Scooter/motor huren

Discussie in 'Griekenland' gestart door maxos_13, 27 jun 2008.

1. maxos_13

maxos_13 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik ben 17 jaar en ga dit jaar naar lesbos. mag ik dan brommers/motoren huren boven de 50cc?

2. Renia

Renia New Member

Lid geworden:
    11 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Een motor mag je huren als je minimaal 2 jaar in het bezit bent van een motorrijbewijs.
    Een brommer/scooter tot 50 cc mag je huren als je een autorijbewijs hebt (vanaf 18 jaar), indien geen autorijbewijs dan met een bromfietscertificaat (zie info CBR). Vorig jaar kon je deze zo ophalen op het postkantoor, tegenwoordig moet je ook theorieexamen hiervoor doen.
    Er zullen allicht verhuurbedrijven zijn die zich niet aan deze regels houden en een motor of scooter meegeven als je geen rijbewijs hiervoor hebt. Bedenk goed dat de ellende niet te overzien is als er iets gebeurt... je bent dan niet verzekerd! Ook als je aangehouden wordt door de politie moet je een geldig rijbewijs laten zien. Zo niet, krijg je een boete van een paar honderd euro.

3. bella bella

bella bella New Member

Lid geworden:
    28 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo MAX ,
    Brommeren, scooteren en quad rijden is leuk.
    Zelf ben ik motorrijder en meerdere keren vanuit nederland naar en door Griekenland gereden.
    Wees voorzichtig!! Ik was door omstandigheden in het ziekenhuis van Iraklion op de eerste hulp en hoorde daar van een arts dat er dagelijks gewonde toeristen binnen gebracht werden met hevig letsel.
    Zelf heb ik op Kreta een een zwaar ongeluk gezien van een italiaans meisje en jongen die met de scooter door de wind die van zee kwam tegen een tegenligger werden gedrukt, Het meisje lag in de greppel en de Jongen was letterlijk onthoofd. Daar lag dan zon jong lijf dat net aan zijn leven was begonnen.
    Nogmaals ik wil je niet bang maken maar ben voorzichtig ( zeker met een biertje op)
    Huur je iets, controleer alles en maak van beschadigingen een foto.
    Gr Ton.
    Motorreizen griekenland: http://www.tonstegers.nl/reisverhalen/griekenland/index.html

Deel Deze Pagina