PetroBras corruptie.

Discussie in 'Brazilië' gestart door Nordestino, 26 okt 2014.

1. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ex...Hummmm
    En dat is't. Al tientallen jaren ben jk een fan van de ouwe Palmirinha. Lekker eten, nu een programma op SKY, hier kanaal 93.

http://i0.statig.com.br/bancodeimagens/19/7u/xg/197uxg1brfh0y3vi8w9aisrov.jpg

Ik denk dat ze niet eens 1,40 cm is.
    Vorige maand ontving ze in haar keuken Falcao, uit Ceara, van hem ben ik ook een grote fan.De zanger.

http://static-media.ficfiles.com/img/FLAC_FOD_BRA/12/719/PG-172951-2-PROGRAMADAPALMIRIN-PP235-EPISODIO35FALCAO-GOZX.mxf_1280x720_269453891842.jpg

Black People Car (Fuscao Preto).

Pure informatie voor de tourist naar Brazilie toch?

2. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartje São Paulo restaurant Tordesilhas.
    http://www.tordesilhas.com
    Bijzondere keuken van de hand van Mara Salles.
    Ik ken haar via een manager bij KLM.
    Zij heeft de recepten gemaakt voor de maaltijden van KLM/AF richting Europa.
    Was inderdaad goed te eten bij KLM.
    Stak met vlag en wimpel boven de concurrentie uit zelfs ivm. de kant van Brazilië op.

3. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    dilma zou overwegen graça forster te vervangen door een zekere Nildemar Secches. Deze figuur heeft in het verleden in het bedrijfsleven met succes een aantal functies vervuld.

Op adres: http://exame.abril.com.br/revista-exame/edicoes/0692/noticias/nildemar-secches-m0053002 valt een en ander over hem te lezen. De informatie is uit 1999 en het aardige is dat seu Nildemar (wat een naam:)) daar al zegt dat hij in een verre toekomst zijn ervaring ten dienste te willen stellen van de openbare sector.

4. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk. Na kon z'n "Nildemar" echter niet herinneren.

Ik heb echter graag Kátia Abreu als senadora graag gezien hebben. Jammer dat ze de DEM vergelaten heeft.
    Of andere anti Lula/Dilma partadijen.
    Goed, ze schijnt minister van Dilma nu te worden.
    "Agrilhadora"

Ze heeft zich ALTIJD verzet tegen de bijna fascinamisme MST en idiote indianen, flauwe keul.

Zie deze idiotomistische Nederlands, misdadigers:

http://www.mstnederland.nl/

5. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    MST Nederland, hoe verzint men het! En ja hoor, zij worden altijd als slachtoffer gezien en het geweld dat door de MST wordt gebruikt wordt altijd vergoeilijkt, want die arme schooiers toch, die alleen maar een stukje land van die vuile uitbuitende grootgrondbezitter willen.

6. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Antwoordende op een eerder bericht van Dutchman.
    Ik denk dat de eigenaren van dit forum blij zijn met de gevoerde discussie waarbij iedereen welkom is. Ik weet niet wie jij onder Braziliëgangers verstaat maar het zijn zeker niet alleen mensen die 2 weken naar het strand komen.
    Daarbij komt dat niemand gedwongen wordt dit topic te lezen.
    Ik heb zelf veel aan de uitwisseling die hier plaatsvindt, alleen al de adressen van sites die ik hier krijg, maar ook de ideeën, meningen enz. maken mijn kennis over Brazilië veel breder en ook mijn kennis over mezelf in Brazilië.

7. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn dat stille genieters Felix...

8. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    dilmês:

Frase: "Eu, para ir, eu faço uma escala. Para voltar, eu faço duas, para voltar para o Brasil. Neste caso agora nós tínhamos uma discussão. Eu tinha que sair de Zurique, podia ir para Boston, ou pra Boston, até porque... vocês vão perguntar, mas é mais longe? Não é não, a Terra é curva, viu?

Quando: Em Havana, no dia 30 de janeiro.

“E nós criamos um programa que eu queria falar para vocês, que é o Ciência sem Fronteiras. Por que eu queria falar do Ciência sem Fronteiras para vocês? É que em todas as demais... porque nós vamos fazer agora o Ciência sem Fronteiras 2.
    O 1 é o 100 000, mas vai ter de continuar fazendo Ciência sem Fronteiras no Brasil”.

9. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja..ja..

"Para voltar, eu faço duas, para voltar para o Brasil".

