Sticky: PraatCaf� Thailand

Discussie in 'Thailand' gestart door wouter@travelstuff.nl, 2 mrt 2009.

1. wouter@travelstuff.nl

Lid geworden:
    27 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals verzocht in een ander topic hebben jullie behoefte om een meer-offtopic gesprek te kunnen voeren. In het Café is bijna elk onderwerp bespreekbaar. Dit topic is Sticky en zal daarom altijd bovenaan de lijst met topics staan.

Veel plezier!

2. wouter@travelstuff.nl

Lid geworden:
    27 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden jullie trouwens van de laatste toevoeging aan ReisStart? De actuele wisselkoers en een omreken machine?

http://www.reisstart.nl/thailand/valuta/

3. Guest22480

Guest22480 New Member

Lid geworden:
    10 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik neem snel een tequila om de opening van het cafe te vieren en ga mijn bed in.
    Morgen weer vroeg op.
    Kan je hier poffen of moet er meteen afgerekend worden?
    En is Maikel idd de barkeeper?

4. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Maikel valt ook het café binnen en ziet zelfs geen barkeeper, enkel gedempt licht en de feestlintjes van de preopening aan het plafond bengelen, zet me een stoel rook een sigaret of twee en mijmer wat …
    Iemand moet de spits afbijten dacht ik en doe dat een beetje weemoedig omdat ik na al die jaren van Thailandse reizen het daar voor bekeken hield, het gekoesterde sprookje leek maar ooit bestaan te hebben in een ver verleden.

Maar mijn laatste reis was er eentje vol hindernissen - bijna tot moes aangereden op het zebrapad in Chiangmai - met een Chinese madam aan de stok in Bangkok omdat ik haar een vraag stelde - nabije doodservaringen met die kamikaze chauffeur in Isaan en op de stoep neergelegd door een vluchtende brommer op het wandelpad langs de Chao Praya rivier.. het viel nog mee enkel een gekneusde rib in de rugzone – brutaal incident met een tuk tukker op de week end markt.. omdat ik een foto van zijn machien wou maken. Die incidenten allemaal op een paar weken tijd deden me later in het vliegtuig naar België mijmeren dat het voor mij, in Thailand de kous af was. Ook zit ik opgeschept met een complex van heimwee naar vroegere jaren toen er nog, dat Oosters paradijs bestond, zag in Bangkok enkel glinsterende tempeldaken zo ver het oog reiken kon - Chiangmai in zijn binnenstad nog een zandweg - jungle en biggetjes op Patong Beach - Pattaya een luxe mondain exotisch paradijs met het begin van groottoerisme.

Ik gaf er de brui aan en dacht weer aan de canyons van de westkust USA of naar onbekend Cambodja en Laos of Vietnam. Toen struikelde ik een jaartje het forum binnen en ontdekte er mensen met hun diverse vragen en indrukken, soms ook geconfronteerd met vooroordelen. Doorheen die forumvragen ontstond herkenning en een herontdekken dat me weer met de glimlach, naar Thailand doet verlangen. Daarvoor ben ik jullie dankbaar.

5. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig, hier kunnen we eindelijk ook eens offtopic kwekken zonder dat er iemand moeite mee heeft!!!

En die wisselkoers en omrekenmachine zijn ook handig. Ik denk altijd maar dat 1000 bath 20,-euro is maar op dit moment klopt dat niet dus fijn om het exact te kunnen berekenen.

Maikel, ik geniet van je verhalen!

6. dhans

dhans New Member

Lid geworden:
    24 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    @ maikel: de herinnering is vaak mooier dan de werkelijkheid. Ik zit ook regelmatig te mijmeren over Thailand, Maleisie, Singapore India, China etc. in de jaren 80. Met de idee dat het toen "beter" of "mooier" was. Maar eigenlijk ben ik dan net zo'n hippy

7. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    dhans, tja, weet je, wij zijn in 2007 pas voor de eerste keer naar Thailand geweest en toen werd er tegen ons gezegd als wij euforisch uitriepen het gevoel 50 jaar terug in de tijd te gaan (zijn nog niets een 40, maar goed) dat dit snel tempo zou gaan veranderen..
    Vooral in het noorden hadden we vaak herinneringen aan onze eigen kindertijd van zo'n 35 jaar geleden. Al dat zand, wildgroeiend gras enz.zelfs de rotzooi hier en daar deed ons denken aan vroegere tijden.

