Optie/reservering vliegticket

Discussie in 'Filippijnen' gestart door jeroenn, 7 jan 2015.

1. jeroenn

jeroenn New Member

Lid geworden:
    7 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor het verkrijgen van een visum voor mijn filipijnse vriendin is het nodig om een reservering voor een vliegticket te laten zien. Uitgaande van een procestijd van 2 weken zou die reservering dus minimaal 2 weken geldig moeten zijn. Tot nu toe heb ik van KLM bericht ontvangen, dat de optie maximaal een week geldig is. Daarmee kan zij dus geen visum verkrijgen. De ambassade in Manilla helpt niet deze vraag te beantwoorden. Wie weet er raad?

2. jeroenn

jeroenn New Member

Lid geworden:
    7 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit heb ik inmiddels opgelost. Van de Embassy in Kualalumpur kwam bericht, dat de geldigheidsduur niet wordt gecontroleerd (!), hoewel die wel reden voor afwijzing kan betekenen. Men weet daar ook (!), dat reserveringen maar voor korte tijd kunnen worden vastgelegd.

3. vliegende hollander

vliegende hollander New Member

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij een ouderwets reisbureau kan men een reservering maken voor max.6 weken, kosten 500 peso/10 euro.
    Overigens kan de ind/ambassade wel je boekingsnummer icm je achternaam checken in Amadeus, staat je reservering er niet in dan voldoet deze strickt volgens de wet niet aan de voorwaarden.
    Ik zou persoonlijk het risico niet nemen en toch maar een ouderwets reisbureau (op de filipijnen opzoeken.).

Deel Deze Pagina