Rondreis Thailand september 2009

Discussie in 'Thailand' gestart door LauraM, 14 feb 2009.

1. LauraM

LauraM New Member

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen,

Ik ben van plan om samen met vriend in september 2009 (voor het eerst) een rondreis te gaan maken door Thailand. Het liefst zou ik minimaal twee weken in Thailand willen verblijven om zoveel mogelijk uit de reis te halen. We willen natuur, avontuur en cultuur opsnuiven en ook nog een paar daagjes relaxen in een luxe hotel aan het strand. Aan wat voor bedrag zou ik dan moeten denken per persoon? We hebben namelijk een "beperkt" budget van €1.500 per persoon (inclusief alles!). Hoe zouden we het het beste aan kunnen pakken als we van dat bedrag zoveel mogelijk willen doen en zien? Of is het bedrag niet reëel?

Is het goed mogelijk om met zijn tweeën rond te reizen, of is het, omdat het voor ons de eerste keer betreft, beter om aan een groepsreis deel te nemen?

Alvast bedankt voor degenen die me antwoorden kunnen geven op m'n vragen :)

2. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    1500,-pp voor twee weken bedoel je? Dat is makkelijk haalbaar. Je zult wel veel ter plekke moeten regelen zoals guesthouses/ hotels en excursies en als je met de nachttrein reist (gem.12,- euro van Chiangmai Bangkok en andersom) spaar je een overnachting in een hotel uit en houd je ook nog een hele vakantiedag over.

Kijk eens op de site van www.ltu.com daar vindt je tickets van rond de 600,- voor september mits je op woensdag kunt vertrekken en terug keren(als ze al boekbaar zijn). Je kunt in het schema zelf je prijs bepalen, er hangt veel van de vertrekdag af.

Verder kun je op www.greenwoodtravel.nl veel info. en ideeen opdoen om je reis te plannen.

Tot zover alvast succes.

3. LauraM

LauraM New Member

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie, Monique! Ik zal de sites die je aangaf eens gaan bekijken :).

Enig idee hoeveel een binnenlandse vlucht daar kost, van Bangkok naar het zuiden (naar de bountystranden)? Of is dat ook goed te doen per trein?

4. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Met het zuiden heb ik nog geen ervaring maar ik lees vaker dat mensen gewoon ook met de nachttrein gaan.
    Wij zijn 2x met de nachttrein van Chiangmai naar Bangkok gereisd. Om 15.00 vertrekken en sóchtends om 6.30 in Bangkok aankomen. 2e klasse pakken met fan. GEEN airco want dan lijd je kou en de ramen kunnen niet open en dat is nou juist de eerste uren voordat het donker wordt zo heerlijk.

Wij hebben binnenlands met Thai airways 2x heen gevlogen naar Chiangmai voor ongeveer 45 euro pp enkele reis. De nachttrein koste 10 tot 12 euro enkele reis (en zoals ik al aangaf een uitsparing van een hotelovernachting, zeker voor budgetten niet onbelangrijk voor de planning).

5. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    DUS-BKK AB 1750 i zo 06.09. 17:20 09:05 * 236,-

DUS-BKK AB 1750 i di 08.09. 17:20 09:05 * 236,-
    BKK-DUS AB 1751 i ma 21.09. 10:55 18:15 192,-

Prijs: 608 EUR **
    per persoon

Heb even gekeken voor je: zowel vertrek op zondag als dinsdag in sept.even duur.
    De sterretjes achter de totaalprijs betekent dat er nog 15 euro per boeking bij komt, verder is de prijs volledig.

6. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    NB:de sterretjes voor achter 09.05 betekenen: aankost volgende dag maar dat had je denk ik al wel in de gaten.

Ik vind het leuk om op de LTU site te kijken omdat we zelf ook de tickets 2 weken geleden goedkoop hebben gekocht voor aug.2009! Zodoende kijk ik vaak of ze weer gestegen zijn.

7. LauraM

LauraM New Member

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, wat goedkoop zeg! En die binnenlandse reizen dan, slechts 45 euro pp!

Dit geeft me wel moed moet ik zeggen :D Ik vraag me op dit moment alleen af of we samen (mijn vriend en ik) wel "alleen" zo'n reis willen maken, of dat we het beter georganiseerd moeten doen. We hebben namelijk beide geen echte reiservaring op die manier en ik vraag me af hoe dat zal gaan dan.

