reizen door Cuba

Discussie in 'Cuba' gestart door Ingietje, 8 jan 2012.

1. Ingietje

Ingietje New Member

Lid geworden:
    8 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal!
    Ik ben van plan om in augustus een aantal weken naar Cuba te gaan. Heeft iemand ervaring met het alleen reizen op Cuba? Is dit te doen als vrouw alleen? Heeft iemand nog tips? Wat ben je gemiddeld kwijt aan overnachtingen/maaltijden? Gaan er meer mensen in deze periode? Misschien kunnen we wel stukken samen reizen!
    Graag hoor ik van jullie!
    Inge

2. Sander Alex

Sander Alex New Member

Lid geworden:
    6 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Ingietje,
    Ik ben net terug van drie weken Cuba. Alleen reizen in Cuba is prima te doen. Je moet er wel rekening mee houden dat Cubanen erg graag en veel aandacht vragen van vrouwen. Uiteraard is het altijd uitkijken en nooit meegaan. Neem voldoende cash mee of een creditcard (VISA/Mastercard). Kosten per dag zijn ongeveer 30 CUC voor overnachting bij mensen thuis (casa particulare)en 25 CUC voor eten. ( 1 euro is ongeveer 1,25 CUC) Vergeet ook vooral niet voldoende medicijnen mee te nemen tegen diaree. Ik had er gelukkig weinig last van, maar ik heb ook andere verhalen gehoord daar. Misschien dat ik tegen die tijd weer die kant op ga, maar dat weet ik nog niet.

3. justme.merle@gmail.com

Lid geworden:
    19 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Ingietje,

Ik ben al 4 keer alleen naar Cuba geweest, ookal heb ik daar wel familie van mijn vrienden hier, waar ik terecht kan. Maar ik ben geen moment "bang" als ik alleen ergens heen ga. Inderdaad, cubaanse mannen zijn "galant"...en vragen graag je aandacht. Sowiezo, ga niet als echte "toeriste" gekleed...jeweetwel; berg/wandelschoenen, rugzak, of juist te chique kleding. Als t ff kan, kleed je relaxed, korte broek ok, maar bv als je geen kms hoeft te lopen, rubber teenslippers. Dan val je het minste op als voor hun rijke toeriste. Als je met een taxi gaat, vantevoren de prijs vragen, voordat je instapt. Vraag op een adres waar je slaapt de normale taxiprijzen! Met welke maatschappij reis je?? oja, en als je nog meer wilt weten, zoek op Internet naar cuba junky.. die zit IN havana, maar kan je alles vertellen over heel cuba én je helpen met bv een route en zelfs casas particulares.. ps, koop Lonely Planet laatste uitgave, je reisbijbel! Ik ga zelf weer in mei. Succes! Once you've been there, you're hooked!

4. lvb

lvb New Member

Lid geworden:
    8 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Ingietje,

Heb je een georganiseerde rondreis overwogen? Kan erg leuk zijn en is soms ook een stuk voordeliger. Zie een hier voor een overicht van georganiseerde rondreizen (ook individuele rondreizen) http://rondreizenvergelijken.com/rondreis-cuba/

Gr!

5. Ruben

Ruben New Member

Lid geworden:
    15 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wellicht is een individuele rondreis Cuba een goed idee? Dan reis je prive, maar is het wel "georganiseerd". Op die manier ben je verzekerd van leuke plaatsen om te overnachten en een goed uitgestippeld reisprogramma.
    Voor enkele voorbeelden van deze rondreizen in Cuba kun je hier eens kijken: http://www.rondreis.nl/rondreis-cuba/

Deel Deze Pagina