reis door Kenia en Tanzania

Discussie in 'Kenia' gestart door Travel2africa, 12 okt 2011.

1. Travel2africa

Travel2africa New Member

Lid geworden:
    12 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Graag had ik even jullie hulp. Ik heb al wat ervaring in reizen in West-Afrika, maar dit zou mijn eerste reis naar Oost-Afrika worden.
    Ik wil graag in april 2012 of 2013 twee weken naar Kenia en Tanzania maar heb geen zin in een dure georganiseerde reis. Langs de andere kant ben ik ook geen rugzaktoerist die onvoorbereid wil vertrekken.
    Wat ik in die twee weken wil doen : 3 of 4 dagen safari, enkele dagen tussen de Masai doorbrengen en ik wil zeker in Kenia en in Tanzania verblijven. Ik vond al wat op internet, maar dat zijn dan reizen van 2500 euro en dat is me toch wel wat teveel. Vlucht en hotel vind je al voor 1200 euro bij Arke, maar ik wil ook niet de hele tijd in één hotel blijven. Wie kan tips geven ?

2. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Boek je vlucht en hotel bij Arke .. informeer voor je safari bij lokale (keniaanse) safari aanbieders, veel goedkoper, meer keus en mogelijkheden.

Of, soms zijn er ook camping vluchten, of flight-only .. dan kom je in leukere cottages naar keuze, lokaal te boeken, ipv de standaard hotelfabrieken die NL reisaanbieders aanbieden ..

3. Travel2africa

Travel2africa New Member

Lid geworden:
    12 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik niks beters vind, ga ik inderdaad via Arke boeken. Maar waar ik nergens info over vind is : als je vlucht en hotel boekt voor vb 14 dagen, maar je gaat ergens halverwege 4 dagen op safari, dan betaal je toch die 4 dagen hotel voor niks ? Ik zou eventueel een vlucht van 2 weken kunnen boeken, maar slechts één week hotel.

4. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is even puzzelen wat het beste en voordeligste is .. Als je vlucht en hotel boekt bij bvb Arke, krijg je de dagen dat je wel op safari bent met een Keniaanse aanbieder en niet in je hotel .. niet vergoed.

Vaak is lokaal een safari boeken dan alsnog goedkoper en, mogelijkheid voor prive safari ipv georganiseerd in een groep.

Een campingvlucht is als je wel de vlucht neemt maar niet het hotel .. naast de dagen dat je op safari bent moet je de rest van de dagen nog invullen .. dan kom je meestal duurder uit ..

Soms zijn er aantrekkelijke lijnvluchten, kijk ook voor vluchten vanuit Duitland of Belgie .. ook dan kun je de safari en verblijf in een cottage of hotel lokaal regelen ..

Succes met voorbereiden ;)

5. harrie.

harrie. New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    let wel
    u wou in april naar kenia
    dan zou ik niet alleen bij arke gaan kijken
    maar ook overwegen om vanaf dusseldorf of brussel te vliegen of met KLM naar nairobi
    daar arke de vluchten vanaf half april tot pakweg half juli staakt vanwege laagseizoen

6. Travel2africa

Travel2africa New Member

Lid geworden:
    12 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de tips. Ik ga het allemaal eens bekijken.
    Aangezien ik vasthang aan de Belgische schoolvakanties, is het hier op dat moment duur, zeker in de paasvakantie. Vandaar dat ik meestal met Arke vlieg.

7. tauno

tauno New Member

Lid geworden:
    16 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ook boeken via traveltroef.nl,deze zijn goedkoper dan bv arke.Ben nu in 2 jaar al 3 keer hiermee gereist en ga 30 september weer naar mombassa.Deze reis scheelt me 200 met arke.Excursies kun je het beste op het strand boeken,Dit gaat ook via een grote reisonderneming,alleen verdienen deze strandverkopers er een klein percentage van,de hotels verdienen er heel veel op..3 dagen masai mara in luxe tentenkamp 570 euro,en bij arke kost deze trip 1050 euro,hetzelfde vliegtuig en hetzelfde tentenkamp.

8. Els02

Els02 New Member

Lid geworden:
    13 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    De vluchten zijn krankjorem duur nu.!
    Safari gewoon lokaal boeken. Ook niet goedkoop maar de lokale mensen leven ervan. Zelf hadden we goede ervaringen met Edward Kaingu en later een mindere ervaring met een strandverkoper. Boek niet bij Arke of Neckermann. Te duur.

9. Sardientje

Sardientje New Member

Lid geworden:
    16 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    We willen individueel door Kenia reizen.Uit de actuele informatie lezen we dat het best onveilig is de laatste jaren.Wie heeft ervaring met individueel reizen in Kenia in 2012.

10. Els02

Els02 New Member

Lid geworden:
    13 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Over het individuele reizen nu kan ik niet oordelen. De trips vorig jaar naar Lamu en Shimba gingen goed. Ook al werd er in het laatste stuk naar Lamu wel mede-geëscorteerd door soldaten. Ze zijn wel zuinig op toeristen hoor (belangrijke bron van inkomsten!).

Deel Deze Pagina