Overmaken grote som geld

Discussie in 'Brazilië' gestart door gerardvannis, 24 okt 2008.

1. gerardvannis

gerardvannis New Member

Lid geworden:
    20 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om na mijn pensioen zoals eerder hier vermeld in Brazilie te gaan wonen. Ik heb ook al een huis in Natal op het oog.
    Wat is de beste en goedkoopste manier om het hiervoor benodigde bedrag in Brazilie te krijgen ? Kan iemand mij uit ervaring verder helpen; ik krijg bij (Nederlandse) banken wat diverse antwoorden.

2. hebtierniet

hebtierniet New Member

Lid geworden:
    16 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Bank-Rekening OP JOUW NAAM openen in Brazilie.
    Geld daarna uit NL via de BACEN , NAAR JEZELF overmaken. OFFICIEEL.
    Daarna huis OP JOUW NAAM kopen.

3. gerardvannis

gerardvannis New Member

Lid geworden:
    20 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Claro bedankt

4. waarom

waarom New Member

Lid geworden:
    18 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nao claro,amigo!
    Laat je niks wijs maken Gerard.
    Regel eerst je vaste verblijfsvergunning,
    plus een bankrekening.
    Regel gewoon je bankzaken met telebankieren en maak je geld dat je nodig bent gewoon van je bank hier naar je bankrekening in BR.
    Een huis kopen wil niet zeggen dat je alles op een Br rekening hoeft te zetten!
    Dit alles zou jij toch moeten wete n Sponzzzo!

5. jimisnuts

jimisnuts New Member

Lid geworden:
    26 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Roy heeft gelijk Gerard.

Je mag geen rekening openen zonder visum. maaaar..... er is Jim

Ik regel een visum voor je of zelfs beter stort het geld naar mij en ik koop het droomhuis voor je. Ik regel zelfs de notariskosten en zo voor een kleine vergoeding.

6. waarom

waarom New Member

Lid geworden:
    18 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit bedoel ik nu Gerard!
    laat je voorlichten door vakbekwame mensen,
    en geloof niet alles wat je verteld wordt!

7. spartelrat

spartelrat New Member

Lid geworden:
    12 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Geld moet je verspreiden dezer dagen onder verschillende banken.Met 5 bankpassen trek je hier 5000RS/dag uit de muur.Dat1 maand lang is ook een dikke 100k RS....toch een grote som geld.Of is het een nog grotere som?

8. spartelrat

spartelrat New Member

Lid geworden:
    12 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    oooja totale transaktiekosten van 100x1000RS pinnen=+/- 400Euro

9. jimisnuts

jimisnuts New Member

Lid geworden:
    26 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Met Bradesco is het 1800 per pas per dag.

Koop je huisje.

Over een paar jaar wil je er vanaf en dan kom je tot de ontdkking datje het geld Brazilie niet uit krijgt.

Jim weet wel hoe :)

10. spartelrat

spartelrat New Member

Lid geworden:
    12 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ..er zijn er wel meer die weten hoe Jim,het laatste half jaar is er enorm veel geld Brazilië uitgegaan..see the bovespa

11. johndoe45788

johndoe45788 New Member

Lid geworden:
    25 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Postbank is 750 euro per dag, dus afhankelijk van de koers ca 2000 euro per dag per pas.

Limiet van m'n buitenlandse bank is 4100euro per pas per dag, werkt alleen niet hier. "slechts" R$4800 verspreid over banco24h (2x1000),bradesco(3x600),hsbc(1000) kan ik opnemen.

Theoretisch zou ik met al m'n pasjes bij elkaar zo'n 20K per dag kunnen opnemen. Grote aankopen zijn dus prima te doen op deze manier, zonder burocratie en gedoe met BR banken.

12. spartelrat

spartelrat New Member

Lid geworden:
    12 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel;Je wil cash zo een auto kopen.Met 30K loop je de garage binnen.Koop wordt gesloten en komt ntrl op je cpf-kaart te staan.Moet je dan niet op een of andere manier bewijzen aan de Brazilliaanse fiscus waar dat geld vandaan komt?

13. spartelrat

spartelrat New Member

Lid geworden:
    12 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt,dat was ik even vergeten te verekenen;je kan ntrl bij 3 of misschien meerdere banken geld opnemen.Dus pak 15000 per dag.

In een maand tijd een dikke 3 ton.

Is toch een aardig bedrag voor een huis in Brazilië.Maar dan betaal je toch aardig wat transaktiekosten(wat zou het kosten om zo´n bedrag direct over te maken naar de rekening van de notaris of verkoper)Nog een bijkomend risico;Je sleept iedere dag met 15k over straat en thuis in de kluis zolang?Toch een beetje link.

