Panama City

Discussie in 'Panama' gestart door caroline.sanders, 17 dec 2010.

1. caroline.sanders

caroline.sanders New Member

Lid geworden:
    17 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bezig met de voorbereiding voor een reis naar Panama. Het wordt onze eerste reis naar Zuid/Midden Amerika. Wij hebben ervaring opgedaan in Thailand, Maleisie, Cambodja, Vietnam en Indonesie (Java, Bali & Sulawesi). Nu ik zo aan het lezen ben valt het mij op dat je regelmatig gewaarschuwd wordt voor (soms geweldadige)criminaliteit in Panama City. Nu hebben wij altijd wel een gezonde achterdocht maar om nou de hele tijd achterom te kijken in mijn vakantie. Ik ben mij ook aan het orienteren voor een vlucht en de vlucht die het meest gunstig is kwa prijs en tijd (i.v.m. overstap)komt pas om 21.33 aan in Panama City, niet echt geweldig om dan s'avonds laat in een taxi door deze stad te rijden waarbij ik meermalen lees dat portieren op slot en ramen dicht moeten. Is het echt zo erg of wordt het allemaal erg overtrokken. Wie kan ons vertellen hoe het nu werkelijk zit en hoe het in de rest van het land is, wij reizen voornamelijk met openbaar vervoer. Ik hoop snel iets te vernemen want ik wil er echt heel graag naartoe.

Caroline

2. Bono

Bono New Member

Lid geworden:
    28 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga er heen in Februari ,ik heb een ticket van Brussel(trein) naar Schiphol-Panama met KLM.
    ik heb niks gelezen over (on)veiligheid van Panama-city ,ik hoorde wel dat t het veiligste land was/is van Centraal-Amerika ,ik was begin dit jaar in Costa Rica ,Nicaragua,Honduras en Guatemala ,maar ik voelde me niet onveilig terwijl Guatemala als (zeer)onveilig werd gescheven vooral Guatemala-city. Panama-City heeft wel een avondklok voor jongeren ,dus misschien in het verleden wel iets gebeurt.

3. Lisa Goossens

Lisa Goossens New Member

Lid geworden:
    15 feb 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    De veiligheid in Panama valt reuze mee, ik woon hier nu al even voor een stage en natuurlijk moet je in sommige achterbuurten of wijken niet komen maar dat is in Nederland ook zo.

Voor een leuke en veilige wijk met ook veel leuke restaurantjes, barretjes en winkeltjes moet je in El Cangrejo zijn, dit ligt in het centrum van de stad en is een rustige en veilige plaats om te verblijven.

Ik ben zelf ook in deze wijk verbleven in Panama Center Apartments, waar je ook een eigen keukentje hebt zodat je zelf kunt koken om het low-budget te houden. Ik heb toen geloof ik iets van $50 USD per nacht betaald, dus valt reuze mee! site: www.panamacenterapartments.com.

Deel Deze Pagina