Specialiteiten

Discussie in 'Filippijnen' gestart door jopper00, 13 feb 2008.

1. jopper00

jopper00 New Member

Lid geworden:
    21 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen wat de specialiteiten zijn op het gebied van eten in de Filippijnen? Ik wil namelijk zeker de keuken eens uitgebreid proberen daar!

Groet Joost

2. Bovenkerk

Bovenkerk New Member

Lid geworden:
    10 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Eten is afschuwelijk in de filipijnen, het is indonesisch eten maar dan zonder kruiden, het is vet, flauw en vooral veel rijst. Duidelijk is dat de filipijnen een amerikaanse kolonie is geweest, de eigen keuken is niet veel, het enige eetbare is mc donalds. De meeste toeristen vluchten binnen enkele dagen naar de mall om er te eten en het meest eetbare daar is Kenny Rogers of de mc donalds maar zelfs daar zijn ze op de filipijnen in staat om heet eten te ruiniren! Als je om lekker eten gaat kun je beter naar thailand of indonesie gaan of eigenlijk ieder ander z-aziatisch land dan de filipijnen.

3. perly oudevoshaar

perly oudevoshaar New Member

Lid geworden:
    1 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    wel beste bovenkerk dit ben ik niet met je eens.je kunt er wel degelijk lekker eten hoor.
    het is er meestal wel aan de vette kant dat klopt , maar dat ligt er natuurlijk ook wat je besteld. en als je van vis houd zit je er helemaal gebakken, lekker lekker jami jami.
    toen ik er voor de eerste keer kwam schrok ik mij ook de pluris.er sprong zo,n halve wilde de zee in met een visnetje en een speer en aan zijn riem bungelede een joekel van een mes,[bolo] een uurtje later komt hij terug met een netje vol visjes en schelpdieren ,[waar ze hier in holland een klein kapitaal voor betaalden bij de aquarieem handel] een kwatier later waren ze er al mee aan het knagen.ja geef mijn portie maar aan fikkie, ik moet dat ook niet hoor.
    die have wilde bleek later mijn zwager te zijn [prima kerel] die de dag er op even een varken slachte, 6 uur s,morgens geslacht half 7 s,morgens lag het eerste stuk al op het vuur en om 7 uur waren ze er al weer mee aan het knabbelen/
    ja dit kennen wij natuurlijk niet en de eetlust vergaat je dan ook, maar het wend snel en honger maakt rouwe bonen zoet.
    maar in een beetje restaurant kun je goed eten hoor. en wat mac donalts en de rest van de junkfood bedrijven betreft, je weet nooit wat ze allemaal door het eten heen knoeien, nee doe mij maar een goed restaurant hoor.
    joost laat je niet afschrikken het is er best wel lekker hoor, gewoon doen .
    iemand die zecht dat je er niet lekker kunt eten , die kend de filippijnse keuken niet .
    en het kost er geen drol, dus voor het geld hoef je het niet te laten.
    veel plezier daar.
    jens........

4. jgiljam

jgiljam New Member

Lid geworden:
    7 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Joost, de specialiteit daar is gebraden hond, is al paar jaar officieel verboden wegens internatinaal protest ,maar als je er naar vraagt toch nog nog wel verkrijgbaar. Superlekker ! Als je van vis houd beveel ik je inktvis en kinilaw-tuna aan, dit laaste is rauuwe tonijn.. Heerlijk ! En niet te vergeten Durian ,die grote vruchten met stekels er aan ,stinken naar poep maar smaken hemels en tot slot de nationale specialiteit Balut , dat zijn bebroede eieren met een embrio erin,deze zijn super !

5. perly oudevoshaar

Lid geworden:
    1 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ha ha ha ha ha joost, wat een streeken heeft die johan he. helaas is het allemaal waar,maar het is gelukig niet verplicht dit allemaal te eten hoor.
    balut schijnt goed voor de potentie te zijn, en euhh dat kun je wel goed gebruiken daar.ha ha .
    gr jens.........

