Rondreis Indonesi� september 2009

Discussie in 'Indonesië' gestart door LauraM, 14 feb 2009.

1. LauraM

LauraM New Member

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen,

Ik ben van plan om samen met vriend in september 2009 (voor het eerst) een rondreis te gaan maken door Indonesië. Het liefst zou ik minimaal twee weken in Indonesië willen verblijven om zoveel mogelijk uit de reis te halen. We willen natuur, avontuur en cultuur opsnuiven en ook nog een paar daagjes relaxen in een luxe hotel aan het strand. Aan wat voor bedrag zou ik dan moeten denken per persoon? We hebben namelijk een "beperkt" budget van €1.500 per persoon (inclusief alles!). Hoe zouden we het het beste aan kunnen pakken als we van dat bedrag zoveel mogelijk willen doen en zien? Of is het bedrag niet reëel?

Is het goed mogelijk om met zijn tweeën rond te reizen, of is het, omdat het voor ons de eerste keer betreft, beter om aan een groepsreis deel te nemen?

Alvast bedankt voor degenen die me antwoorden kunnen geven op m'n vragen :)

2. lindas

lindas New Member

Lid geworden:
    12 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Laura,

Ten eerste: heb je een voorkeur voor een bepaald eiland? Ik ben zelf op Sumatra, Java en Bali geweest (in totaal een maand), dus alleen daarover kan ik je iets vertellen. Als je 2 a 3 weken de tijd hebt, zou ik aanraden om Java en Bali te doen. Of alleen Sumatra, anders wordt het teveel. Wij zijn in een ruime week heel Java over gereisd. Veel natuur te zien, cultuur (vooral rondom yogjakarta). Op Bali ook schitterende natuur, cultuur vooral in het plaatsje Ubud en uiteraard mooie stranden.
    Met z'n tweeen zelf alles regelen is perfect te doen. Lonely planet erbij en je krijgt alles makkelijk geregeld.
    Qua budget: indonesie kan je heel goedkoop maken. Vliegtickets weet ik niet zo goed, ik was er als onderdeel van een wereldreis, dus ben over land gekomen. Maar accomodaties, vervoer en eten kan erg goedkoop, maar dan moet je ook niet al te veel van luxe houden. Wij hadden voor een maand een budget van 1000 euro pp voor accomodatie, vervoer, eten, excursies enz. en dat hebben we bij lange na niet opgemaakt. Maar echt luxe hebben we dan ook niet gehad.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes met de voorbereidingen!

3. megasasje

megasasje New Member

Lid geworden:
    8 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Laura,

Ben zelf net terug van een rondreis over de eilanden Flores, Lombok en Bali (en wat kleintjes daaromheen). We waren met 2 vrouwen en volledig op de bonnefooi en dat ging prima. Ik heb me geen seconde onveilig of onprettig gevoeld, de meeste mensen waren heel behulpzaam en aardig. Met je budget kom je wel uit; wij hadden een vlucht via Malaysia Airlines van nog geen 900 euro (even goed zoeken op internet) en het leven daar kost echt niks, zeker niet als je snel tevreden bent. Je kunt voor een paar euro eten en voor een paar euro overnachten, tenzij je liever in de luxe toeristische resorts wilt zitten. Ik heb eventueel leuke tips en adressen voor je dus als je meer wilt weten, vraag maar raak.

4. marije2709

marije2709 New Member

Lid geworden:
    5 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hey laura,
    Ik ga in juli een maand naar indonesie...
    Ik heb een ticket bij emmerrets geboekt voor 700 naar maleisie en vanaf daar vlieg ik voor 40 naar balie met asiaair...
    Via lonelyplanet en hostelbookers vind je gouw een goedkoop plekje om te slapen...
    Ik was net aan het kijken en heb al een heel mooi hosteltje in yogyakarta gevonden voor 3,50 pp pn (twee persoonskamer en ze hebben nog een zwembad ook) Metro questhouse.
    als je nog tips wil hebben over leuke plekken, ik zit op het moment veel op internet te speuren... dus laat maar weten!
    groetjes marije

5. Geesje Visser

Geesje Visser New Member

Lid geworden:
    10 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan in oktober een rondreis maken van 4 weken door sumatra java en bali georganiseerd.
    Nu had ik gedacht om tussen de 2500.00 euro en 3000.00 euro mee tenemen voor twee personen.Wie weet of dat genoeg is.

Deel Deze Pagina