Het Thailand van nu zal veel anders zijn als in de tijd jij en Maikel er kwamen en als ik de verhalen van Maikel lees word ik zelfs een beetje melancholisch naar iets wat ik eigenlijk niet ken maar het me levendig voor kan stellen.Wat zullen mijn kids later zeggen (nu 11+12)als ze misschien ooit nog eens zelf terug gaan..

8. Guest22480

Guest22480 New Member

Lid geworden:
    10 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Maikel, wat een geweldige beschijving....
    Maar belgen (dat ben je toch?) zijn taalkundig dan ook een stuk ontwikkelder dan wij.
    Mijn vader trok naar Vlaanderen toen ik een jaar of 10 was en heeft daar 10 jaar gewoond.
    Op mijn 13e werd ik verliefd op het vriendje van mijn stiefbroer. Omdat hij zo mooi poetisch kon spreken.
    Dus houd je in Maikel...Anders beland ik via dit forum nog in een huwelijkscrisis.

Diezelfde vader van mij was met zijn vrouw in 1976 op Koh Samui. Dat was denk ik het mooiste dat je je voor kons stellen toen.

Ik was er 12 jaar geleden voor het eerst en vond het er druk maar op sommige plekken nog wel gezellig.

Nu niet meer........Helaas.
    Toch, ook al heb ik veel kritiek op de veranderingen, wil ik ook steeds weer terug.
    Omdat de sfeer zo goed is. En je je ook zo op kan winden om de dingen die anders gaan dan je wil.

De amerikaanse canyons vond ik ook geweldig. Maar dat is met een kleuter wellicht niet zo'n goed idee.

Gezien het feit dat er nu al slingers hangen neem ik aan dat we vanavond de grote opening hebben hier?
    Ik wil wel drankjes rondbrengen als Maikel achter de bar gaat staan.
    Monique, doe jij de hapjes?

En Marc mag van mij een diavoorstelling over zijn leven met een thaise schone geven.......:)

Monique, dus niet je sandalen aan vanavond. Daar kan Marc niet tegen.
    Ik kan mijn dikke reet helaas niet afzagen maar zal er alles aan doen hem zo veel mogelijk te verhullen.
    Ik wil hem namelijk niet de eerste avond al tegen de haren instrijken.
    Ik zet dus vanavond mijn beminnelijkste glimlach op en morgen komt mijn ware aard pas naar boven.....

9. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ha-ha-ha-ha-ha, ik doe de hapjes wel! Enne mijn sandalen? Nou die zal ik hier echt niet aan doen, zou op dit moment zelfs moeten zoeken, in Thailand draag ik ze alleen bij hoge uitzondering en zoals ik al aangaf mag ik dan niet van onder mijn knieen gefotografeerd worden. Zo toch, jammer maar dan gaat de foto de prullenbak in. Waarom ik zo slecht tegen deze sandalen kan terwijl de meeste Thaise of op slippers of op stilettohakken lopen weet ik ook niet? Je loopt er daar in ieder geval niet mee voor aap..enne ze zijn trouwens niet eens van mij, ik heb ze geleend van mijn moeder die ze nu trouwens op haar beurt ook niet meegenomen heeft naar Thailand, ze liggen ergens op zolder denk ik.

Lekker wat een gekwek over een paar sandalen,heerlijk!

10. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik loop effen weer binnen en zoek nog het stroomsnoer voor de dia voorstelling.