Ben jij altijd op eigen houtje naar Thailand gegaan? Is het niet lastig met plannen en "stress" zeg maar?

8. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zorgen dat we vooraf weten waar we willen/ moeten zijn dat scheelt veel zoekwerk ter plekke. Verder is er meestal altijd plek in de hotels/ guesthouses zeker van apr.tot okt.
    Voor Chiangmai een goed en goedkoop guesthouse: www.awanahouse.com of het downtown hotel in Chiangmai (even googlen)ligt zo goed als op de nightbazar.

Velen reien met kinderen ongeorganiseerd naar Thailand dan kunnen jullie het met zijn twee zeker! Ik kan me ook goed voorstellen dat zeker de eerste keer je het graag "vast" hebt staan allemaal maar het is echt jammer want alles is zo gemakkelijk (en goedkoop) te regelen ter plekke!

Wij hebben voor de derde keer nu alleen de tickets geboekt en zoeken vooraf thuis alles uit. Vanuit ons hotel beginnend in Bangkok regelen we dan de volgende bestemming via internet of we reizen er op de gok naartoe altijd met enkele reserve hotels op ons lijstje. Treintickets kun je ook goedkoop bij greenwoodtravel bestellen maar ik geloof dat dat alleen kan als je bij hen ook wat hotels boekt, ze zijn overigens niet duur, vaak goedkoper dan op de site's van de hotels zelf.

Succes!

9. Chiang Rai Info

Chiang Rai Info New Member

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @LauraM: Thailand is een prima land om op de bonnefooi door te reizen. De mensen zijn, indien je hulp nodig hebt, behulpzaam en ik zou als ik jou was, je zeker niet vast leggen aan een strict schema. Je hebt vakantie, geniet dan ook van je vrijheid! Sabai

10. LauraM

LauraM New Member

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het allemaal eens voorleggen aan m'n vriend en wie weet gaan we het gewoon wel doen met z'n tweetjes! Volgens mij is het echt een superervaring.

hartstikke bedankt voor alle reacties tot nu toe!

11. Chiang Rai Info

Chiang Rai Info New Member

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is absoluut een super ervaring...je hebt alleen de kans dat je niet meer terugwilt naar NL.

12. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon met zijn tweetjes doen en samen ongestoord op stap en …genieten.

Zit je in een georganiseerde toerformule dan heb je geen privacy. Het is opstaan als de gids het zegt, in je ronkende bus wachten op altijd diezelfde mensen die niet op tijd kunnen zijn. Pispauzes die gepland worden ( of die je moet benutten tijdens de zo al korte bezoektijden .. en weer wachten op dezelfde mensen die nog gauw ‘iets moeten doen’
    Verder lijkt het dat je veel zal zien, maar ‘beleven’ zit er niet in. De enige belevenis is reizend slapen…
    In je eigen schema doe je dan enkel de dingen die je echt graag wil zien - en niet omdat het programma folder er een halte van maakt.

( Plannen en dagtrips maken is met de huidige communicatie geen enkel probleem. Neem het voorbeeld aan Maikel die 30 jaar geleden hier voor het eerst lande .. niet wetende wat en hoe het daar allemaal zou aan toegaan en of ik wel een hotel zou vinden … en met een valies vol vragen … Ik werd meteen betoverd door de magie aldaar, magie die nu wel zwaar inboet omdat tijden en steden en mensen veranderen. De oude luchthaven had buiten een zalige geur van zwoel fruit en nu ruik ik in de nieuwe luchthaven enkel uitlaatgassen gevangen tussen beton)

Enkele bespaartips: beperk je tot 3 verschillende reis zones en daarbij horende 3 hotels. Probeer niet meteen ook naar oost en west te trekken. Maar verken en ontdek degelijk de zone waar je zit … je voelt je er meteen thuis.
    De reisperiode eind april tot 15 juni is laagseizoen ( hotels ongeveer de helft goedkoper) iets minder toeristen en de hitte neem je er glimlachend bij. Doe af en toe een folieke en ga naar een leuk romantisch restaurant … altijd in de 7/11 cola kopen of langs de straatkarretjes eten is ook niet dat. Bedenk dat je intussen thuis geen uitgaven doet/hebt.
    Je autoverzekering kan je ook even onderbreken enz.

Geld hoef je niet mee te nemen je plukt de briefjes uit de muur zolang je kastje niet leeg raakt… ;)

Deel Deze Pagina