Rondreis West Canada

Discussie in 'Canada' gestart door Adrianus, 30 jan 2015.

1. Adrianus

Adrianus New Member

Lid geworden:
    30 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi
    Ik ga tweede helft van mei 2015 voor een rondreis west Canada.
    Deze zal beginnen en eindigen in Vancouver.
    De vlucht en de huurauto is al besproken.
    Maar hoe zit het met hotels/motels, ben de afgelopen 6 jaar Amerika gewend met op elke hoek een redelijk geprijsd hotel.
    Is dat hier ook zo.
    Wij gaan van Vancouver via Victoria, Whistler de Rockies in en via Clearwater, Jasper en Banff, Vernon en Hot springs weer terug.
    Kan ik op deze route ook op de bonnefooi dezelfde dag een hotel/motel bespreken via een site ( Booking.com, expedia , tripadisor ,etc )of moet ik sommige hotels/motels in deze plaatsen echt van te voren bespreken.

Iemand ook nog een suggestive voor de walvis /orca tocht vanuit Victoria.

Dank alvast voor de reactie

2. Jos64

Jos64 New Member

Lid geworden:
    8 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo Adrianus,

In deze tijd van het jaar zijn er nog geen problemen met het boeken van hotels en motels en zelfs op de dag zelf moet dit nog kunnen. Langs de doorgaande wegen en in de plaatsen zijn er voldoende mogelijkheden te vinden en te boeken. Vanuit Victoria kunnen jullie een Orca tour doen en er zitten een paar uitbaters in de binnenhaven van de stad die deze tours verzorgen. Victoria is niet de ideale plek, maar gezien jullie route wel de enige. Ik ben wel benieuwd in hoeveel dagen jullie de route willen gaan rijden, want daar hangt de haalbaarheid wel vanaf. Hou rekening met ongeveer 60km/uur efectieve snelheid onderweg en probeer niet teveel uren per dag in de auto rond te brengen.

Jos

3. Adrianus

Adrianus New Member

Lid geworden:
    30 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Jos

Dank voor je advies.
    De route is ( na weer wat gepuzzel 0 Vancouver, Victoria ,Tofino, Whistler , Clearwater,Jasper, Yoho national park ( Field ), Banff,Revelstoke, Harrisson Hot springs en Vancouver weer voor de terug vlucht.
    Dit dacht ik in in 14 dagen te doen, met twee overnachtingen in Vancouver, twee in Tofino( voor de walvis en beren tour ) en twee in Clear water.

Gaarne jouw mening.

Alvast bedankt

Mvrgr

Ad leenheer

4. Jos64

Jos64 New Member

Lid geworden:
    8 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoi Ad,

14 dagen is wat krapjes voor deze route en dus lijkt het mij raadzaam om de route eens per dag uit te gaan schrijven met de reistijden erbij en dan kom je vanzelf ergens in een vorm van tijdnood. De meeste mensen gebruiken 18 tot 21 dagen voor een dergelijk rondje.
    Bij voorbeeld:
    dag 1 : vlucht naar Vancouver, auto ophalen en naar hotel in de stad.
    dag 2 : rijden naar Tsawassen, ferry naar Schwarz Bay en rijden naar Victoria en bezoek Victoria.
    Dag 3 : Victoria - Tofino. Rijdag met tussen stops in Chemainus en Cathedral Grove
    Dag 4: Tofino, whale tour/bear tour.
    Enzovoort.
    Hou er rekening mee dat je effectief maar ongeveer 60 km/uur rijdt en dat je die rij uren van je verblijf uren af moet trekken. Twee nachten in Tofino is eigenlijk doodzonde, want als jullie alleen daar naar toe rijden voor een whale/bear tour gaan jullie niet genieten van de kust en mooie plekjes aldaar en mis je het mooiste gedeelte. Eigenlijk kunnen jullie vanuit Victoria al een whale tour doen en naar Campbell River voor de Orca/Bear tour en hoeven jullie niet helemaal naar Tofino te gaan rijden. Twee nachten in Clearwater is goed, want dan hebben jullie een volle dag voor Wells Gray. Om tijd te winnen is het misschien handig om op de dag van aankomst al meteen door te gaan naar Victoria en daar de volgende dag te kunnen verblijven en te acclimatiseren( voor het tijdverschil ).
    Ben benieuwd naar de geschreven route.

Jos

Deel Deze Pagina