Policia Federal

Discussie in 'Brazilië' gestart door Nordestino, 15 nov 2014.

1. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    De huidige Regering Dilma (=Lula) hebben geprobeerd zelfs de Policia Federal een zwijgen op te brengen.
    Sterker nog, ze hebben deze week besloten, via de zgn minister van justitie Eduardo Cardozo om te onderzoeken welke PF agent, in de privé sfeer, zich geuit heeft oom niet of nooit op Dilma te stemmen.

Toen enkele weken geleden uitlekte welke PT-er zoals Barbie Hofmann miljoenen kreeg via geroofd geld van PetroBras, was Ministers Cardoso' s (=Dilma) reactie:
    Welke Policia Fedetal agent of delegado was verantwoordelijk voor deze informatie.
    Dit gaan we officieel onderzoeken,wie dat was, van de Policia Federal.

Wie tientallen miljarden van ons geroofd heeft, dat maakt ze geen zak uit.

2. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, daar kijk je van op. Zoveel te onderzoeken, zoveel nalatigheid, maar dan wel onbenulligheden gaan onderzoeken.
    Een en ander mocht van hem ook niet politiek gebruikt worden, net alsof hem dat iets aangaat en net alsof het niet juist een politieke, partijen/politici, zaak is. Bedrijven kregen geen contracten als ze niet voor bepaalde procenten in de corruptiekas stortten. Het gaat niet alleen om de PT, beroepsparasiet PMDB en nog wat tekenpartijtjes zijn zoals altijd 'van de partij'.

3. henk@jan.com

henk@jan.com New Member

Lid geworden:
    6 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Al 29 of 30 jaar is de (P)MDB een regeringspartij.
    Het is een partij met slechts een naam. Ze hebben mij nooit kunnen overtuigen van een minimum aan principes.
    Van alle politici de ze nu of zelfs vroeger hadden, 99% zijn politici die op roof uit zijn.
    Het is de grootste partij sinds het einde van de "diktatuur".
    Begin met Sarney, die het onvoorstelbare geluk had dat Tancredo Neves dood ging, en hij dus president werd.
    Alles wat in die tijd het meest gore voor Lula was, PMDBers, zijn sinds 2003 z'n grootste vrienden en aanhangers. Lula steunt ze sindsdien in alle aspecten.
    En hij krijgt er alle gewenste steun voor terug.
    Goor met extreem goor.

Er zijn enkele uitzonderingen, politici, die ik tot op heden niet begrijp waarom ze tot deze PMDB behoren.
    Een paar, nu nog in leven, Pedro Simon of Jarbas Vasconcelos bijv.
    De rest, ze stinken, ze zijn goor, bijna allemaal.

Deze PMDB wil slechts één ding, uitmaken van welke regering dan ook, en dan roven, de zaken vullen.

Felix,
    Ik denk dat jij je nog wel een typisch PMDB corruptie iets kan herinneren. Van zo'n 20 jaar terug. De zgn "Anoes do Orcamento". PMDBers, allemaal Jan-Lul.len, João Alves, Genebaldo Correia enz.
    Maar ze konden miljoenen roven.
    En wat mij ergert in de gevallen van deze 2, ze gebruikten zgn "Centros Espiritos" om hun geroofde geld te wassen.
    Ik als atheu en skepticus, zie en ontdek steeds meer hoe dit soort "stromingen" elke vooruitgang in Brazilie verhinderd.
    Spiritisme heb je hoofdzakelijk in Rooms Katolieke achterlijke landen als Brazilie of de Fillepijnen.
    Maar goed.

Wat ik nu echt "leuk" vind dat we nu er achter komen, dat de door Lula gesteunde kandidaten, ettelijke miljoen (van de PetroBras o.a. geld) steun krijgen voor hun verkiezings kampagnjes.
    Allemaal, illegaal geld uit .PT rekeningen in Zwitserland, de Bahamas, Hong Kong enz.
    Geld om hun verkiezingen te steunen ontbreekt niet.

Maar nu Felix, jullie kandidaat Eduardo Suplicy.
    Dat het een idioot is, dat weten we allemaal sinds dit vorige genoemde Anoes do Orcamento schaandaal. Eduardo ging toen als Sherlock Holmes op onze kosten naar New York om de dood of niet van verdachte José Carlos Alves dos Santos te onderzoeken.
    Eerst zei ik dat hij, Eduardo Suplicy, een idioot was, maar eerlijk.
    Dat heb ik al lang geleden laten varen.
    Voor mij is hij een idioot maar ook oneerlijk.
    De zanger van Blowing in the Wind van Bob Dylan.
    Alle PT verkiezings kandidaten kregen van de partij miljoenen, waarshcijnlijk PetroBras o.a. geroofd geld, om hun kampagnes te financieren.
    Alleen Suplici niet, niets.
    Hij heeft nu schulden.
    Leuk om dit te lezen.

Wat ik verder nu afvraag is Marta S. nu trouwens.
    "Relaxe e Goza".
    Ik vermoed dat ze uit de PT zal treden.

