PetroBras corruptie.

Discussie in 'Brazilië' gestart door Nordestino, 26 okt 2014.

1. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed, wie is Lula en z'n partij PT.
    P van Partij en T van trabalhadores=arbeiders.
    Sinds de decenia die ik hier woon, was het meer dan duidelijk dat deze PT Partij, Lula, of erger nog de CUTvakbond of vakbonden, zich eigenlijk nooit enige interesse toonden voor de "arbeiders".
    Ja, ze werden tot 110% gesteund door "arbeiders" uit Staatbedrijven. Die verdienden toen al meer, in een normale functie, door de belasting betaler betaalde, 3, 4 tot 8 keer meer dan een normale werker, in de zelfde functie.
    Geheel vreemd en zelfs misselijk makend.
    Voor mij als Nederlander of welke Noord-Europeaan dan ook.
    Maar dan terug te gaan tot de "Hoogste" Lula/PT leden of de criminose CUT politici.
    Lula en PT-leden, alemaal deel uit makend tot deze (misdadige) organisaties.

Ik, ben tot weinig jaren geleden, hoewel al + 30 jaar in Brazilie wonend, lid gebleven wat de mijne vakbond, arbeider, in Nederland, betrof.
    Met alle respect en informatie.
    Soms gedeeltelijk misschien.

Maar hier?
    De PT of CUT of Lula, ik denk dat iedereen in Nederland hier zich voor zou schamen.
    Niet alleen schamen, dit hele zootje misdadigers voor de rest van hun leven op te sluiten.
    Lula voorop.

2. beerput

beerput New Member

Lid geworden:
    9 jun 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe meer je er over leest, of over hoort, hoe meer je gaat walgen van de overduidelijke corruptie, zelfverrijking en vriendjespolitiek.

Vandaag in O Globo een van de uitwassen van de Petrobras zaak: het gesjoemel rond Minha Casa Minha Vida. Een door Lula bedacht PT waar de "arbeiders" in staat zouden worden gesteld om een simpel maar bewoonbaar huisje te kopen voor weinig.
    Hoe kan het dan dat niet alleen Lula ZELF, de penningmeester van de PT (die al vele miljoenen heeft achterovergedrukt) maar ook diverse neefjes en nichten die appartementen krijgen?
    Tot overmaat van ramp zitten de mensen die er WEL recht op hebben (en ook hebben betraald) al jarenlang te wachten op de oplevering van het goed, of de eigendomspapieren, want de bouwmaatschappij is zogenaamd failliet. Konden zeker de investeerders de hun toegezegde idiote winst van 20% niet betalen?

Tot niet zo heel lang geleden gaf ik Lula het voordeel van de twijfel. Dat is nu wel over. Ik hoop dat de STF nu eindelijk iets gaat doen.

3. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf lid geweest van de CUT. Met veel tegenzin maar zij waren de enigen die mijn kategorie vertegenwoordigden. Op mijn bedrijf was ik de enige die lid was. Maar, ze riepen de CUT welk bij elk geschil erbij. Dat vond ik oneerlijk en uiteindelijk heb ik iedereen lid kunnen laten worden.

4. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was dus lid van de CUT omdat we geen andere bond voor ons hadden en toch geregeld een vakbond nodig hadden. Ze deden het best goed hetgeen mijn hekel aan de Central Única dos Trabalhadores niet heeft weggenomen. Daarbij kijk ik naar die vakbond als nationale PT beweging.

Iets absurds vind ik dat je wettelijk een dag van je salaris moet afstaan aan de vakbond, dat salaris wordt dan gewoon ingehouden. En dat is dan niet per se voor je eigen vakbond, ik weet niet hoe en door wie dat verdeeld wordt. Ik denk dat dit en ook andere zaken nog uit de Getúlio Vargas regering stammen.

5. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren stond er in de Globo, krant, een artikel van 3 paginaas over de enorme Bancoop, " Cooperativa Habitacional dos Bancários de São Paulo".
    Opgericht door de meeste PT penningmeester en verdachte in het Petrobras schandaal, João Vaccari.
    Die Bancoop is ooit eens opgericht om voor bankarbeiders huizen en appartementen te bouwen.
    Het geld werd achterover gedrukt door oa Vaccari en de partij.I
    Duizenden bankarbeiders hebben geld betaald maar nooit iets gekregen, geld weg. Opgelicht.
    Al jaren wachten ze op de gerechtelijke vervolging en gevangenis voor Vacarri.

Maar als uitzondering hebben ze, met de hulp van Petrobras schandaal aannemer OAS, dat 3 verdiepingen extreem luxe appartement voor Lula opgeleverd.
    In 2006 verklaarde hij dat hij er R$ 48 mil voor betaald heeft, aan de Bancoop. Boven in de flat heet hij een appartement met 3 verdiepingen, incl. een prive lift.
    De waarde wordt op 1,5 - 1,8 miljoen geschat.

http://josiasdesouza.blogosfera.uol.com.br/2014/12/08/jefferson-ironiza-o-triplex-de-lula-piada-pronta/

6. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Gistermiddag, begon het hier in de pers te komen, dat advokaten en Petrobras aandeelhouders in de USA bezig zijn om de Petrobras in USA wegens $$$ verlies aldaar wegens de corrhptie aan te klagen.
    Dat schijnt in de US$ 10-tallen, of zelfs bijna $ 100 miljard te kunnen lopen.
    Meer dan alle aandelen samen nu waard zijn.
    Daar duurt het niet jaren.