6. Bovenkerk

Bovenkerk New Member

Lid geworden:
    10 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De aso ofwel doggie frito is nog steeds verkrijgbaar in het noorden van Luzon, bijv. in Bagio, hier heb je speciale snackstallen / snackbars waar men gefrituurde hond verkoopt. Maar zelfs het hondenvlees hier op de PI is vet (zo vet, echt een hartaanval op je bord) flauw en smakeloos naar mijn mening.
    Heb ook Balut gegeten, in 1 woord walchelijk Maar de DURIAN uit davou, verukkelijk, dus als ik je een tip kan geven joost eet vooral fruit op de PI (filipijnen)als je (een) gezonde hart en vaten wilt houden!

7. berend spons

berend spons New Member

Lid geworden:
    19 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Bovenkerk heeft helemaal gelijk, alleen is doggie frito een echte lekkernij, ach en vet bovenkerk, dat is een kwestie van smaak

8. cheryl pluk

cheryl pluk New Member

Lid geworden:
    19 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn man koopt nog steeds aso bij de hondenslager, ik weet niet waar oudevoshaar zijn informatie vandaan heeft maar wij wonen al jaren in Iba en hier kun je gewoon hondenvlees kopen, of in een speciale snackbar kopen een echte aanrader hier in Phils. (zet je maar over je vooroordelen heen)

9. perly oudevoshaar

Lid geworden:
    1 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    welke info bedoel je cheryl ? ik heb nooit beweerd dat er geen hondevlees verkrijgbaar is, ik heb wel gezecht dat het niet verplicht is om het te eten.

jens.........

10. chefke

chefke New Member

Lid geworden:
    21 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben inderdaad ook een frittenkot voor hondenvlees / doggiemeat gezien in de buurt van Banaue, verder hebben we een plezante vanktie gehad, want je hoeft het niet te eten, wij hebben toen kip gegeten bij de KAPOG FRIED CHICKEN.(KFC)

11. backpackjoe

backpackjoe New Member

Lid geworden:
    22 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn twee backpackers en kunnen ook bevestigen dat er nog steeds hondenvlees wordt gegeten op de filipijnen, zo konen we bij een chinees restaurant in manilla kiezen tussen, kip, slang, kangaroo, krokodil, een soort apenvlees (aleen geen broodje aap ha ha!)varken en rund, de flipp. zijn een erg gevarieerd land qua eten.

12. Bovenkerk

Bovenkerk New Member

Lid geworden:
    10 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad backpackjoe in de PI moet je de uitdrukking hond in de pot bij vooral chinees eten erg letterlijk nemen!

13. hansBarendrect

hansBarendrect New Member

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Zitten momnteel op de filipijnen, maar ons luxe resprt is jappanees en daar serveren ze geen hond, maar wel kreeft en andere rauwe vism, tip ga gewoon japans eten hier. Je betaal dan wel net zoveel als in nederland in zon japans restaurant want de Saudi's s Jappanners en andere aziaten die hier komen zijn schatrijk!

14. Jens Haas

Jens Haas New Member

Lid geworden:
    4 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    In manila kun je goed eten hoor, bij ons in het Ermitagebied heb je diverse Koreaanse restaurants met loeiverse vis, zo uit het aquarium verser kan het niet, de vis word ter plekke gevild en toebereid of indien gewenst gebakken of gebraden. Een gemiddeld menu kost wel 60 euro dit omdat Hans wel gelijk heeft op de filipijnen komen alleen de rijkere aziatische toeristen (koreans en jappanners), Amerikanen zie je nauwelijks nog sinds hun economie en bijbehorende dollarkoers is ingestort, voor veel europeanen zijn de Philippijnen nog te duur als je dit land vergelijkt met andere aziatische landen. (zelfs met een sterke euro zijn de phill. nog zeker 1,5 keer zo duur) voor een beetje resort betaal je hier toch al gauw 130 euro. Ook de suoermarkt is here twee keer zo duur als bijvoorbeel Thailand. Met de dalende euro (en nog sneller dalende dollar) en een steeds sterkere peso zal het alleen maar duurder worden.

15. jgiljam

jgiljam New Member

Lid geworden:
    7 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijnheer Haas ik weet niet in welke resorts U verblijft maar ik heb zelf nog nooit meer dan 1200 peso=20 euro betaald. Zelfs in Boracay wat nou niet bepaald als goedkoop te boek staat,had ik een huisje in een resort voor 900peso, wel in het laagseizoen overigens.

