PetroBras corruptie.

Discussie in 'Brazilië' gestart door Nordestino, 26 okt 2014.

1. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat als men zegt dat het Lava-Jato schandaal het uitsluizen = corruptie roof van zo'n 10 miljard noemt, tot de ontdeking kwam, dat ze toch wel aan een idioot laag bedrag komen.
    Geroofd door Lula en z'n PT partij.

Een fraktie slechts.
    We mogen nu ook horen en ontdekken dat al deze 10-tallen geroofde miljarden ergens buiten Brazilie op partij bankrekeningen verborgen zijn.

Ik denk echter dat "10-miljard of iets meer" het topje van onze ijsberg is.

.Ja, misschien kan van de Nederlandse kant de SBM nog iets verklaren?

"Fichinha" enkele eventuele miljarden idem eventueel betaald door de SBM aan Lula individueel, of aan z'n partij.

Sinds 2011 vraag ik me af:

Waarom vraagt niemand zich af wat betreft de ongekende 10 tallen miljarden manipulatie , 200 miljard, wat betreft de "bouw" en "verhuur" van dik 25 boorschepen?

SeteBrasil - nu eindelijk.........

2. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    We komen er.
    Wegens corruptie gaat de SBM $240 miljoen in Nederland betalen.
    In Brazilie schijnen ze $ 139 miljoen PetroBras smeergeld betaald te hebben. Aan "de Partij" waarschijnlijk.

http://www1.folha.uol.com.br/poder/2014/11/1546852-holanda-pune-cliente-da-petrobras-em-us-240-milhoes-por-casos-de-propina.shtml

SBM werd al in de US onderzocht, ook daar kunnen ze op ellende rekenen.
    Nu wordt zelfs de PetroBras in de US onderzocht.
    De boetes kunnen daar erg hoog zijn.
    Het veelvoud van het smeergeld en corruptie betaald.
    Dus kan het in de tientallen miljarden gaan lopen.

3. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zou wensen dat de boetes hoog waren, maar die komen dan weer uit onze zak. Laat ze de misdadigers zelf liever boeten. Dan heb je nog dat kromme verhaal over de raffinaderij in Pasadena waar Dilma toch echt persoonlijk bij betrokken was. Ze heeft ingestemd. Als de zaak niet goed gelezen heeft, dat is geloof ik haar verdediging, dan had ze dat wel moeten doen want dat was haar taak en het betekent niet dat ze daarom minder verantwoordelijk zou zijn, in tegendeel!

4. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Petrobras ih het grootste bedrijf, een staatsbedrijf, en men denkt dat het niet en nooit over de kop kan.
    Maar de situatie is al een tijd niet rooskleurig.
    In de fananciele wereld buiten Brazilie staan ze bekend als "The most indebted major oil company in the world".
    De enige in zo'n situatie.
    In 2010 hebben in de US het grootste bedrag aan aandelen ooit aan de man gebracht.
    Sindsdien zijn de aandelen gekelderd, de investeerders hebben dus veel geld verloren.
    Nu, vooral sinds eergisteren, moeten we zien wat er op de markt gaat gebeuren. Vanaf morgen.
    In het buitenland kunnen ze nu kompleet het vertrouwen verliezen.
    Om de pre-sal verdrr te ontwikkelen moeten ze leningen versieren tot 2018 van $ 100 tot 290 miljoen.
    Wie trapt daar nu in? Welke banken buiten Brazilie?
    De situatie kan nu snel erg verslechteren.
    Bedrijven die voor ze werken nu, kunnen zich ook terug trekken.
    Al maanden stond er de pers buiten Brazilie dat zelfs de OGX van Eike Batsta er beter voor staat.

5. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Moeten die bedragen die je noemt geen miljard zijn i.p.v. miljoen?

6. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    http://sputniknews.com/analysis/20141115/1014767858.html

7. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    "tot 2018 van $ 100 tot 290 miljoen."

Ja, inderdaad, MILJARDEN.

