Route - 3 weken

Discussie in 'Thailand' gestart door jitsketje, 3 sep 2012.

1. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks Annelies.
    Ik ga me er even verder in verdiepen.
    Ik weet dat kerst niet veel voorstelt maar zou gewoon graag met kerst op het strand willen zitten. Heb ik in mijn hoofd gehaald en lijkt me gewoon heel leuk voor een keertje.

Ik vind dat ze gewoon een mooie bus in moeten zetten van Kancha naar Ayu, haha.

2. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat optie 2 betreft, dan kan je toch nog met de trein, de kosten zijn hetzelfde neem ik aan.

Wij hadden in mei de minibus rond 8.00 uur, ik weet niet of dat daar tijden voor zijn, we gingen met een soort pontje en volgens mij gaat die de hele dag op en neer.
    Dit kun je in het stadje wel ergens navragen.

3. Bo

Bo New Member

Lid geworden:
    9 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    In Kanchanaburi vieren ze ook kerst hoor, de slingers hingen er begin augustus al ;-)
    Op Koh Libong trouwens ook, de mensen die kerst vieren laten de versierselen blijkbaar het hele jaar hangen, haha.

Weet je al waar je wilt overnachten in Kanchanaburi? Ik zou daar gewoon heen mailen over de minibus naar Ayutthaya als je die route wilt gaan doen. De minibus naar Bangkok hebben we ook vanuit ons guesthouse geregeld.

4. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn mooiste moederdag was ook op het strand van Koh phangan, zoiets vergeet je nooit meer en mijn man vierde afgelopen jaar zijn verjaardag in Khao sok, incl boomhut, super toch, zulke herinneringen blijven je altijd bij net zo goed als kerst vieren op een bounty strand, ik snap het wel hoor. :)

5. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is het idee inderdaad meer er achter.
    Niet zo zeer dat het daar nou kerstig aan zal voelen ;)
    Het lijkt me gewoon zo leuk om dat eens op het strand te vieren, als je het al vieren kunt noemen.

Ik ga vanavond even alle routes naast elkaar leggen en dan kijken wat mij toch het handigste lijkt om te doen.

Weet iemand hoevaak en welke tijden er ferry's/minibusjes naar Trang gaan vanaf Lanta? Hoelang doen die er over en hoelang doe je er dan nog over om op het vliegveld te komen?

6. Maliana

Maliana New Member

Lid geworden:
    6 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Kerst op het strand, was niets bijzonders/geen sfeer voor mij vorig jaar. Oud en nieuw op Koh Samui was een feest om nooit te vergeten :)

7. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat het bij ons vanaf het trein station in Trang naar Koh lanta met kk travel tours ongeveer 4 uur duurde, dit is incl de Thaise pauzes die ze hier en daar inlassen.
    Ik denk dat als je gelijk door zou kunnen gaan je dan ongeveer 2,5 uur onderweg bent.
    Die busjes gaan volgens mij niet op gezette tijden, als ze vol zijn dan gaan ze rijden.

8. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok.
    Vroeg vertrekken en later op de middag een vlucht moet dan wel lukken.
    Wat is KK travel tours? Hoe duur was het via hun?

9. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij betaalde vanaf het trein station in Trang naar koh lanta 250 bht pp.
    kijk anders even op hun site wat ze te bieden hebben.
    Maar als je vroeg vertrekt en op het eind van de dag een vlucht neemt dan haal je het zeker wel.

10. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is hun website? Ik kon het niet echt vinden op google.

11. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie nog goede accomodatie tips voor mij?
    Ik ben op een backpackers budget en ik wil het liefste zo goedkoop mogelijk slapen maar beetje comfort is uiteraard ook wel gewenst.

Ik zoek iets leuks/gezelligs in: Bangkok, Kanchanaburi, Chiang Mai, 1 nachtje in Phuket om de ferry te pakken.
    Op Koh lanta heb ik al een mooie accomodatie.

12. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn favo's zijn Rambuttri Inn in Bangkok en Laithai guesthouse in Chiang Mai. Phuket weet ik niks goedkoops.

13. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet wel een hele goede in Kanchanaburi maar dat is niet echt een budget resort maar je kan altijd kijken natuurlijk.
    www.orientalkwairesort.com
    Ik lees hier goede berichten over rambutri inn, deze ga ik zelf zeker de volgende keer proberen als we in Bangkok zijn.
    Chiang mai weet ik echt helemaal niks over, sorry.
    KK travel heb ik destijds ook op google gevonden, ik zal zo nog even kijken, hij staat niet meer bij mijn favorieten (niet dat het niet goed was hoor).

14. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Gevonden, maar wel een beetje moeilijk lezen, dus je zal hem toch moeten googlen en moeten vertalen.
    http://www.kktravelandtour.com/

15. Maliana

Maliana New Member

Lid geworden:
    6 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja absoluut Rambuttri in Bangkok. Wel van te voren boeken hoor als je zeker weet dat je die dagen gaat, ik heb net voor je gekeken voor 27-12/1-1 is nog plek. Maar het is onwijs druk die periode. Wij zaten er afgelopen januari 2 nachten. Het zat bomvol en ik heb ontzettend veel backpackers aan zien komen lopen en zeer vermoeid,teleurgesteld weer weg zien gaan.

16. ernst_moi@hotmail.com

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Een guesthouse in Kanchaburi waar ik goeie dingen over lees, ga het komende vak zelf meemaken is het http://www.vnguesthouse.net/rooms.html
    En voor Changmai heb ik een leuke site gevonden
    http://www.chiang-mai.org/chiang-mai-guesthouse.html
    Voor Phuket heb ik helaas niks.
    Welk guesthouse heb je voor Koh lante gevonden.

17. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik veronderstel dat je in Phuket City ( dus niet aan de stranden) zal verblijven en relatief dicht bij de pier naar Ko Lanta, en dat het maar een overnacht stop is 'Lub Sbuy' lijkt me prima voor 1100 bht ( zie Agoda) Het is pas een jaartje oud en zal dus niet muf zijn. Mocht je tijd hebben dan is Wat Chalong de absolute aanrader in deze toch wat saaie stad.

18. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    VN Guesthouse klinkt heel goed en mooie prijzen.

Rambuttri klinkt ook heel erg goed alleen wel iets aan de hoge prijs voor mij. (Hoop onder de 500 baht per nacht te blijven)
    Zelfde geldt daarom ook voor Laithai dat er verder heel erg goed uitziet.

Phuket inderdaad graag beetje dichtbij de pier en als er voor die avond wat leuke restaurantjes zijn dan ben ik wel tevreden voor dat nachtje. 1100baht vind ik wel veel geld.

Op Koh Lanta wil ik gaan verblijven in de Red Snapper bungalows, het is vooral bekend als restaurant.

19. ernst_moi@hotmail.com

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ken het vooral als een heerlijke vis hahaha,
    maar ziet er leuk uit! En lkr ned ouwehoeren

20. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    De red snapper is van een Nederlands stel, wij hebben er ook naar gekeken, ik vroeg me alleen af of dit aan het strand lag?
    Wij zaten in het laguna beach resort, hier zijn we binnen 24 uur hard weggelopen en een stukje verderop terecht gekomen in het golden bay resort, normaal was dit 5000 bht per nacht, wij incl de kids, dit was dus behoorlijk aan de prijs, maar omdat het laagseizoen was mochten we er voor 1800 bht per nacht in en het was er echt super.

Deel Deze Pagina