16. ruro

ruro New Member

Lid geworden:
    15 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Haas zit inderdaad wel hoog met zijn prijzen, maar een standaard toeristenresort is inderdaad niet goedkoop op phils maar je kunt natuurlijk ook genoegen nemen met minder. Ben je niet bang voor wat kakkerlakken en ander tropische fauna tussen je matras en in de badkamer dan kun je toch al een hotel (pensionhouse) of een resort vinden voor 1000-1200 piso ongeveer 20 euro. Vaak zijn deze hotels wel verkapte bordelen, ze worden vaak gebruikt door rijke aziaten als goedkope tortelplaatsen (en de phills zijn no 1 bestemmingen voor hen, dus de kans is erg reeel!), als je je hier niet aan stoort dan is het goedkoop vakantie vieren hier.

17. perly oudevoshaar

Lid geworden:
    1 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    helaas worden de filippijnen er niet goedkoper op.
    maar voor een buitenlander nog altijd betaalbaar.
    en wat is nu 20 €uro voor een hotel kamer als je er met 4 man gebruik van kunt maken.
    bv een gezin met 2 kinderen.
    ik ben het dan ook met ruro eens, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten , moet je ook niet zeuren.
    ander land ander verstand niet waar?

jens.........

18. jbosselaar22

jbosselaar22 New Member

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, ik heb in de Filippijnen geslapen in hostels en hotelletjes met prima schone kamers sommige inclusief zeezicht voor een eurootje of 30. Nou dit vind ik geen geld als je met z'n tweeen bent, Thailand mag dan wel goedkoper zijn maar je struikelt er over je landgenoten, lekker exclusief zeg!
    Als je je eigen klamboe meeneemt en af en toe eens een aircokamer neemt is het allemaal goed betaalbaar. De Fillipijnen verdient het om te worden bezocht, ga in juni weer terug!

Ps ben trouwens geen hondevlees tegengekomen, nog eens goed op letten in juni......

19. piet philipiep

piet philipiep New Member

Lid geworden:
    16 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Janneke als je nog hondevlees wilt eten moet je snel zijn want de dierenbeweging en milieumaffia is ook op de philipijnen neergetreken!

Group seeks ban of dog meat in restaurants
    By Jane Cadalig

BENT on putting a stop to dog meat eating, a foreign-funded institution is moving for the amendment of the Animal Welfare Law to
    prohibit the serving of dog meat in food establishments. The Animal Kingdom Foundation (AKF) Inc., an organization working for
    the promotion of animal welfare in the Philippines, is determined to work with the government to ban the inclusion of dog meat as one of
    the menus offered in restaurants.

AKF managing head Suzanne Llanera, in a recent seminar in La Trinidad, Benguet, disclosed the group's plan of asking Congress to
    amend Republic Act (RA) 8485 or the Animal Welfare Act of 1998 to prohibit dog meat in food establishments.

The law bans the killing of dogs except those that are used in religious or ritual purposes.

Several provinces however are engaged in the commercialization of dogs and the eventual serving of their meat in restaurants.

Representatives from the AKFI, National Meat Inspection Service and other concerned agencies conducted a seminar among law enforcement
    agencies and government offices to raise the level of public awareness on the law.

Animal rights advocates and government authorities claimed that dog is not considered a food animal.

Llanera said the public is slowly gaining awareness that dog meat eating is prohibited under the law, but the help of the local government units (LGUs) is still needed in its full implementation.

20. rahim bahir

rahim bahir New Member

Lid geworden:
    19 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    op dit forum lees ik vele ongustige berichten over het eten van hond, varken, slangen, ratten en ander onrein gedierte. Teven lees ik dat er een grote gemeenschap met moslimbroeders moet zijn op de Filipijnen, weet iemand soms op dit forum of er op de f-pijnen ook gedeelten zijn die wel haram (schoon eten) zijn, vanwege mijn reliegie mag ik alleen maar halal (rein, zonder varken hond en slang] eten. Graag wil ik halim vakantie vieren op de f-pijnen wie kan mij hier bij helpen met tips?

Deel Deze Pagina