Maar eigenlijk heb ik geen zin om te kwekkeren, neen ik heb al sinds gisteren tranen in de ogen omdat mijn zus haar hond heeft laten doodspuiten. Kwamen gisterenavond onverwacht aanbellen en zag meteen aan hun gedrag (dat is mijn enig restje familie: zus, echtgenoot en zoon waar ik in Mei samen met hen op Thai huwelijkreis en perikelen ga… zij kennen het enkel van mijn gebabbel foto’s en films ) Haar man zat met het schuldgevoel en zag hem nooit eerder wenen, pijnlijk was dat.
    Nou ik kan niet tegen verdriet en zeker niet als het om hondjes gaat, maar ik wist dat Tarzan de hond, niet meer een hondje kon zijn en had al discreet afscheid genomen tijdens mijn laatste huisbezoek aldaar. Zo wordt de wereld altijd kleiner en kleiner tot er weldra voor mij niks meer overschiet dan fout gelopen dromen.
    Zucht (is liefde niet zoiets als, glimlachen met tranen in de ogen?)

Ik glimlach heel veel maar telkens als ik droevig ben, het is mijn masker…

Maar ik zoek geen troost( eigenlijk wel..) enkel een Singha of twee , dat hebben ze hier toch? Dhans, Neele (neele?) en Monique zijn al naar huis.. maar inderdaad dhans, het is zoals je beschrijft het verleden lijkt altijd mooier en mooier als men terugblikt en de toekomst zit vol te ontdekken geheimen. Vond de repliek van neele grappig en verhelderend, vreemd ik had altijd het gevoel dat ‘neele’ iets tegen mij had? Aardige Monique ken ik al een beetje omdat ze al langer op dit forum actief is en mijn eerste repliek ging naar haar: over afpingelen op de markt,waarop ik meteen in de nek besprongen leek door … neele.

Ik vind de stekker niet voor de diavoorstelling… de gratis hapjes staan klaar op het dak van
    Sirocco met zijn weergaloos panorama over Bangkok. Hopelijk vinden gasten en leden de weg… en sandalen zijn toegelaten. Wel oppassen voor hoogtevrees maar geen drempelvrees.

11. dhans

dhans New Member

Lid geworden:
    24 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mij teenslippers al aan.

Zijn tegenwoordig ook al TEVA's en niet die superslippers van 1 gulden uit Nepal (1983; nog steeds niet kapot ;-) ).

We pakken ut en.

12. Guest22480

Guest22480 New Member

Lid geworden:
    10 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach Maikel, wat een verdriet....
    Ik heb hier een kat voor mij liggen die zijn beste tijd heeft gehad. Mijn kind vraagt al een jaar om een zusje dat ze niet gaat krijgen en heeft besloten dat de kat haar broer is.
    Nu probeer ik haar duidelijk te maken dat de kat wel heel oud is en er niet meer zal zijn als zij groot is.
    Hij was mijn grote liefde tot mijn dochter kwam. Mijn misplaatste moedergevoel projecteerde ik op hem. Tot er een kind van vlees en bloed kwam. Ik vertootte hem bijna.
    Daar heb ik zo'n spijt van. Er was niet genoeg liefde in mijn hart voor mijn kind en mijn kat. Gelukkig kwam het weer allemaal goed tussen mij en hem.
    En komt mijn kind nu iedere dag thuis zijn naam scanderend. "Liefste poes van me, ik ben er weer hoor"/
    Van de week met hem naar de dokter. Het gaat hem niet goed. Wat er is weet ik niet.
    Later meer.
    Sterkte voor jullie in ieder geval!

Misschien vond ik je wel heel irritant Maikel. Ik weet het niet meer maar het zou zo maar kunnen. Ik vind mezelf ook vaak vervelend.
    Voel je niet vervelend erover, ik heb gewoon een grote Amsterdamse muil.

Mijn havajanas staan klaar. Teva's zijn bij mij taboe....
    Als de diaprojector blijft weigeren kan Marc ook op mijn laptop een dvd presentatie geven hoor!
    (Als er maar geen vieze foto's tussen zitten)

13. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    oh, wat geniet ik toch weer even tussen de soep en aardappelen koken van jullie verhalen. Wat een verdriet om al die dieren. Gelukkig is onze hond in de bloei van zijn leven en ziet het er naar uit dat ie nog wel even mee gaat!

Oh-ja en Neele,is een broertje misschien niets voor je kind?

dhans: Teva's dat is de naam waar ik nstraks niet op kwam en ik had ook geen zin op de zolder te gaan zoeken..