Wat mij verder lijkt nu, de PT zal Dilma alleen laten, zich opstellen als haar vijand.
    Om hun eigen kont van wat voor mega schandaal dan ook te kunnen keren.

Ik herhaal dus, voor mij is het meer dan perfect dat Dilma de verkiezingen gewonnen heeft.
    Erger of beter nog, Lula.
    Gewonnen met slechts 40% van de stemmen.
    De bom zal nu toch echt in Dilma's of beter nog Lula's schoot ontploffen.

Fernando Collor werd als president afgezet omdat ie niet een Fiat Elba of watervalletjes in z'n huis Casa da Dinda kon verklaren.

0

4. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nordestino, hoe kun je João Alves nu bij de Anões do Orçamento rekenen. De arme João won alleen maar keer op keer de loteria en dat is zijn schuld toch niet? Ik vraag me af of hij daarmee ook niet in het Guiness boek is opgenomen.

5. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan hebben we nog de stoethaspel Suplicy. Tijdens het geval José Carlos dos Santos, assistent in de senaat, die zijn vrouw Ana Elizabeth vermoordde, kwam Suplicy binnen en riep 'bomba, bomba, bomba, Ana Elizabeth is in New York gezien!'
    Hij melkte dat schandaal uit ten koste van de familie en reisde zelfs met hen naar New York.

6. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Pedro Simon? Een man van eindeloze toespraken waar uiteindelijk niets uit voortkwam. Zowel hij als Suplicy maakten ook gebruik van reisgeld van de senaat om familieleden mee op reis te nemen. Ze 'dachten dat dat mocht'. Als je zo ethisch bent doe je zoiets niet, ook al denk je dat het is toegestaan.

dilma wordt door vele partij-trawanten niet als authentiek pt materiaal gezien want zij is pas in 2001 lid van de partij. Sindsdien heeft ze vooral in de energiesector van de regering gewerkt maar van corruptie beweert ze niets te weten. En wanneer rakelt men Pasadena eens goed op?

Marta = een parasiet die meeliftte op het succes van haar stuntelman en hem verliet toen ze hem niet meer nodig had.

7. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Fernando Collor, volgens mij een figuur met psychopathische trekken, heeft dat hele geval dom behandeld. Indien hij had gesteld dat zijn secretaris Claudio Vieira verantwoordelijk was voor de administratie van zijn huis 'Casa da Dinda' en dat hij als bestuurder van een land echt geen tijd had om de rekeningen van zijn huis etc. ook nog eens te bestuderen, was hij waarschijnlijk vrijuit gegaan.

De werkelijke reden voor zijn afzetting was zijn halstarrigheid en arrogantie tegenover het congres en de congresleden en niet zijn Fiat Elba.

En toen kregen we Itamar Fraco met zijn homoachtige sexuele intimidatie tegenover ondergeschikte vrouwen.

8. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat van Suplicy was een mooie.
    Ging naar NY omdat hij zei dat zie vermoorde vrouw daar hadden waargenomen. Hij werd hier gelijk Sherlock Suplicy genoemd.
    Het mooienu is dat alle PTers miljoenen voor hun campagnes krijgen. Het geld stroomt binnen om gekozen of te herkozen te worden.
    Alleen blijkbaar Sulpicy geen cent gehad, heeft nu een schuld van eenn half miljoen. Geen mens wou hem meer.
    Sopla is helemaar een arrogante nietsnut.

Over Collor.
    Al jaren lees ik met veel plezier smorgensvroeg de site van Claudio Humberto. Toen een onuitstaanbare Collor officiele spreekman.
    Nu heeft hij vaak als eerste roddels. Goed nieuws.

http://www.diariodopoder.com.br/coluna/

Op die site onder "artigos" heb je vele bekende goede schtijvers.

9. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kon Claudio Humberto lekker innig haten maar nu lees ik hem ook graag. Hij was de eerste, en ik denk nog de enige, perssecretaris (porta-voz) van een president die koos voor het principe 'bateu, levou'.

Hij schrijft dagelijks in een van die gratis krantjes die men bij stoplichten aan autovolk en bussers verstrekt. De opgegeven link komt goed van pas.

Suplicy is toch afkomstig uit de steenrijke familie Matarazzo? Je zou verwachten dat hij zijn eigen schuld zelf kon en zou betalen. In de PT is hij altijd een vreemde eend in de bijt gebleven, een outsider, en Lula is nooit echt gek op hem geweest, eerder het tegendeel.

10. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja Claudio Humberto was toen inderdaad walchelijk.
    Toen Collor afgezet werd, is hij dacht ik naar Lissabon vertrokken als .... ????
    Goed, ik lees z'n korte commentaren nu graag elke morgen. Hij heeft vaak als eerste nieuwe schandalen.

Ben vaste klant van meerdere zoals Josias de Souza,

http://josiasdesouza.blogosfera.uol.com.br/

Een half jaar geleden werd m'n aandacht door een zekere Jim Wygand getrokken.
    Een amerikaan die hier lang gewoond en gewerkt heeft en de zaken helder ziet.
    Mooi voor hen die het Portugees niet onder de knie hebben.

http://jimwygandsblog.blogspot.com.br/

Deel Deze Pagina