8. henk@jan.com

henk@jan.com New Member

Lid geworden:
    6 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @Felix,
    Inderdaad, the SpurnikNews.
    Ook en also.
    Dilma e n Lula kunnen proberen intern proberen onderzoeken wat deze ongekende, waar dan ook ter wereld ook, corruptie regerings activiteiten stil te zetten.
    Het heeft nu geen zin meer.

Dan vervallen

9. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles dus dubbel gepubliceerd.
    Was m'n bedoeling niet.

Ik heb echter weken geleden m'n idee geventileerd dat voor mij Dilma beter kon winnen, de verkiezingen.
    Dat dan in haar schoot de eigen, samen met Lula, in 12 jaar geproduceerde economische bom zou ontploffen.

Perfect.

10. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    true = Nordestino?

11. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik mij trouwens aanmelden voor dat riante salaris?
    Overigens ga ik er wel wat mee doen.
    Als eerste zorgen voor een soort prorail.
    Daarna alle 19de eeuwse smal spoor vervangen door de normale 1,435 meter spoor.
    Daarna als de donder zowel passagierstreinen en cargotreinen erop (gewoon diesel). Geen hoge snelheidstreinen. Gewoon 80 km per uur (gemiddeld) tussen de steden dan ben je al twee maal zo snel als de bus die telkens en langdurig stopt voor eten, moet tanken of in de file staat.

Eens kijken hoeveel medestanders er zijn en mijn zoektocht tot nu toe leerde dat mij er al heel wat mensen met plannen rondlopen!
    Als er maar genoeg zijn voor een momentum dan gaat het vanzelf letterlijk weer rollen.
    Weet wel dat alle sporen nog steeds op federale grond liggen. Desnoods illegale bewoning op het spoor, rangeerterrein of in de stations uitkopen.
    Nait soezen moar doan!

12. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Opinion: Melt Down
    http://www1.folha.uol.com.br/internacional/en/opinion/2014/11/1550892-opinion-melt-down.shtml
    Met dank aan Bert voor de tip.

13. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.volkskrant.nl/economie/topman-petrobras-ik-kreeg-22-miljoen-van-sbm~a3796215/

14. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Men kan hopen, de betrokken politici en hoge pieten in Brazilie, kan wel hopen dat alles met een sisser afloopt.
    Maar de corruptie en roof, slechts betreffende de Petrobras, heeft wereldwijd een ongekende omvang. Nooit eerder gezien.

Al zo'n 15 jaar worden de aandelen van de Petrobras op beurzen wereldwijd verhandeld. De grootste bedragen in NY.
    Ook heeft een paar jaar geleden de Peteobras daar ook nog eens voor een paar honderd miljard aan aandelen gelanceerd.

Wat nu?
    Een paar weken geleden hebben meer dan 150 duizend een petitie in het Witte Huis ondertekend, met een verzoek om het corruptie schaandaal aldaar, in de USA, te onderzoeken. Dat is inderdaad van start gegaan, door de SEC met behulp van onderandere de FBI.
    Een paar dagen geleden stond er aldaar al in de pers dat men al op een fraude bedrag van zo'n $ 25 miljard zit.
    Men gaat er vanuit dat dit geld aan de aandeelhouders onttrokken is, een misdaad dus.
    De gewoonte is om boetes te geven ettelijke keren de fraude bedragen.
    Maar niet alleen dat, alle bedrijven worden veroordeeld, aannnemers van de Petrobras ook.
    Maar vooral de mensen, politici tot het allerhoogste rangen, worden tot hoge gevangenisstraffen veroordeeld.
    Een via de Interpol wordt overal ter wereld dan hun arrestatie verzocht.

Een voorbeeld is bijv. Paulo Maluf. Wegens fraude en corruptie veroordeeld tot een hoge gevangenisstraf. Resultaat, Maluf kan Brazilie niet meer verlaten.

Interessant is nu te lezen dat de sheik uit AbuDabi, Mohammed bin Zayed bin Sultan Al Nahyan, als Petrobras aandeelhouder al het idee heeft dat hij $ 1 miljard verloren heeft. Men vermoed dat hij in de USA Braziliaanse koppen wil snellen.

