Reizen Tanzania - Zanzibar (backpacken)

Discussie in 'Tanzania' gestart door Willie en Anita, 10 nov 2011.

1. Willie en Anita

Willie en Anita New Member

Lid geworden:
    15 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Wij willen deze zomer graag zelfstandig gaan reizen in Tanzania en Zanzibar. Ik heb daar een aantal vragen over:
    - Is de zomer een goede tijd om daar te reizen qua klimaat?
    - Is het een duur/goedkoop land?
    - Wat is een goedkope vliegmaatschappij om er te komen.
    - Is het goed te doen om er zelfstandig te backpacken?

Ik hoop op een reactie!
    groeten Willie en Anita

2. Grietje

Grietje New Member

Lid geworden:
    23 apr 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Willie en Anita,

Afgelopen najaar ben ik in Tanzania geweest (3 maanden, voor mijn afstudeeropdracht en nog 3 weken rondreizen)
    Onze zomer is in Tanzania winter+droge periode, een goeie tijd om te reizen omdat het niet zo verschrikkelijk heet is en je geen last hebt van de stortbuien die je wel in het voorjaar kunt hebben (vooral in de bergen is dat geen aanrader)
    Of een reis in Tanzania duur of goedkoop is, ligt voor een belangrijk deel aan jezelf. De toeristische activiteiten en plekken, park entrees en luxe lodges hanteren namelijk gewoon westerse prijzen en daarmee kun je behoorlijk wat kwijt zijn. De spullen die je op straat koopt kun je (eventueel met afdingen) heel goedkoop krijgen, net als het eten in de wat gewonere restaurantjes (de vraag is of je de hele simpele eettentjes genoeg vertrouwd wat hygiene betreft).
    Ik ben destijds met EgyptAir gegaan, met overstap in Cairo een voor een retourtje 550 euro, heel erg prima dus.
    Zelfstandig backpacken kan hartstikke goed, de vervoersmogelijkheden zijn er genoeg hoewel niet allemaal even comfortabel (een volle dag in een hete bus opgepropt reizen zal niet ieders voorkeur hebben maar hoort wel echt bij Tanzania). Ik heb me als jonge vrouw geen moment onveilig gevoeld dus zolang je je gezonde verstand gebruikt en niet savonds in je eentje door de stad loopt of opzichtig met je dure spullen gaat sjouwen, is alleen reizen geen probleem. Tanzanianen zijn wel erg in opdringerig met dingen proberen te verkopen of een praatje beginnen omdat ze uiteindelijk geld van je willen dus trap daar niet te snel in. Ik denk dat als je naar Tanzania gaat met de instelling 'ik wordt vast wel minimaal 1 keer erbij gelapt wat geld betreft' en je neemt dat voor lief en iets wat deels bij de cultuur hoort, dan kun je het heel erg naar je zin hebben tijdens je reis. Zie het als een kunst om de schade zoveel mogelijk te beperken :p En als je mensen eenmaal beter leert kennen, kun je prachtige gesprekken met ze hebben, bijvoorbeeld met de gids tijdens je safari. Het is een heel mooie kans om je eigen cultuur en die van Tanzania te ontdekken.
    Voor het geval het jullie leuk lijkt kun je mijn blog over mijn tijd in Tanzania lezen: hannos.nl/margriet

3. Nikitas | Travel Nomad

Lid geworden:
    28 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Willie en Anita,

Wat een gaaf en tof plan! Ik ben er een aantal maal geweest en hoop dat je iets hebt aan m'n antwoorden:

- Is de zomer een goede tijd om daar te reizen qua klimaat?
    Zomer is de Tanzaniaanse winter, maar de temperaturen zijn (voor Nederlanders) heerlijk. 's Avonds kan het wel afkoelen. Dit is echter wel het hoogseizoen qua toerisme.
    - Is het een duur/goedkoop land?
    Tanzania is over het algemeen goedkoop. Zanzibar kan wel prijziger zijn door het toerisme.
    - Wat is een goedkope vliegmaatschappij om er te komen:
    KLM heeft directe vluchten, Turkish Airlines is vaker goedkoper (wel overstap in Istanbul)
    - Is het goed te doen om er zelfstandig te backpacken?
    Backpacken is absoluut goed te doen! Je kunt zowel de bus als binnenlandse vluchten nemen (maatschappijen zijn betrouwbaar, no worries), een aanrader is wel de Lonely Planet om mee te nemen. Die is up to date, ook qua prijzen.

Ik heb op Travel Nomad een blog geschreven over backpacken in Tanzania, daar vinden jullie ook informatie! En mochten er nog vragen zijn... stel ze gerust! :)

Deel Deze Pagina