14. jj@nee.nl

jj@nee.nl New Member

Lid geworden:
    11 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @Frank

Ja, je moet bewijzen waar het geld vandaan komt. Ik kocht mijn eerste auto ook zo nadat ik geemigreerd was, gewoon iedere dag pinnen totdat ik het benodigde geld bij elkaar had.

Later kreeg ik een brief van de receita federal, of ik even lang

15. jj@nee.nl

jj@nee.nl New Member

Lid geworden:
    11 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Pinnen is het goedkoopst. Ik heb een abbonement bij de postbank waarin ik gratis mag pinnen in het buitenland. De wisselkoers is het beste wanneer je pint.

16. spartelrat

spartelrat New Member

Lid geworden:
    12 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Remco,
    Dank voor het advies.Dus voor de aankoop van een auto van stel 30k,krijg je een oproep om bij de receita federal te komen.Waar de aankoop voor was en hoe betaald.Dus als je dan kan aantonen met die transaktie-coupons is het dan in orde.Of moet j

17. jj@nee.nl

jj@nee.nl New Member

Lid geworden:
    11 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat er gebeurd is het volgende, ieder jaar moet je opgeven via je imposto de renda welke duurzame goederen je bezit. Als je dus een auto koopt moet je dat opgeven.

Als je bijvoorbeeld een auto koopt van 100K en je verdient maar 50K gaan er alarmbellen rinkelen bij de belastingdienst, waar komt dat geld vandaan. Je zou ook je auto niet kunnen geven, maar bij elke aankoop wordt je CPF geregistreerd, dus daar komen ze wel achter.

Als je via een bancaire transactie je geld overmaakt wordt dit registreerd via je CPF, dus je kan altijd verklaren dat je geld vanuit het buitenland hebt laten komen, met pinnen kan dit dus nooit.

Als je investeert in Brazilië, bijvoorbeeld in een huis of als kapitaal in een onderneming, moet dat geregistreerd worden bij de BC. Als je rendement op je investering terug wilt halen of bijvoorbeeld je huis verkoopt dan is dit geregistreerd en voorkomt je belastingaanslagen.

18. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt.
    Niet alleen aantonen HOE de aankoop betaald.
    Indien je hier woont, of eigendommen hebt, dan moet dat opgegeven worden. Bij aankomst in Brazilie, en dan elk jaar. Je hebt tenslotte een CPF.
    "Isento" geldt niet voor auto of onroerendgoed bezitter. Kom je hier dus, en je verklaard jegens de belastingen niets te hebben, nergens, ook in Nederland niet, en ineens ben je bezitter van een auto of/en een huis (op je naam), dan zul je dat zeker moeten verklaren. Want je had toch niets, en ineens heb je wel een hoop. Dat zou dan alleen maar door "inkomsten" gebeurd kunnen zijn, en die heb je ook nooit opgegeven. Of niet genoeg om die aankoop te rechtvaardigen. Kom je achteraf met het verhaal dat je eigenlijk toch wel wat had, in het buitenland, een rekening, dan geldt dan niet meer. Bovendien heb je valsheid in geschrifte gepleegd, gelogen, belasting ontdoken.
    Het wordt dan als "Variação Patrimonial" beschouwd, en alsnog zul je over de waarde van je bezit inkomsten belasting moeten betalen (ga maar uit van dik 27%), en met pech ook nog een erg dikke boete (100% of meer).
    Zet je het op naam van een ander, je vrindin of vrouw of schoonmoeder, dan zal die de klos worden. Buiten het feit dat je bij heibel (zie kortgeleden RvR), je eigendom kwijt bent.

Onderschat de "Leão" niet, ze werken zeer efficient, steeds meer.

19. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    In hoeverre, ivm belasing verdrag, ze, de Receita Federal, de NL belastingen raadplegen weet ik niet. Als er twijfels of achterdocht bestaat.
    Maar ik vertrouw ze voor geen cent. Van beide kanten niet.
    Gewoon bij aankomst in Brazilie verklaren wat je in Nederland hebt, aan bezittingen en bankrekeningen. Hetzelfde als wat je in Nederland verklaard(e). Dan is het vanaf het begin vrij, onbelast.
    Later kun je je misstappen niet meer ongedaan maken.

20. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @ John Doe

"Postbank is 750 euro per dag, dus afhankelijk van de koers ca 2000 euro per dag per pas."

Daszz een hele knappe wissel truuk ! 1 Euro voor bijna 2,7 Euro wisselen.

"Theoretisch zou ik met al m'n pasjes bij elkaar zo'n 20K per dag kunn

Deel Deze Pagina