Sri lanka Oostkust

Discussie in 'Sri Lanka' gestart door nathalievb, 28 feb 2012.

1. nathalievb

nathalievb New Member

Lid geworden:
    28 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik ga midden juli een trip(1 maand) maken door sri lanka. Mijn reisplan ziet er normaal zo uit:negombo,anuradhapura, trincomalee, Battigaloa, arugam bay,nuwara eliya, kandy, en terug negombo. Is dit een een realistische planning? En weten jullie nog leuke guesthouses langs de oostkust? Ik kan er niet veel over terugvinden.
    Alvast bedankt, Groetjes

2. ErikSandya

ErikSandya New Member

Lid geworden:
    7 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Nathalie,

ABay stikt van de guesthouses, in de andere plaatsen is het wat dunner gezaaid ja. Op www.go-lanka.com vind je voor grotere plaatsen als Trinco nog wel een paar, voor 'kleinere' zoals Passikudah en Batti wordt het echt googlen enzo.

Maar als je een maand de tijd hebt moet het allemaal best lukken. Ik neem aan dat je met bus wilt reizen, reken dan op zeker 1 week voor het hele oostkust-stuk.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

3. nathalievb

nathalievb New Member

Lid geworden:
    28 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedanktvoor de informatie! Ik zou idd de bus willen nemen, maar liefst de trein. Is de bus veilig om te nemen in Sri Lanka Want ik heb er een paar horrorverhalen over gehoord!

4. ErikSandya

ErikSandya New Member

Lid geworden:
    7 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmmm.. op je route kan érg weinig met de trein. Alleen Ella (na Abay)-Eliya-Kandy, voor alle andere stukken is bus veel direkter. Tenzij je omwegen neemt, bijvoorbeeld Negombo-Colombo-A'pura en Kandy-Colombo-Negombo. Doch kost uren extra.

Treinongelukken gebeuren er even vaak als busongelukken, hoor. Maar treinen zijn wat comfortabeler, in een bus zit je vaak als een sardientje in blik en als je bagage wat groter is moet je soms nog een extra stoel ervoor betalen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

5. Jayden

Jayden New Member

Lid geworden:
    5 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Logeerplek SRI LANKA

Prijs per week is 100 euro incl slapen en 3 maaltijden (bespreekbaar).

Je logeert dan bij een lankaans gezin met traditionele normen en waarden zodat je ook direct wat meekrijgt van de leefomstandigheden van Sri Lanka.

Het logeeradres is 10 minuten lopen van de stad Kiribathgoda en 20 minuten van Colombo (met openbaar vervoer)

Tevens is de bewoner een privé chauffeur. (tuktuk)

Mocht je interesse hebben, stuur mij een email.

MVG

Deel Deze Pagina