Voor naar Brazilie, eerst even stoppen Lissabon....

http://m.youtube.com/watch?v=94-O7iWvAdc

http://veja.abril.com.br/blog/augusto-nunes/direto-ao-ponto/veja-o-que-os-leitores-portugueses-acharam-da-escala-tecnica-de-dilma-em-lisboa/

10. Saci

Saci New Member

Lid geworden:
    10 mei 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Reactie op de kritiek van Dutch man:
    Ik ben Felix en Nordestino dankbaar voor de publicatie van hun gedachten.
    Van Geisel tot FHC woonde ik in BHte, dus voel ik wel aan waar jullie het over hebben.
    Jullie doen aan niets minder dan onderzoeksjournalistiek. Puik!
    Daar doen ze niet aan in Brazilië. Als daar wil functioneren moet je nooit lastige vragen stellen. Het liefst helemaal geen vragen...
    Jullie berichten zijn waardig om op de site van een Braziliaans dagblad gepubliceerd te worden.
    Bedankt

11. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @Saci, dank.
    Ik las zojuist in een krant dat medewerkers (terceirizados) van de luchthaven Brasília gisteren in staking waren en de toegang tot de luchthaven gedurende 6 uur versperden. Dit alles onder leiding van de vakbond Central Única dos Trabalhad

12. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn hekel aan de CUT is begonnen toen er in Paraíba stakingen waren op scholen. Op een nonnenschool waar wel goed betaald werd en de leraren werden gerespecteerd werd niet gestaakt. Dat vond de CUT niet goed (in plaats om het voorbeeld van die school te stellen) en omdat de leraren weigerden te gaan staken gooiden ze daar vuurwerkbommen over de muur van de 'speelplaats' tussen de leerlingen in. Later drongen ze de school binnen en dreven de leraren met geweld en bedreigingen het lerarenverblijf in en dwongen zo geheel democratisch een staking af.

13. rob van riet

rob van riet New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Begrijp ik het goed zitten deze lieden die gearesteerd zijn.33 ( 33 lieden ) nog in de bak??? Krijgen zij hun loon doorbetaald ? Worden hun bezittingen afgenomen , banken kaal geplukt ?
    En is Lulla nog steeds vermist ?

Sorry als ik er hier naar vraag is het steeds nao sei.

Groeten Rob

14. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vermoed dat lonen moeten worden doorbetaald zolang er nog geen gerechtelijke uitspraak is. Wie er nog gevangen zitten weet ik niet. Men is aan bepaalde termijnen gebonden.

15. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Men heeft het regelmatig over Lul-A maar je hoort of ziet hem zelf niet. Men spreekt over groeiende onenigheid tussen zijn groep en de groep Dilma. Ook heeft men het over een heel dure flat aan het strand die door hem werd gekocht.

Het is nu grote vakantie en justitie is met reces. Daarna zullen er waarschijnlijk politici beschuldigd worden

16. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ex-directeur Nestor Cerveró van de Internationale Afdeling Petrobras is vannacht in preventieve hechtenis genomen toen hij vanuit Londen op Rio/Galeão arriveerde. Nestor is die muppet met dat uitgezakte linker oog.

17. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Folha de São Paulo meldt dat ook expresident Collor, heden senator (die worden hier gekozen!) ook in staat van beschuldiging zal worden gesteld. Het gaat vooralsnog om maar een klein bedrag - R$ 50.000 in 2013. Een en ander wil nog niet zeggen dat hij echt iets heeft gedaan, noch dat het bedrag zo gering zal blijven.

18. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Erg mooi is de onrust die Marta Suplicy nu binnen de PT veroorzaakt. Voor het eerst in mn leven waardeer ik iets wat ze doet.
    Het ziet eruit dat zij de eerste rat is die het zinkende PT schip verlaat. Van alle kanten krijgt ze een uitnodiging, DEM, PSB.
    Om in 2016 als burgemeester voor SP uit te komen.

"Relaxa e goza"......!

19. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het niet met je eens, ze is een wel heel goedkope profiteur. Ze doet er van alles aan om uit de PT geschopt te worden zodat ze voor een andere partij kandidate kan zijn in de burgemeestersverkiezingen 2016. Als ze er niet uitgetrapt wordt wil ze argumenten bij elkaar sprokkelen om bij een rechter te kunnen argumenteren zodat die haar toestaat van partij te veranderen. Als ze het nu doet gaat haar senaatsmandaat terug naar de PT. Ik hoop dat niemand er in trapt.

20. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    @Felix,
    Haar strategie om van de PT af te komen zonder de senadora functie kwijt te raken is inderdaad deze.
    Maar ik vind het hoogst interessant dat ze de interne PT stromingen elkaar in de haren doen vliegen.
    LULA vs DILMA -. Mercadante, Rui Falcão,

Deel Deze Pagina