Overnachten nabij Schiphol

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door Guest117, 27 aug 2011.

1. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de info van het HEM hotel is niets te vinden over een shuttle service, maar bij aanvinken shuttle service komt dit hotel wel te voorschijn.

2. Emmy6

Emmy6 New Member

Lid geworden:
    28 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de site van HEM hotel zelf zag ik dat de shuttle service tegen betaling is.

Voor mensen die bij Dreizen de vakantie boeken, is het misschien handig om te weten dat Dreizen speciale tarieven kan bieden voor Crowne Plaza voor Park, Sleep Fly arrangementen. € 125,- (weekendtarief) of € 150,- (weektarief) per kamer. Dit is incl. ontbijt en de shuttle service van en naar Schiphol is gratis. Op internet zijn de tarieven meestal duurder. Wel het boekingsforulier meenemen die moet overlegd worden bij inchecken.

Dit jaar zullen we voor het eerst in CitizenM overnachten. Eens benieuwd hoe dat gaat bevallen. Deze schijnt op loopafstand van de vertrekhal te zitten. Parkeren kan er niet; maar dat is niet erg.

3. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb in het verleden ook een paar keer gedaan. Overnachting, gratis shuttle en gratis parkeren voor gehele periode, maar dan moest je wel boeken via het reisbureau, alleen dan gold een speciale prijs, anders betaalde je 2 of 3 keer zo veel. Iedere touroperator zal overeenkomsten hebben met bepaalde hotels.

4. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    begrijp mensen toch niet goed,als je van Belgie komt en je wil via Schiphol naar de D.R.(POP)betaal je bij Arkefly ook een 700€ à800€ dan je verplaatsing(heen&terug).In dien je vlucht om 9h45 is moet je al bijna een dag voor dien vertrekken,ga je waarschijnlijk een overnachting nemen zal ook wel minstens 50€ zijn,je verpl.naar het hotel heen& en terug,eten+drinken als je dit berekend heb ga je snel rond de 200€ extra kosten hebben.Oke JETAIRfly zijn prijzen zijn duurder geworden voor de winter toh ga ik zelf nog in oktober voor een 550€ naar daar (heen&terug).POP zal verdwijnen,maar de prijzen van Santo Domingo en Punta Cana zullen wekelijks veranderen.Vanuit S.D. naar Puerto Plata,aan de luchthaven kan je voor 20 dollar tot bij de Caraibenbus geraken(20m.)en de bus die rond het uur vertrekt kost bij de 350 pesos naar P.Plata/Sosua(zelfde prijs).
    In dien je vanuit P.Cana naar Sosua wil kan je
    ook bussen nemen of een taxi nemen naar Higuey en van daar uit een bus naar S.Domingo.
    Hotels in S.Domingo zijn gunstiger van prijs dan in Schiphol.

5. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    zie niet in wat bovenstaande post van Francisco met de post van TopicStarter te maken heeft. Topic Starter heeft het over Nederlanders die vanaf Schiphol vertrekken en met de auto naar schiphol komen. Ik doed at ook altijd, en ik woon maar 40km vanaf Schiphol.

Emmy 6, ik doe al jaren het CitizenM. Is ideaal. Keurige kamers, uitzicht op de vliegtuigen, slechts 5 minuten lopen naar de check-in balies van Martnair, KLM en ArkeFly.

Ik heb ook niets aan parkeerarrangement. Parkeren bij CitizenM is inderdaad NIET mogelijk.

6. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    IK denk dat er in de toekomst meer Belgen via Schiphol naar POP willen vliegen en die zullen eerder een hotel nodig hebben dan nederlanders.

7. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow wacht. Hij valt. JAF stopt natuurlijk per 1-11.

8. Emmy6

Emmy6 New Member

Lid geworden:
    28 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    @B767,
    Altijd leuk om een goede ervaring te lezen :)
    Vraagje heb je in die kamers nog wel plaats om een paar koffers te zetten ? Parkeerarrangement is voor ons ook niet interessant. We kunnen gratis parkeren op P3.

