wimpy is ons en heel veel andere goed bevallen. Mooie excursies en alles gewoon in het nederlands.

14. pollo

pollo New Member

Lid geworden:
    30 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    HALLO,
    GA NIET AF OP 1 MENING VAN IEMAND DIE HIER ZELDEN KOMT,HET IS HIER ANDERS DAN IN EUROPA,HET IS HIER MEER GEVEN EN NEMEN,ALLES MAG EN KAN,BLIJK KALM,WEES RUSTIG,HIER ZIJN ENKELE VERHUUR BEDRIJVEN IN PUNTA CANA.
    WWW.AUTOEUROPA.COM.
    www.holidaycars.com/Autoverhuur/Dominicaanse-Republiek/
    EN ER ZIJN NOG 10 ANDERE OOK IN BAVARO,
    DAT ZEGT TOCH GENOEG,
    EN WAT DE EXCURSIES BETREFT,IK HEB VERSCHILLENDE GEHAD,MAAR BAVO STEEKT MET KOP EN SCHOUDERS BOVEN WIMPY UIT
    GRT SARGENTO

15. Piet de Vries

Piet de Vries New Member

Lid geworden:
    8 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook excursies gedaan met beide. Ik vond bavarorunners niet goed. Wimpy was ik zeer tevreden over.
    Kijk hier maar in de verschillende topics en heel veel zullen het met me eens zijn dat Wimpy heel goed is.
    Kijk ook op www.wimpypuntacana.com en
    http://wimpypuntacana.hyves.nl/

16. Piet de Vries

Piet de Vries New Member

Lid geworden:
    8 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk voor reacties over Wimpy ook op http://www.reisstart.nl/dominicaanserepubliek/forum/2744/1/

17. Piet de Vries

Piet de Vries New Member

Lid geworden:
    8 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de dolfijnen moet je gaan naar Manatipark. Het is een prachtig mooi park met veel meer dan alleen dolfijnen. Wij hebben daar een onvergetelijke dag gehad.
    Vervoer er heen is gratis met de speciale bus.
    Op de website www.manatipark.com geeft een video een indruk wat je kan verwachten.

18. mirjamdewolf@hetnet.nl

Lid geworden:
    7 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga alsjeblieft niet naar manatipark deze staat erg slecht aangegeven qua diervriendelijkheid. Ga naar Ocean World in Puerto Plata of Dolphin Island Punta Cana.

19. CHB te D

CHB te D New Member

Lid geworden:
    13 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met Missy eens.

20. pollo

pollo New Member

Lid geworden:
    30 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    missy,
    ik ben het met dit 100% met je eens,
    het forum wat piet bedoelt is een forum van wimpy zelf,de negatieve reacties worden verwijdert,
    de bavorunners is de beste,simone neem rustigb een beslissing,laat je niet beinvloeden,is jou keus.
    grt sargento

Deel Deze Pagina