Naturaliseren tot Braziliaan

Discussie in 'Brazilië' gestart door Matthijs84, 10 dec 2014.

1. Matthijs84

Matthijs84 New Member

Lid geworden:
    10 dec 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Graag vraag ik advies over het verkrijgen van de Braziliaanse nationaliteit.

Ik wil mij graag laten naturaliseren, omdat ik graag een opleiding tot piloot wil volgen en daarna tevens wil gaan werken als piloot. Brazilie staat het echter niet toe voor buitenlanders om in Brazilie als piloot te werken.

Ik ben getrouwd met een Braziliaanse en woon hier inmiddels al ruim 3 jaar. Ik begrijp dat ik volgens de Nederlandse wetgeving in aanmerking kom voor een dubbele nationaliteit vanwege mijn huwelijk met een Braziliaanse. Echter, de Policia Federal, heeft mij verteld dat ik afstand moet doen van mijn Nederlandse nationaliteit als ik mij wil laten naturaliseren en dat ze de Nederlandse ambassade hiervan op de hoogte stellen.

Weet iemand of dit ook daadwerkelijke gevolgen heeft mbt het verliezen van mijn Nederlandse nationaliteit? Neemt de Nederlandse ambassade het ter kennis geving aan dat ik afstand doe van mijn Nederlandse nationaliteit of gaan ze daadwerkelijk mijn Nederlandse nationaliteit anuleren?

Heeft iemand persoonlijke ervaring met dit proces?

Alvast bedankt!

2. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De mogelijke inlichting aan de Nederlandse ambassade kan geen kwaad indien je naar Nederlands recht de Braziliaanse naast de NLse nationaliteit mag hebben.
    Voor Brazilië moet je inderdaad afstand doen van je Nederlandse nationaliteit. In de praktijk wil dat zeggen dat je na je naturalisatie hier binnen Brazilië alleen de Braziliaanse nationaliteit zult hebben. Je NLse nationaliteit wordt hier in het land dan niet meer erkend en je kunt je daar dan ook nooit op beroepen. Of je echter buiten Brazilië ook een andere nationaliteit hebt interesseert Brazilië niet.

Deel Deze Pagina