We wonen wel wat verder van Schiph

9. Emmy6

Emmy6 New Member

Lid geworden:
    28 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie niet in waarom belgen per definitie eerder een hotel nodig hebben dan nederlanders. Niet elke nederlander woont dichtbij Schiphol.

10. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Emmy 6
    Ja hoor wij reizen naar de Caribs altijd met 4 koffers en die kan je best kwijt. je houd dan smal paafdje over. Voor ons is het genoeg, tis alleen maar om te slapen....

Let wel op dat alles digitaal en self service is, van inchecken tot uitchecken. Personeel praat ook nagenoeg geen Nederlands.

GRATIS parkeren op P3 mag je mij even uitleggen ;) Hoe doe je dat?

11. Emmy6

Emmy6 New Member

Lid geworden:
    28 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    We nemen altijd 2 koffers mee en 2 handbagage..ach en anders wordt het stapelen (van de koffers dan).

Geeft niet dat alles digitaal en self service is. Heb de website van het hotel eerst eens goed bekeken. Mijn engels is goed genoeg.

Met een Schipholpas. We wonen dan wel een eindje van Schiphol, maar het kantoor waar mijn man werkt, is gevestigd in Schiphol en vanuit de werkgever heeft hij een Schipholpas waarmee we o.a. gratis mogen parkeren enz :)

12. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Emmy6,

niet elke Belg woont aan de luchthaven in Brussel,daarom nemen wij ook niet persé een hotel aan de luchthaven.Maar kunnen wij wel via trein of met een bus(speciaal luchthaven vervoer vanuit Antwerpen 10€)of je kan een speciale taxi reserveren voor 40€ of 75€ heen en terug en dag of nacht maakt geen verschil.
    Of je kan door een kennis of familie gebracht worden.Zie keuze genoeg.
    Toch even een bedenking aan je antwoorden hier boven(gratis parkeren op P3),je spreekt dan voor je zelf maar wat hebben andere forum lezers hier aan of mogen wij in dien je niet
    weg vliegt bij je langs komen om het pasje op te halen???(toch even opletten al vorens je iets vermeld).

13. Emmy6

Emmy6 New Member

Lid geworden:
    28 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Francisco,

Voor mensen die binnen Nederland reizen, zijn er ook meer manieren om op Schiphol te komen dan alleen de auto. Zo stopt de trein direct onder Schiphol, en is er ook Schipholvervoer. Echter voor een afstand een stuk groter dan Antwerpen-Brussel kan dit een prijzig verhaal worden.

Veel nederlanders willen om allerlei redenen overnachten nabij Schiphol, zoals bij een vroege vlucht, vermijden van de fikse files op de vertrekdag of om uitgerust aan een lange reis te beginnen en niet eerst 2 uur in de auto.

In mijn eerste bericht in dit topic gaf ik aan dat de shuttle van HEM een betaalde service is. Gaf ik ook de tip van CP en haalde ik CitizenM aan. Bij deze laatste heb ik expliciet vermeld dat je er niet kunt parkeren. Voor alle mensen die dit wel zoeken is dit nuttige info -> nl verder zoeken.

De 2 berichten die gaan over het gratis parkeren waren gericht aan B767. 1tje met een vraag en een ander in direct antwoord op. Dus nee niet nuttig voor jou misschien; ze waren dan ook niet aan jou gericht.

Niet alle info is voor elke forumgebruiker even nuttig of mag er alleen info geplaatst worden die nuttig is voor bv. Francisco?

De informatie kan voor meerdere mensen nuttig zijn, namelijk al die mensen die niet hoeven te parkeren of die het niet erg vinden om betaald te parkeren. Kortom even iets breder lezen graag dan enkel de context van het gratis parkeren. Voor iedereen die met de trein, schipholvervoer of gebracht wordt, kan CitizenM een goed alternatief zijn. Het ligt direct bij de luchthaven en is een stuk goedkoper dat de Hiltons, Sheratons enz.

