Ruilen internet bestelling 48 uur wachten?

Discussie in 'Brazilië' gestart door borsjea, 2 dec 2014.

  1. borsjea

    borsjea New Member

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Een aantal weken geleden hoorde ik een verhaal van iemand die via internet hier in Brazilie iets had gekocht waarvan bij aankomst bleek dat de levering een apparaat betrof met een andere netspanning als besteld. Persoon het de internet winkel gebeld om het product te laten omruilen maar kreeg te horen dat dit pas na 48 uur kon.

    Nu afgelopen vrijdag ontvingen wij onze via internet bestelde vaatwasser, doos was onbeschadigd maar bij het uitpakken was het al duidelijk dat het apparaat transportschade had, ook de webshop gebeld met het verzoek om het apparaat om te ruilen voor een nieuw model ook wij kregen te horen dat we 48 uur moesten wachten voordat er een afspraak zou worden gemaakt, apparaat zo dan eerst worden opgehaald en na ontvangst zou er na 8 dagen een nieuwe worden verzonden.
    Aangegeven dat we de hele procedure een belachelijke regeling vonden, totaal respectloos richting de consument.

    Is de 48 uur wachttijd soms wettelijk bepaald?
    Heeft het zin om bij PROCON een klacht te deponeren?
     

Deel Deze Pagina