Pakketje versturen naar Brasilia

Discussie in 'Brazilië' gestart door pascalluiten, 30 mei 2009.

1. pascalluiten

pascalluiten New Member

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!

Ik ben van plan om binnenkort een pakketje naar mijn vriendin in Recanto das Emas (satellietstad van brasilia) te sturen, maar ik vraag me af hoe groot de kans is dat het aankomt :p Ik lees veel verhalen over het openmaken van pakketjes en het regelmatig gewoon kwijtraken.
    Nou heb ik eerder in het jaar via een site een teddybeer laten sturen, en die kwam na een maand (erg lang, maar goed) aan, hoewel volgens mij het doosje opengemaakt was.
    Ik ben van plan om er een aantal kleine dingetjes in te doen (niet iets van veel waarde ofzo), vooral dingen als een brief, een paar kaarten, een klein foto-album.

Heeft iemand misschien wat tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Alvast bedankt,
    Pascal

2. Snopzzzo

Snopzzzo New Member

Lid geworden:
    22 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Al die "Wild-West" verhalen over de Post in Brazilie.
    Dat ze (Eventueel) je pakketje openmaken OK.
    Hoeveel "likbare" LSD stickers worden wel niet uit Nederland naar Brazilie opgestuurd.
    Voor de rest.
    Maak je niet druk.
    Je krijgt bij de PTT/KPN toch het bewijsje dat het opgestuurd is ??

3. Davidinho

Davidinho New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad gewoon per TNT (priority) opsturen. Even het gewicht (ik geloof grens tot 1kg,
    2kg, 5kg. etc.) in de gaten houden. Dit om geen (onnodige) extra kosten te maken.

http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/naar-het-buitenland/express/

4. J@Z

J@Z New Member

Lid geworden:
    29 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Oi Pascal

Post vanuit nederland duurt ongeveer 1 tot 4 weken,v.v tambem.Word altijd opengemaakt ,zeker pakketjes, zie sponnnzo<.

als het opengemaakt is zit er altijd een douaneverklaring bij dat het geopend is.Bij ons altijd zo.Het bewijs dat je in ned.krijgt van de post als je iets opgestuurt hebt geld tot de landgrens..daarna is het aan de lokale post,dus verhaal halen als je iets kwijt bent kun je vergeten .Hier in Brasilia is de post goed geregeld althans bij ons (lago sul) hoe het in de satteliet steden is weet ik niet.

5. Maarten van Tilburg

Maarten van Tilburg New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat er zoveel post(pakketten) zoek zouden raken zijn inderdaad onuitroeibare indianenverhalen.
    Waar je alleen mee moet oppassen zijn dingen die gewoon niet mogen, zoals planten(delen), vleesproducten en zuivelproducten. Die mogen zonder meer in beslag worden genomen.

De douane *mag* pakketjes openmaken, overal ter wereld dus ook in Brazilie. Het is nu eenmaal zo.
    Maar ook in Brazilie kan je verhaal halen als iets wegraakt, met het tracking nummer (barcode) die je van de KPN hebt gekregen toen je het verzond.
    De Braziliaanse post kan er lang over doen, reken inderdaad op 3 a 4 weken, maar wegraken maak ik niet vaak mee. Nooit eigenlijk.

6. osdorpje@hotmail.com

Lid geworden:
    29 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry Maarten, maar ben het niet met je eens....Dat zijn zeker geen indianenverhalen. De eerste pakketjes die ik verzond zijn niet aangekomen. Zeer frustrerend als het om cadeautjes of persoonlijke dingen gaat. Dus later altijd aangetekend verzonden.

Wachten op pakketjes vanuit het buitenland lijkt soms een eeuwigheid te duren. In het meest gunstige geval tussen de 2 en 4 weken. Heb nog geen problemen gehad met invoerrechten e.d..

7. Maarten van Tilburg

Maarten van Tilburg New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @jeroen:

Of je het er nou mee eens bent of niet, in heb in de loop van die vier jaar heel wat pakketten laten overkomen. Spullen voor de bistro, zoals koffie en thee, de senseo machine, pepermunt, stroopwafels, belgische bieren ed.

Het is een paar k

8. Snopzzzo

Snopzzzo New Member

Lid geworden:
    22 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Het blijven "Wild-West" verhalen.
    Dat je "in-principe" of "Zo-Wie-Zo" alles kwijt raakt.

Tegenwoordig is de stroom van pakketjes zo groot, dat maar weinig open gemaakt worden.