Velen in Nederland kiezen de wijze van vervoer naar Schiphol pas als een aantal andere dingen zijn overwogen, zoals de vluchttijden, kans op flinke file of ze wel of niet willen overnachten en of ze wel of niet kunnen parkeren bij het hotel.

14. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Emmy6,

elk bericht dat we hier op forum komt,lezen wij allemaal en proberen er zelfs iets mee op te vangen.En als het prive bedoeld is alleen voor B767 dan moet je zijn e-mail adres maar vragen.

15. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Francisco

Zeur toch eens niet zo joh.;) Als je het niet interessant vindt, lees je het toch niet. Als mensen beweren gratis op P3 te kunnen parkeren, hadden we daaraan wellicht allemaal voordeel kunnen hebben. Helaas was het antwoord daarop niet het antwoord wat we graag hadden willen horen.

Emmy6
    Met een schipholpas mag je overigens niet parkeren op P3 (daar heb je geen toegang tot) maar de personeelsparkeerplaats er direct naast (P40) (En dat weet ik uit ervaring)
    Echter op P40 parkeren tijdens je vakantie is niet toegestaan en kan je zelfs je schipholpas kosten.

Kijk maar eens hier....

http://www.schiphol.nl/WerkenVacatures/Schipholpas/VoorPersoneel/Personeelsparkeren/FAQSancties.htm#item184858

16. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    B767-300

jij bent wel een fijne,je vraagt zelf aan Emmy
    wat ze bedoelde met P3 gratis parkeren.Terwijl ze een antwoord geeft dat wel ongeloofwaardig klinkt,ze geeft dan nog telkens te kennen in dien ze vroeg vertrekken een hotel neemt,het is daar op waar ik een reaktie op geef maar ja als je de teksten niet aandachtig leest dan kan je ook
    de in houd niet begrijpen.
    En je reaktie heeft waarschijnlijk te maken omdat ik tegen Emmy zins speelde dat ze je dan maar moest e-mailen.

17. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    weet je waarom deze rubriek is verschenen op het forum (overnachten aan schiphol),omdat op het Sosua nieuws een Belgische dame(Ana) de vraag stelde.

18. Emmy6

Emmy6 New Member

Lid geworden:
    28 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    @B767,
    Dan zou ik nog eens precies moeten navragen van het hoe en wat. Wat ik wel weet is het volgende. Wij hebben nu al verschillende malen achter elkaar gratis geparkeerd op schiphol in het voorjaar als we naar een andere bestemming gaan dan de DR. De

19. Emmy6

Emmy6 New Member

Lid geworden:
    28 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Francisco,

Niet alleen bij vroege vluchten blijven we een nachtje slapen bij Schiphol in de buurt. Ook als we de reis naar de DR gaan maken en de vlucht vertrekt om 14u (niet echt vroeg te noemen). Dan gaan we toch een overnachting doen in een hotel

20. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Emmy

Daar zit geen verschil in. P3 is alleen maar voor lang parkeren en daar kan je met je schipholpas niet op. Als hij een pas van de werkgever heeft om vrij te mogen parkeren op schiphol, dan kan dat alleen op P40 of P30. P40 ligt direct naast P3.

Vraag anders even aan je man of hij op P3 of p40 staat ;)

Parkeren op P40 en P30 voor je vakantie voor houders van schipholpassen is strafbaar. Zie daarvoor de vorige link die ik je stuurde.

Let wel, de controle daarop is aangescherpt sinds 15 augustus. De slagbomen en systemen erachter zijn vervangen door systemen van SkiData. Deze kunnen aan de pas zien of het via de werkgever logisch is als iemand meerdere weken blijft staan. Een gewaarschuwd mens.....

Deel Deze Pagina