Overmaken grote som geld

Discussie in 'Brazilië' gestart door gerardvannis, 24 okt 2008.

1. spartelrat

spartelrat New Member

Lid geworden:
    12 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    andere manier dan;

Stel ik pin in Brazilië die 30K,die gaan vervolgens naar mijn poupança,iedere dag via deposito.
    Dan koop ik die auto met een overschrijving(of check) van die poupança.
    Als de aankoop via die poupança loopt is het dan wel ok voor de RF?of zitten we dan nog in dezelfde onduidelijkheid?

2. jj@nee.nl

jj@nee.nl New Member

Lid geworden:
    11 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @Frank

Hoe komt het geld dan op je poupança??????

Gewoon overschrijven via je bank naar Brazilië, kost misschien een paar euro maar je bent van alle ellende gevrijwaard.

Leuk al dit truckjes, maar als het 1 keer niet werkt ben je het haasje.

3. johndoe45788

johndoe45788 New Member

Lid geworden:
    25 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @Sponzzzooo,

Onjuist, bij banco24h kun je gewoon 2x1000 pinnen met je postbank pas of bij bradesco 3x600. Enkel HSBC heeft een limiet van 1000 per dag per pas.

Enne, als je een goede offshore bank hebt, bedrijfsrek, zijn de limieten een stukje hoge

4. spartelrat

spartelrat New Member

Lid geworden:
    12 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Sponzo.

Wat moet je dan doen,naar de RF stappen en zeggen;Luister jongens ik heb bankrekeningen in BE of NL en daar staat alles bij mekaar 10000 euro op.Rekeningstanden copieëren en afgeven?
    Je moet via de belastingen wel je wereldinkomen opgeven,maar daar staat toch niets bij van wat je op de rekeningen of spaarrekeningen hebt staan.
    Tenzij het inkomsten zijn van rente betreft,dat moet je opgeven als inkomen(of gaat automatisch al via de bank naar de belastingdienst)

5. spartelrat

spartelrat New Member

Lid geworden:
    12 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Remco,
    ok,ik denk dat ik het begrepen heb;)

6. johndoe45788

johndoe45788 New Member

Lid geworden:
    25 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    BTW, niet dat ik zulke bedragen regelmatig nodig heb maar bijv 2 weken terug had ik onverwacht 20K nodig. Ik zie me al 10 dagen achter elkaar naar het pinapparaat gaan, dankzij meerdere pasjes was 2x voldoende.
    Daarbij is het ook gewoon een prettig idee dat mocht het nodig zijn je snel over een redelijk bedrag in cash kunt beschikken.

Waarom geen BR bank? Zoals ik al zei, ik wil niks met BR banken te maken hebben. M'n vrouw zit bij de HSBC,BB en Caixa, voldoende voor alledaagse betalingen.

7. miess2008

miess2008 New Member

Lid geworden:
    25 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    heb in 2006 stuk grond gekocht laatste jaar er wat op gezet.
    ik heb mijn permanencia sinds kort
    ook ben ik uitgeschreven in nederland dus ben nu al een tijdje woonachtig in brazilie.
    moet ik deze aankoop alsnog opgeven zoja hoe dit te doen?ps:aankoop rechtstreeks via mijn bank naar bank begunstige
    heb hier geen inkomsten en ook niet in nederland
    op moment van aankoop nog igezetene van nederland
    graag advies!

Deel Deze Pagina