"The suit was filed by law firm Wolf Popper LLP in the Southern District of New York on Monday on behalf of investors who bought U.S.-traded shares of the Brazilian company, commonly known as Petrobras, between May 20, 2010, and Nov. 21, 2014.

The case, which will require a judge to certify that a class action can proceed in civil court, seeks a jury triaul and as yet unspecified damages.

The complaint alleges that Rio de Janeiro-based Petrobras "made false and misleading statements by misrepresenting facts and failing to disclose a culture of corruption at the company that consisted of a multi-billion dollar money-laundering and bribery scheme embedded in the company since 2006."

"During the period covered by the lawsuit, Petrobras' market value dropped to about $60 billion from about $150 billion, even though the company sold nearly $70 billion in new shares in September 2010 in what was then the world's largest-ever offering of stock.".

http://mobile.reuters.com/article/idUSL1N0TS20D20141208?irpc=932

http://www.bloomberg.com/news/2014-12-08/petrobras-sued-in-u-s-for-fraud-on-alleged-kickback-scheme-1-.html

7. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    http://famildf.com.br/index.php/politica/291-quem-e-o-marido-de-graca-foster

en

http://48horasdenoticias.blogspot.com.br/2012/01/vai-ser-mesmo-um-terror-de-terrorista-o.html

Al in februari 2012 was bekend (ik wist dat niet) dat de man van Graça Foster zaken deed met de Petrobras:

Saiba um pouco mais sobre a nova presidente da Petrobrás:

A maior estatal do Brasil e uma das duas maiores empresas do país troca de Presidente, saindo do cargo o professor José Sérgio Gabrielli. Assume o cargo Maria das Graças Foster.

Conheça um pouco mais sobre ela abaixo:

MARIA DAS GRAÇAS FOSTER = funcionária de carreira da Petrobrás e bastante próxima de Dilma, trabalharam juntas quando Dilma era secretária de Energia do Rio Grande do Sul. As duas cuidaram do Gasoduto Bolívia-Brasil (Gasbol) – negócio que envolveu BP e Shell.

Casada com Colin Vaughan Foster.

E quem seria Colin Vaughan Foster?

Colin Vaughan Foster, marido de Graça Foster, leva a vida numa boa dentro da Petrobras. Só nos últimos três anos, a C. Foster, empresa de propriedade de Colin Vaughan Foster, assinou 42 contratos, sendo 20 sem licitação, para fornecer componentes eletrônicos para áreas de tecnologia, exploração e produção a diferentes unidades do rentável nicho governamental.

Conhecida até agora nos corredores das Minas e Energias e da Petrobras como Maria Caveirão, ela tem tudo para fazer daquela enorme Casa d'Irene uma grande Casa Bem-Assombrada.

De tudo isso, o que se pode concluir, sem necessidade de qualquer dossiê, é que esse Clã Mac Dilma é muito maior e bem mais abonado do que a vã filosofia pode imaginar.

COLIN VAUGHAN FOSTER = marido da MARIA DAS GRAÇAS FOSTER, dono da C Foster Serviços e Equipamentos, empresário que já recebeu 614 milhões de Reais em 43 contratos com a Petrobrás.

E agora com a empresa na mão da esposa, vai receber quanto ?

Interessante, não? Conflitos de interesse, o que é isso mesmo?

*Fonte: 48horasdenoticias

Está explicado o porque no país do Pré-Sal, auto suficiente em produção de Petróleo e que segundo o Lula fará parte da OPEP em breve, se paga o combustível mais caro do mundo.

8. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    @Felix.
    Ik denk dat nu alles nu afgelopen is.
    Wij wisten dat misschien al de jaren 80, de zgn PT of CUT.
    Ook ben ook ooid begin jaren 80 als een "CUT" vakbond lid geworden.
    Zelfs als "manager" van één de grootste bedrijven hier, Brazilie. Ik dacht

9. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat mij schokked, bijv.
    Bepaalde Nederlanders hier, die Dilma (of Lula) als presidenten (??) beschouwen als geweldige presidenten die goed voor Brazilie hebben gedaan.
    Nog nooit hebben we, al sinds 12 jaar, zulk een zooitje oneerlijke leiders hebben kunnen zien.
    Maar die compleet idiote Nederlanders steken hun handen in de leiders als Dilma of LULA.
    Oh..oh waar zijn ze trots op deze extreme misdadigers.
    FHC, is voor hun een misdadiger, ze weten er niks van.

Hun vrouwen ?
    Ja ik vrees het, of hun schoonfamilie.
    Eigenlijk zij zelf.

10. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Behoorlijke puinhoop:

"Remember when Petrobras was the hottest oil company in the Americas? This was back in 2006, right around the time it had discovered an underwater Venezuela far off the coast of São Paulo and Rio de Janeiro states. Everyone expected Petrobras to become an oil exporter. While that may happen some day in the future, the present reality for Petrobras as if none of those discoveries had every occurred. The company is now worth less than it was at its peak in May 2008.

Back then, Petrobras was worth around R$737 billion, or roughly $295 billion. But a series of government policies, from how royalties will be paid to states, to how a share offering that increased the state’s ownership of the Brazilian oil giant’s stock, turned investors off. Then, this year, a serious corruption scandal involving dozens of high level managers within the company, sent Petrobras shares into the single digits. It’s now valued at R$127 billion, less than $50 billion.

Petrobras shares have lost over 85% of their value since 2009. Two U.S. law firms have filed a class action lawsuit against the company, citing abuses of the Securities Act of 1934′s provision on anti-fraud.

The government owned company’s third quarter earnings have not been released, because its auditors — PriceWaterhouseCoopers –doesn’t trust the numbers and won’t sign off the them."

http://www.forbes.com/sites/kenrapoza/2014/12/14/petrobras-worth-less-now-than-it-was-during-huge-oil-discoveries/

11. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    @Felix

Colin Vaughan Foster.

"Graça, que é chamada carinhosamente de Graciosa pela presidente, conheceu a Dilma quando ela exercia o cargo de secretária de Energia do Rio Grande do Sul, quando ambas cuidaram do gasoduto Bolívia/Brasil (Gasbol),

12. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat Graça aan opstappen ontkomt. Er komt steeds meer strond bovendrijven. Ook het zoontje van Mercadante heeft een bedrijf dat via de politiek rijk is geworden. Ik dacht nog dat Mercadante een ideologische strenge maar niet corrupte comunist was.
    Ik las vandaag ook dat de luchtmacht het presidentiële vliegtuig de 'vassourão' noemen. Dilma, de guerillastrijdster voor het volk dat van haar de communistische hemel in moest heeft al een heel lange faam van hoe slecht zij andere mensen (voor wie ze het toch allemaal doet!) behandelt.

13. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees momenteel een dik boek met daarin interviews van Ernesto Geisel, voormalig generaal en militair president. Hij was een strenge persoon maar ook iemand waarvan je wist wat hij wilde en waar hij voor stond en in dat opzicht ook goed.

Wat mij in het boek opvalt is hoe makkelijk er in de strijdkrachten werd samengezworen, dat begon eigenlijk al vanaf de middelbare militaire school - Colégio Militar. Het lijkt er iets heel normaals, iets dat erbij hoort.

Ik vraag me af of zo'n cultuur zomaar verdwijnt en ik denk van niet. De generaals van vandaag zullen wel meer vanuit linkse hoek komen maar met wat er nu gebeurt kunnen de anderen in sterkte toenemen.

Als het allemaal erger wordt lijkt het me niet onmogelijk dat de militairen de zaak toch weer eens overnemen.

Je hoort momenteel voornamelijk, maar niet alleen, hoge officieren van de reserve via de militaire clubs, ook al vanwege de comissão da verdade die de geweldpleging door de linkse guerrilha die een communistische dictatuur wilde vestigen niet heeft willen onderzoeken.

14. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    http://g1.globo.com/politica/noticia/2014/12/clube-militar-homenageia-brasileiros-mortos-pelo-irracionalismo-do-terror.html

http://www.brasilpost.com.br/2014/12/11/militares-reacao-comissao-da-verdade_n_6304692.html

15. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Interessant dat de lijst van de Clubes Militares een zekere David A. Cunthberg :) vermeldt, van de Britse marine.

16. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg Felix en Nordestino,
    Zeg nou eens eerlijk, zou nog iemand meelezen?
    Waarom gaan jullie niet emailen?
    Dit forum zou een vraagbaak moeten zijn voor Brazilië gangers.

17. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vrees dat jij gelijk hebt.
    Maar mijn psycholoog vindt dat ik gewoon moet schrijven, dat lijkt de beste therapie volgens hem.
    Ook leest niemand m'n onzin.
    Trouwens, ze is een psychologa, zo'n sterke morena....

En je weet het, wel je meer weten over mooie treinreizen of bootreisjes,
    Ik verblijf nu veel in Angra dos Reis. Dat lijkt me wel iets voor jij, boottripjes op de baia, Paraty Ilha Grande enz. Oh oh oh.

18. rob van riet

rob van riet New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is zeer interesant wat ik hier lees,En ik volg jullie. Wat je hier lees daar weet hier niemand iets van ga hier vaak een discussie aan maar geen heeft interesse . Je hoord lees en zie niets van deze problemen. Ik volg jullie graag en met veel plezier. vr gr.

19. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    @Nordestino, jaja, schrijven als therapie...
    trouwens je Hummm draadje is verdwenen.
    Komt niet door mij hoor!

Groeten

20. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Rob, klopt, wist ik allemaal niet maar hoe meer ik op onderzoek uit ga, ook in echte leven, hoe meer ik tegen de bananenrepubliek aanloop.
    In Nederland hebben wij zo onze fraudes maar Brazilië is baas boven baas!

Deel Deze Pagina