Riu Palace Macao

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door B767-300ER, 31 jan 2012.

1. Natje

Natje New Member

Lid geworden:
    13 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Tompoesje,

Wij zijn er ook blij om dat het ons zo goed bevalt hier.
    Wij hebben er een paar dagen een zere buik van gehad, achteraf gelukkig niet nodig geweest. Moeten wij nog maar een keer terug voor Macao.
    Het weer is de laatste twee dagen weer goed. Daarvoor hebben wij twee ochtenden behoorlijk regen en wind gehad. Hoe de voorspellingen zijn weet ik eigenlijk niet.
    Wij hopen natuurlijk dat het zo blijft..
    Gaan morgen onze laatste week alweer in, de tijd gaat helaas zo snel :-( Volgende week zondag worden wij om 16:55 opgehaald, maar daar willen wij nog even niet aan denken.

2. Natje

Natje New Member

Lid geworden:
    13 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Tompoesje,

Wij zijn er ook blij om dat het ons zo goed bevalt hier.
    Wij hebben er een paar dagen een zere buik van gehad, achteraf gelukkig niet nodig geweest. Moeten wij nog maar een keer terug voor Macao.
    Het weer is de laatste twee dagen weer goed. Daarvoor hebben wij twee ochtenden behoorlijk regen en wind gehad. Hoe de voorspellingen zijn weet ik eigenlijk niet.
    Wij hopen natuurlijk dat het zo blijft..
    Gaan morgen onze laatste week alweer in, de tijd gaat helaas zo snel :-( Volgende week zondag worden wij om 16:55 opgehaald, maar daar willen wij nog even niet aan denken.

3. Natje

Natje New Member

Lid geworden:
    13 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Tompoesje,

Wat een heerlijk vooruitzicht voor jullie !!
    Wij waren ook bijna langer gebleven want ze waren ons vergeten op te halen bij het hotel en wij konden de hostess niet bereiken. Met het gevolg dat wij bijna onze vlucht gemist hadden.

Wij hebben echt een fantastische vakantie gehad.
    Het hotel was super, het ontbrak ons aan niks.
    Ik heb nog een helikoptervlucht gemaakt wat geweldig was en zodoende Macao toch nog vanuit de lucht gezien.

Het weer was ook prima, wij hebben 2 ochtenden en 1 hele dag bewolking en regen gehad. En in de avond en nacht regende het maar daar hebben wij geen hinder van ondervonden. Aangezien wij er toch voor een langere tijd verbleven was dat niet zo erg. Verder was het er echt heerlijk. Het was ook veel minder benauwd dan in 2008. Maar waren er toen ook midden juni/begin juli, dat zal er ook mee te maken hebben.

Ik wil jullie alvast een goede vlucht wensen en een fijne vakantie !!

Hanzzie hoe was jouw vakantie ?

4. Hanzzie

Hanzzie New Member

Lid geworden:
    29 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze vakantie in Macao was wederom top!
    Afgezien even van het Arke gedoe.

Navraag bij het management aldaar leerde mij dat men nog kamers zat had in de week van onze overboeking! Het schijnt dat TUI mede eigenaar is geworden van Macao. Ik denk eerder dat daar de fout zat. Ben nog niet klaar met Arke...

5. Natje

Natje New Member

Lid geworden:
    13 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hanzzie fijn om te lezen dat je een goede vakantie hebt gehad! Ik vind het heel vreemd dat er nog kamers vrij waren op 5 mei. Snap dan ook niet waarom wij dan zijn overgeboekt naar een ander hotel en dat er ook werd gezegd dat de andere Riu Palace Hotels ook vol zaten.

6. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm. Alle RIU hotels zijn al jaren eigendom/exclusief van TUI. Dus ook Riu Palace Macao. Das niets nieuws...
    Staat ook netjes bij de inganen van verschillende hotels aangegeven.... World of TUI.

Overboekingen zijn niet de oorzaak van de TO(arke) (TO heeft daargeen invloed op) Maar van de hotelier. TO bemiddeld alleen maar tussen hotelier en klant.Als TO beweert dat hotel overboekt is, dan komt dit bij hotelier vandaan. TO heeft namelijk geen inzicht in het gehele hotel. Zie ook geen reden om een overbeoking te verzinnen, daar Het moederbedrijf van TO en de hotelier 1 en dezelfde zijn (TUI) en dus de grootste opbrengst cq winst halenin het plaatsen van hun gasten in hun eigen hotels.

7. Hanzzie

Hanzzie New Member

Lid geworden:
    29 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat laatste kan zo zijn B767-300ER, maar neemt niet weg dat er klaarblijkelijk wel kamers leeg waren in de periode dat wij hadden geboekt...
    Ik weet wel dat indien Arke (Tui) mij dit geintje nog een keer flikt in augustus, dat ze mij (na 12 jaar trouwe klant) kwijt zijn als klant!

8. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals. Het is niet Arke die dit je flikt, maar het hotel.
    En uiteraard zeggen ze in het hotel dat er voldoende vrije kamers waren. Is voor jou toch niet te controleren. Als hun zouden zeggen dat ze geen kamers hadden, zetten ze zichzelf toch in een kwaad daglicht?

Er zijn 2 infobronnen in deze. De hotelier en de touroperator. De touroperator brengt slecht nieuws, de hotelier brengt goed nieuws. Waarom geloof jij als gast de touroperator niet en de hotelier wel? Voor jou is allebei niet te controleren, maar toch geloof je de brenger van het goede (of beter: goed in je eigen straatje passende) nieuws eerder en wordt de brenger van slecht nieuws niet voor waarheid aangenomen?? Je schoffeert hier Arke en neemt het verhaal van de hotelier (ook TUI) als waarheid aan, terwijl beide een verhaal vertellen wat voor jou als consument niet te controleren is.

Ander voorbeeld: ik weet niet of je het nieuws een beetje volgt, maar er zijn problemen met de aanvoer van Nutrilon babymelkpoeder. Er wordt al maanden door de supermarkten geroepen dat dit probleem bij de fabrikant ligt. Fabrikant heeft dit maandenlang ontkent en zegt dat er voldoende is. Wie spreekt er dan de waarheid? Achteraf blijkt dat de fabrikant wel degelijk een probleem heeft. Maar deze zal dat in eerste unstantie nooit toegeven. Dat is immers slechte reclame. Dus de supermarkten deugden in ogen van de consument niet. En toch konden zij er niets aan doen (een enkelding daargelaten).

Waarnee ik bedoel te zeggen. Een besrijf zal nooit snel toegeven dat ze fout zaten en altijd ontkennen en meepraten met de consument. Dat is immers slechte reclame. Daarbij kan je dat toch niet op juistheid controleren. Maar omdat dat bericht beter in ons straatje past nemen we dat voor waarheid aan en het bericht wat niet in ons straatje past is dan maar meteen een leugen.

Gelukkig is het Nederlands recht niet op deze manier gebaseerd. Er zouden dan een hoop onschuldigen vastzitten.

9. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Btw. Even nagekeken. Op jouw aankomstdag zijn alle passagiers welke geboekt hadden voor Macao overgeboekt naar een ander hotel. Arke heeft dus op die dag geen vakantiegangers in Macao geplaatst. Wat erop duidt dat ze de kamers die ze gereserveerd hadden allemaal niet hebben gekregen.

Geef Arke 1 goede reden waarom ze zouden liegen over een overboeking? Ze bereiken er niks mee...

10. Hanzzie

Hanzzie New Member

Lid geworden:
    29 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    @B767-300ER: heb ik het nu gedaan?...

Ik blijf het een raar verhaal vinden. Waarom zou ik de mensen aldaar niet geloven. Omdat zij ook weer 'in hun eigen straatje' praten?... Buiten dat, het is nog nooit voorgekomen dat alle kamers opeens overboekt war

11. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee het ligt niet aan jou. Integendeel zelfs. Dat hoort u mij dan ook nergens beweren. Maar men moet wel rationeel naar dingen blijven kijken. En dat mis ik bij een aantal punten wel een beetje, als ik zo vrij mag zijn die mening te geven.

Om een klein voorbeeld te geven:
    "Van horen-zeggen" (volgens mensen was het niet druk, de hotelier zei dat het hotel niet vol zat) zijn geen feiten, maar gevoel van andere mensen of conclusietrekking van uzelf. (Emotioneel)
    Een hard feit is dat het hotel u een overzicht van de kamerbezetting per dag heeft gegeven. (Rationeel)

Ik ga dan ook verder niet inhoudelijk in op uw punten.
    We zullen het toch niet eens worden ;)
    Maar kijk uit met het trekken van conclusies op basis van emotionele en van horen-zeggen argumenten.
    Vraag bij het hotel de bezetting per nacht op. Dan heeft u iets rationeels waar u iets mee kunt.

Dit alles is slechts mijn bescheiden mening.
    Ik wens u nog veel succes met het uitzoeken van dit alles
    Mocht u ooit weer vlieginformatie wensen, dan weet u mij te vinden!

En vergeet vooral niet van uw toekomstige vakanties (na) te genieten. Dat is het allerbelangrijkste.

Groeten Niels

12. Natje

Natje New Member

Lid geworden:
    13 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij waren samen met nog één stel wat overgeplaatst was naar Secrets Royal Beach. Toen wij naar huis gingen was er nog een ander Nederlands stel die ook naar huis gingen maar die kwamen via Kras. Weet niet of die ook overboekt waren. Verder waren er geen Nederlanders in het hotel. Ik weet natuurlijk niet of er mensen zijn die de vakantie hebben opgeschoven zoals Hanzzie of geannuleerd hebben..

Deel Deze Pagina