Prive ziektekostenverzekering - nuttig ?

Discussie in 'Brazilië' gestart door Nordestino, 15 apr 2015.

1. quasimodo

quasimodo New Member

Lid geworden:
    12 nov 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je in Brazilië in een noodsituatie ook in een openbaar ziekenhuis goed geholpen kunt worden. Het is namelijk niet altijd te doen om aan te tonen dat je verzekerd bent. Het is niet geheel ongebruikelijk dat als de ambulance komt dat de patiënt niet aanspreekbaar is. Ook spreken veel toeristen de Portugese taal niet. Als deze mensen allemaal overlijden door verkeerde zorg zal dat wel voor meer ophef zorgen. Als de noodsituatie weg is en blijkt dat je niet verzekerd bent heb je qua vervolgzorg natuurlijk wel een probleem.

2. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De Servico de Atendimento Movel de Urgencia - SAMU is een openbare dienst, ik meen van de brandweer, die ziekenauto s op ongelukken en dergelijke afstuurt.

In principe nemen ze de patiënten die in ernstige toestand verkeren mee naar een openbaar ziekenhuis, ze weten immers niet welke privéklinieken een goede eerste hulp hebben. Ook is er bij ernstige gewonden geen tijd om te gaan kijken welk ziekteplan zij hebben, wat dat precies dekt of juist niet, welke kliniek er met dat plan werkt, etc.

http://tribunadoceara.uol.com.br/noticias/cotidiano-2/apesar-de-publico-samu-esta-autorizado-a-levar-pacientes-para-hospital-particular/

Helaas is het zo dat 40%! van de oproepen om een ziekenauto te sturen uit misplaatste grappen bestaat.

3. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, gevonden.
    Gedeeltelijk gewist.

4. r.graaf313@upcmail.nl

Lid geworden:
    27 mei 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Om dan toch nog maar even te reageren op de reaktie van Felix, de dader is reeds opgepakt en is 18+ dus zal wel even moeten brommen, overigens hebben een aantal Nederlanders ter plekke geholpen, dus waarom je ze droevige Fortalezers noemt weet ik niet.

5. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Eduardo,
    In hoop dat er weer heftig op julie verweer gereageerd gaat worden, met de terechte twijfels wat er daat eigenlijk ECHT aan de hand is, geweest en nog steeds?
    Alles liigt er heel duidelijk bovenop, de waarheid.
    Zodat je weer een reden hebt om deze topic onder het tapijt te vegen ?
    "Lid" (!!!!????) sinds een paar dagen op dit forum, geen enkele algemene bijdrag, tip, alleen maar uitlokken onder dit onderwerp.
    Nu over de zgn "dader".
    Slechts hier.
    Dag Eduardo...........

6. r.graaf313@upcmail.nl

Lid geworden:
    27 mei 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Zolang er hier onwaarheden worden verkondigd blijf ik vragen stellen... Ik scheld niet, ik stel gewoon een simpele vraag aan felix en een mededeling.

7. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat de dader zou worden opgepakt was, zoals ik toen al, weliswaar onbevoegd, speculeerde, volledig te verwachten. Hij was immers al een bekende van de politie? Desondanks heeft het oppakken vrij lang geduurd. Nu maar hopen dat hij wat langer bij de politie moet blijven dan blijkbaar voorheen gebeurde.

Blijft het nog hevig speculeren met de vraag in hoeverre de operatie op zich met het overlijden van het slachtoffer te maken heeft gehad, m.a.w. is er sprake van fouten, of van gebrek aan medische middelen, kunde en apparatuur en in hoeverre had het hebben van een ziekteplan hier wellicht een positieve werking kunnen hebben? Ook kan men zich afvragen in hoeverre de schotwond op zich en het helen daarvan een factor is geweest bij het overlijden.

Voor de rest wil ik er nogmaals op wijzen dat men op het Fortalezaforum begon te ruzieën over zaken die hier geplaatst waren, er mocht niet gespeculeerd worden om de rouwenden te beschermen. Maar goed, we deden het in het begin op flinke afstand van de rouwenden maar dat "mocht" toen toch niet.

8. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    God o God, daar beginnen jullie wéér! Over kinderachtigheid gesproken! Kijk eens in de spiegel man!

9. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @@@ Ja, zo jaag je de bezoekers van een (her)startend blog wel lekker snel weg, maar daar hebben de drie heren na al twee Braziliefora volledig naar de klote geholpen te hebben wel ervaring mee.@@@

Dit is een absolute leugen en dat weet je zelf ook. H

10. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    En welk spelletje je speelt.

11. Progresso

Progresso New Member

Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Allereerst moet ik je zeggen dat ik me niet voel aangesproken door "Jullie". Mijn grootvader zei altijd, Jullie is Jodenvolk.

Wel, waarom speculeren over iets wat duidelijk is. Ik zal het nog een keer uitleggen.

Vanaf dag 1 wist de politie wie het was/waren.
    Vanaf dag 1 heeft de politie aangegeven dat men zowel een overval als een aanslag niet uitsluit.
    De bareigenaar is in zijn rug geschoten door de overvaller
    De bareigenaar is in een publiek hospitaal behandeld
    De bareigenaar is een paar weken geleden in een publiek hospitaal overleden aan een hartaanval
    Eén van de verdachte is opgepakt
    Eén tweede verdachte is nog voortvluchtig
    Er is nog geen bekentenis
    Er is nog geen rechtszaak geweest

We weten dus niets over de motieven. Blijkbaar is men in Fortaleza niet zo van de bakermatpraatjes, heeft men een redelijk vertrouwen in politie en het justitieel apparaat en wacht men rustig af.

Rustig afwachten is iets anders als de kop in het zand steken. Maar blijkbaar is dat voor beide heren weer genoeg reden om het dan maar over "droevige Fortalezers" te noemen. Hoe zat het ook al weer, meneer de strafbaarheidsman, preconceito is de term die men hiervoor ib Brazlilië gebruikt....

Als er hier iemand dit beweert met de informatie die publiekelijk bekent is:

dan is men aan het speculeren. Datzelfde geldt, zoals je terecht opmerkt over het oorzakelijk verband van de behandeling van de beste man en het overlijden.

Het is allemaal pure speculatie en het voegt helemaal, maar dan ook helemaal niets toe aan het onderwerp van het draadje. Maar zoals ik al vele maken heb opgemerkt, dat is ook niet het doel van dit draadje.

Het enige waartoe het leidt, is dat het draadje onleesbaar wordt voor daadwerkelijk geinteresseerden.

Met je JULLIE

12. Progresso

Progresso New Member

Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    @@@ Ja, zo jaag je de bezoekers van een (her)startend blog wel lekker snel weg, maar daar hebben de drie heren na al twee Braziliefora volledig naar de klote geholpen te hebben wel ervaring mee.@@@

Dit is een absolute leugen en dat weet je zelf ook. Het laat wel beter zien wie je bent.

Wel, Nordestino is om moverende redenen van het Fortalezacorner verwijderd.

Het Brazilieforum is mede door een hele slechte moderator, die ook op dit forum reageert van de wereld verdwenen en als ik me niet vergis (maar ik weet het niet zeker) is er nog een forum geweest waar beide heren bij betrokken waren.

Leugen zou ik het niet willen noemen. Wellicht een beetje gechargeerd, maar zeker niet overdreven.

13. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar gaan we weer.
    PLS/AUB niet op die 2 reageren.
    Dat is het spel en dan weer vragen of mensen een ban kunnen krijgen en topic schrappen.

PLS / AUB ..... PVF

14. Progresso

Progresso New Member

Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    En mijn spel is heel makkelijk en oprecht.

Gewoon mee te dragen aan het verspreiden van goede en leuke informatie over Brazilie/Ceará op de sociale media. Een kritische noot over zogenaamde liefdadigheidsdoelen en klungelige overheden en haar ambtenaren horen er een beetje bij.

Helaas blijken met name sommige Nederlandse mensen in Brazilie nogal eens de neiging te hebben om leuke initiatieven of medelandgenoten te besmeuren zonder geldige reden enen vaak zonder enig bewijs, en op basis van rancune uit het verleden een lastercampagne te voeren.

Prima als je misstanden aan denkt te tonen, maar kom dan ook met gedegen bewijsvoering zeg ik altijd maar.

Je hebt dan een lastige aan mij.

Beweren dat ik een andere agenda heb of een ander spel speel is wederom laf en onbehoorlijk en kun je gewoon niet staven.

15. Progresso

Progresso New Member

Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, stel dat je rattentopic wordt verbannen.

Maar ik heb al aangegeven dat ik het een belangrijk onderwerp vind en dat het topic gewoon kan blijven staan als de irrelevante bashing op zekere personen en ondernemingen gekuisd worden.