De verantwoordelijken worden vergeleken met Brazilie tot erg hoge straffen veroordeeld, en zeer snel.
    Absoluut niet te vergelijken met Brazilie, onze STF, die er 5-10 jaar over zal doen en ze dan ook nog eens slechts effectief een paar maanden riant gesitueerd, opsluit.
    Zie Jose Dirceu, Delubio en Genoino, PT-ers bijv.
    Ik vraag me af of men dat in het buitenland, de aandeelhouders die genaaid zijn, dit zullen pikken.
    En dat zijn er niet weinig, divident wordt door de Petrobras voor het grootste deel buiten Brazilie betaald.
    Goed, de sheik:

http://colunaesplanada.blogosfera.uol.com.br/2014/11/23/sheik-dos-emirados-arabes-perde-dinheiro-com-petrobras/

15. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Een van de redenen dat je steeds meer een roep hoort om de militairen terug te krijgen is dat je bij voorbaat weet dat het hoogste gerechtshof met zijn Lewandowskis en Toffolis helemaal geen compromis hebben met het spreken van RECHT. Deze 'rechters' verdienen m.i. de kogel. Een van de rotte appels in Brazilië is het zeer langzame bureaucratische rechtssysteem met zijn eindeloos doorprocederen en daardoor tijd winnen. Het systeem werkt zo slecht dat het een van de hoofdschuldigen is aan het zo gebrekkig functioneren van de rechtsstaat.

Wat Brazilië betreft hoor je nu ook al geruchten over andere staatsbedrijven. Ik weet niet of die al voldoende zullen zijn om eventuele sporen uit te wissen en bewijzen te vernietigen. Het is natuurlijk niet aannemelijk dat dit soort systeemcorruptie alleen maar bij Petrobras werd toegepast.

16. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    @Feliz,
    Ze hebben overal geld geroofd, niet aleen de Petrobras.
    Het zal zeker in de honderden miljarden lopen.
    Maar niet alleen bedrijven en PAC ondrnemingen.

De laatste dagen mag je lezen dat ze, de PT, ook enorme bedragen uit pensioenfondsen van d

17. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    @Felix bedoelde ik, geen @Feliz.
    Maar natuurlijk wens ik je wel toe.

18. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    @Felix,
    Bepaalde militaire stromingen uiten inderdaad hun anti PT ideeen. Niet mijn stroming, tot op heden.

General divulga artigo criticando o PT, MST e dizendo que se quiserem guerra, terão!

http://www.revoltabrasil.com.br/uncategorized/4384-gen

19. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Sommigen willen de militairen graag terug. Ik denk niet dat dat zal gebeuren, de tijden zijn anders en bovendien heb je inernet en de sociale media waardoor censuur moeilijk wordt. Ik vind het wel leuk dat er af en toe om geroepen wordt want het is goed dat de schreeuwers die zichzelf hebben wijsgemaakt dat ze de redders van het vaderland zijn eens doorkrijgen dat ze niet zo ontzettend populair zijn als ze zelf denken. Ik kan nu ff geen clips kijken, bewaar ik voor later, maar de naam Stedile is voor mij een synoniem voor Lafaard. Steeds stuurt hij zijn MST op pad maar als het dan spannend wordt en er risico's gelopen worden, zit dit geval thuis bij de haard (RS) en laat zich niet zien. Hij heeft al een keer verklaard geen democratie te willen en hij is een schooier die het MST volk voor zijn eigen doeleinden misbruikt.

20. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Militairen terug of weer onder Portugal ;-)
    Denk niet dat het nog slechter kan en zelfs goed is voor deze rietsuiker plantage.
    Tot begin 20e eeuw was het nog wat gezien alle verhalen die ik lees en foto's die ik bekijk alsmede historische bouwwerken die ik zie en niet te vergeten het spoornetwerk van 30.000 KM dat ooit was aangelegd.
    Er moet dringend de knoet over.
    Nu is het 'graaien maar'...
    Afgelopen met privatisering van de infrastructuur.
    Infraero voor alle luchthavens, RFFSA voor al het spoor.

Deel Deze Pagina