Het gaat "por amostragem".

Dwz, jouw pakketje kan uitgekozen worden om opengemaakt te worden, OF NIET.

Weet wat je opstuurd, besef dat het wat lang kan duren voor het afgeleverd wordt.

9. Jan van Griezegrubbe

Lid geworden:
    19 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vriendin stuurt al zo'n jaar of twee elke twee weken een paketje naar haar moeder, met spullen die zij in haar dorp verkoopt.

Ze blijft met haar pakket altijd onder de 5 kilo. Een pakket van 5kg is nog nooit gecontroleerd. Een keer een pakket van 10kg gestuurt dat promp werd open gemaakt. Haar moeder moest toen 200 real betalen. De argumentatie daarvoor was dat in het pakket spullen zaten die konden worden verkocht.

Altijd vermelden dat het geschenken zijn voor de familie. Ook alles inpakken in cadeau papier met gefingeerde namen er op geschreven.

10. sven

sven New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop een hoop dingen bij amazon. Als het om zaken anders dan boeken gaat heeft amazon de gewoonte om iets anders op de ban te zetten dan er werkelijk inzit (parfum van U$ 49.95 als Body Lotion van U$ 7.95) ook zetten ze er op dat het om een cadeau gaat. Word nooit open gemaakt.

Ook pakketten van mijn moeder (soms 10 kilo) zijn nooit open gemaakt. Komt altijd aan.

11. Pjak

Pjak New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Vriend van me stuurt me een cadeautje, vanuit Denemarken een schilderij.
    moest persoonlijk opgehaald worden bij het mainpostoffice in Pituba, daar werd het bestempelt ( letterlijk ) als zijnde import over de verzekerde waarde plus verzendkosten 280 usd in totaal, most ik 380 real belasting betalen anders kreeg ik het niet mee,..hmmm leuk cadeautje, kwam nog 50 real taxikosten bij schilderij was te groot paste niet achterop de motor...

12. Lars

Lars New Member

Lid geworden:
    22 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je van plan bent om kleine (platte) spullen te verzenden dan adviseer ik je z'n grote enveloppe te gebruiken, dit is goedkoop en niet zo interessant om open te maken aangezien de kans op waardevolle spullen kelin is. Bij mij is het altijd aangekomen, verzendtijd +/-3 weken. Bij het verzenden van waardevolle spullen altijd UPS gebruiken voor een paar tientjes is het verzekerd en verzonden binnen een week.

13. thevoice

thevoice New Member

Lid geworden:
    14 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen wat is de goedkoopste manier om pakketjes tot 20 kg te versturen naar brazilie? Maakt niet uit als het met de bananeboot 6 maanden onderweg is , als het maar goedkoop is...wie weet raad?

14. borsjea

borsjea New Member

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij sturen al jaren 5 a 6 paketten per jaar naar Sao Paulo. Tot op heden is alles nog altijd ongeschonden en ongeopend aangekomen, zonder enige heffing. Meestal binnen 7 to 10 dagen na verzending daar aanwezig.
    één keer heeft het bijna vier weken geduurt, maar dat was een periode dat er bij de Braziliaanse post veelvuldig gestaakt werdt

15. jimilinden

jimilinden New Member

Lid geworden:
    31 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil voor een sociaal projekt wat ik heb opgezet in bahia een mini-trampoline opsturen vanuit Nederland. Zo'n ding heeft een afmeting van ca. 120 x 120 cm. Dit gaat niet met de normale post. Heeft iemand ideen of tips??? bedankt, ellis

16. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Tip: koop dat ding in Brazilië, ze hebben die nl. ook en het scheelt verzendkosten.

17. rie.vaneijck

rie.vaneijck New Member

Lid geworden:
    3 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    wil een redelijk groot pakket 100-100-30cm. naar Brazilie sturen wie weet waar dat goedkoop kan en veilig?
    Groetjes Groen

18. salseros@speedxs.nl

salseros@speedxs.nl New Member

Lid geworden:
    30 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    UPS, Fedex, DHL.

19. Jonathan1982

Jonathan1982 New Member

Lid geworden:
    3 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk meestal op www.pakjeopsturen.nl naar de goedkoopste verzender, maar op die website staat echter niets over de betrouwbaarheid. Uit bovenstaande reacties maak ik op dat de meesten TNT Post (=PostNL) gebruiken als betrouwbaarste verzender naar Brazilie?

Deel Deze Pagina