Dit oeverloos lullen is echt ontspannend merk ik.

14. Guest22480

Guest22480 New Member

Lid geworden:
    10 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    En toch vind ik mannen die met een Thaise aftaaien viezerikken en profiteurs:)

Je moet toch een beetje discussie op gang brengen....

Monique, altijd gedacht dat het er één zou worden en ik houd het hierbij.
    Vele redenen voor, bespreken we later wel een keer....

15. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat dacht ik ook daarom besloot ik maar om de tweede zo snel mogelijk er achter aan te laten komen...maar het is dubbel zo druk en dubbel zoveel zorgen. Ik kan een ieder begrijpen die (in deze tijd) voor 1 of zelfs geen kiest.

Ben jij btw met deze opmerking niet bang dat Sander of Wouter het cafe dadelijk weer sluit? En dan hebben wij en Maikel geen werk meer...

16. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was even naar het toilet, intussen is Monique komen vervoegen .. hmm mooi kleedje hoor!
    @ neele
    Even over je kat die levende knuffel. Je ziet vaak in Disneyfilms, ontoerende dierentafereeltjes over hun menselijke dierenvriendschap en hun jaloezie bij de komst van een naakt kind. Huisdieren hebben een nauwe band met de mens die hem omringd, ze kunnen niet anders, omdat hun leefwereld begint en eindigt met hun beperkte huiskamergevoel. De komst van de leuke baby en het verlies van aandacht zal hem doen treuren, maar nu geniet hij (de kat) knorrend opnieuw van aandacht in zijn oude dag.

Ik schuif wat dichter bij jou (neele) aan tafel en ja hoor, soms dacht ik ook dat ik irritant over kom. Dat komt omdat ik haast full time de pjoeter heb op staan, het ding gaat maar uit als ik ga slapen, als er een forumvraag komt had/heb ik meestal al een antwoord klaar of lig er tijdens huiskarweitjes aan het nadenken. Soms zeg ik tegen mezelf, zorg eerst voor je eigen reisprogramma dat niet op punt geraakt: doe eerder de e-mails die maar niet verstuurd raken, ruim alle brol eens van je pjoetertafel enz.

Ja, neeltje heeft soms een groot bakkes, maar ik hou ervan. Neele zegt wat ze denkt, voelt en ervaart tegen Jan en alleman. Wie zich berispt voelt moet maar wat weerwerk bieden en knallend vuurwerk kan toch mooi zijn?
    Tiens vuurwerk, dat is vergeten te bestellen op de ‘Grand Opening’

17. Guest22480

Guest22480 New Member

Lid geworden:
    10 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Net gebeld met een chinees hier in de buurt of die onze namen "Maikel Monique en Neele" in vuurwerk kon leveren.
    Levertijd een maand!

Kerststerretjes durf ik niet na wat er hier in Volendam is gebeurd. Ik neem niet aan dat de slingers die we hebben hangen geinpregneerd zijn?

Hier ook de hele dag de laptop aan.

Nu aan de oudhollandse kip shoarma van die lieve poelier.
    Na het diner kom ik terug voor een rosétje.

18. mlm.maas@home.nl

mlm.maas@home.nl New Member

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry Neele ik heb echt geen zin om met jou in een gezellig cafe te zitten. Zoals je al zei heb je vaak een grote muil vandaar dat ik er niet zo'n zin in heb.
    Blijf lekker hier in je cafeetje en in het smetvrees forum dan hoeven we elkaar tenminste niet meer tegen te komen.
    De groeten aan je kat!

19. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vreesde al bij mijn eerste post dat dit topic vooral zal bestaan uit Maikel, Monique en Neele...maar vooralsnog hebben we daar dan veel plezier mee tussen alle andere werkzaamheden door! En ondertussen wachten we op meerdere bezoekers in het cafe.
    Misschien hebben Sander en Wouter zo af entoe ook eens zin om een pint te komen drinken.

20. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Goh, ik zie dat terwijl ik aan het tikken was er een boze gast binnen is gekomen. Wie wil de UITSMIJTER worden?

Deel Deze Pagina