Wat is je punt?

ALs je een vent was, dan had je gewoon een neutraal topic met exact hetzelfde thema geopend. Zeg maar een beetje de blijkbaar halfhartige poging van Felix.

Nee, je gaat de eigenaar stoken. Heldhaftig hoor.

Maar zoals gezegd, het topic heeft maar een doel en dat blijkt maar weer keer op keer.

16. r.graaf313@upcmail.nl

Lid geworden:
    27 mei 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik Svenn was zou ik dit complete topic verwijderen, of tenminste alle berichten in dit topic die fortalezagangers en inwoners in een slecht daglicht zetten. Nog steeds geen antwoord mogen ontvangen waarom felix fortalezers droevige mensen vind, een nogal generaliserende uitspraak.

17. Maarten van Tilburg

Maarten van Tilburg New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad Eduardo, je hebt helemaal gelijk, op één klein aspectje na:

Dit onderwerp gaat over ziektenkostenverzekering, niet over Fortaleza.

Dit is een forum over Brazilie, niet over Fortaleza.

Daarom dient niet dit onderwerp te worden verwijderd, maar de mensen die het telkens weer aangrijpen om ruzie uit te lokken.

Sven mag zijn levenslange ban voor Progresso wat mij betreft effectueren, er is lang genoeg om gevraagd.

Maar zolang dat niet het geval is, (OOK VOOR FELIX) : niet meer reageren op provocateurs.

(@felix, heb je mijn e-mail ontvangen? het bevat belangrijke info. Mail me anders even op het jou bekende adres)

18. Progresso

Progresso New Member

Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, daar komt de aap al uit de mouw. Het gaat niet om het topic ziektekostenverzekering, maar om Progresso een ban op te leggen, en daar heeft men blijkbaar al heel lang om gevraagd.

Grappig, want ik ben pas gaan reageren (sinds maanden volgens mij) toen mijn volle naam door meneer Maarten van Tilburg opeens op dit forum verscheen. Ook andere namen die helemaal niets, maar dan ook niets met het onderwerp te maken hadden kwamen opeens bovenop, evenals een volkomen uit de luchtvallend bedrijf, dat tevens bij de volle naam wordt genoemd, welke hier in de regio een project van een golfbaan ontwikkelt. Een bedrijf welke helemaal niets, maar dan ook niets met ziektekostenverzekeringen te maken heeft.

Blijkbaar willen de drie Nederlanders (men heeft blijkbaar contact met elkaar via "bekende e-mails" een kritiek geluid bij voorbaat de mond snoeren, dit noemt men met een mooie terminologie "censuur vooraf".

Het zoveelste stukje bewijs, dat het topic niet bedoeld is om de belangstellende bezoeker goed te informeren op een gezellig en informatief forum.

Voor de zoveelste keer zal ik nog maar weer een keer benadrukken dat ik hier niet ben om ruzie te zoeken, maar om ook dit forum een goede kans te geven.

Het bewijs dat ik die goede bedoeling ook daadwerkelijk heb kun je gewoon op Fortalezacorner zien. Ik geloof dat er wel flinke discussies daar gevoerd zijn (en ook nog gewoon online staan) het afgelopen jaar.

Zelfs discussies met Maarten als ik mij niet vergis. Ook op dit forum heb ik zo snel mogelijk die poging gewaagd met de posting van Felix over de reisverzekering.

De vraag is dus eigenlijk wie ruzie maakt op de fora. Personen die daadwerkelijk op Fortalezacorner. met een zeer liberale moderator, geband zijn, personen waar daadwerkelijk door de moderator postings zijn verwijderd of iemand die gewoon doodnormale dingen posts en die over de dagelijkse gang van zaken in Fortaleza en omgeving af en toe wat opkriebelt waar al jaren geen enkele "flame" is voortgekomen.

Kijk uzelf in de spiegel.

19. firminao

firminao New Member

Lid geworden:
    3 feb 2016
    Leuk Bevonden:
    0

Ik heb er niets mee de maken,
    Daar is daar, hier is hier.
    http://planodesaudebradescopessoafisica.com/

20. Maarten van Tilburg

Maarten van Tilburg New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou. Iedereen heeft er mee te maken.
    Niet in de laatste plaats de OP, die helaas is overleden inmiddels.

Deel Deze Pagina