Strand Kololi (voor SenegambiaBeachhotel)

Discussie in 'Gambia' gestart door Carina, 3 aug 2012.

1. Carina

Carina New Member

Lid geworden:
    3 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie kan mijn vertellen of het strand al opgespoten is in kololi en dan voornamelijk voor het Senegambia beach hotel.

Wij zijn al 5x in Gambia geweest(helemaal geweldig)alleen de laatste keer was de afstap van het strand naar de zee erg hoog. Nu ben ik benieuwd of iemand mij kan zeggen die er dit jaar al is geweest of dat dat nog zo is.

heeft er iemand vragen over Gambia stel ze gerust misschien kan ik ze beantwoorden.

verders zijn alle verhalen en tips ook altiid welkom
    Alvast allemaal erg bedankt.

2. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij waren er in februari en de strandafslag was heel erg. Bij hoog water lagen mensen echt hutje mutje op het hoger gelegen gedeelte. Echt jammer.

3. Jack1

Jack1 New Member

Lid geworden:
    1 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan denk ik dat KomboBeach een betere oplossing is met z'n prachtige en bewaakte strand.
    Qua hotel volgens mij net zo goed en keurig verzorgd.
    Verder ook daar verschillende restaurantjes en een leuke markt.
    En de afstand naar Kololi is makkelijk te lopen over het strand en over de weg is het ongeveer 'n half uurtje. met de taxi 5 minuten.
    Wel even iets verder op een groen-gele stappen anders betaal je de hoofdprijs.
    Jack

4. geitman

geitman New Member

Lid geworden:
    27 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo beste mensen, wij gaan 22 oktober naar Gambia , en wel naar Senegambia beach hotel.

Is dat wat of hebben we ons vergist in dit hotel , misschien kunt u ons nog wat tips geven om wat te doen zoals excurtie b.v.
    we gaan voor het eerst naar Gambia dus alle info is welkom.

Kunnen we ook met Dollars betalen ???
    En moeten we ons echt zorgen maken voor malaria , ik word namelijk altijd lek geprikt , door muggen , dus dat zal daar niet minder zijn .

Nou dit zijn de eerste vragen , misschien kunnen die beantwoord worden door Gambia fan,s

Groetjes Geitman

5. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Nee hoor je hebt je niet vergist...Het is een mooi hotel met een prachtige tuin met schitterende vogels en ondeugende aapjes. Enig minpuntje is dat er een flinke strandafslag is geweest zodat bij vloed het strand heel erg smal is. Maar een stukje verderop is er gelukkig nog strand genoeg.

Voor excursies kun je het beste even kijken op de site van onze gids Omar. www.sheikomar.info Daar zie je een beetje wat er allemaal te zien en te beleven valt. Omar kan ik je overigens wel adviseren als gids. Hij brengt je overal naartoe met eigen vervoer en is een stuk voordeliger dan de excursies die je bij de reisorganisatie boekt. Bovendien wordt je dan niet in een bus gepropt met een heleboel anderen en als je ergens iets ziet en je wil stoppen onderweg dan kan dat. Bijkomstig voordeel is dat je dan niet meer wordt lastig gevallen door allerlei figuren die je vanalles te koop willen aanbieden.

Verder de muggen. Dat betekent gewoon voorzorgsmaatregelen treffen. En dat zijn op de eerste plaats Malariapillen. (Malarone) Verder smeren (muggenmelk met Deet). Als de zon begint onder te gaan lange broek aantrekken (sokken niet vergeten) en lange mouwen want de muggen steken het liefs in de avond en snachts. Een airo of ventilator op de kamer doet wonderen want muggen houden niet van tocht. Al met al valt het dan wel mee met de muggen.. Ik hoop dat ik je een klein beetje op weg geholpen heb...Als je nog vragen hebt zal ik ze proberen te beantwoorden. Alvast veel voorpret want Gambia is werkelijk een prachtig land met vriendelijke mensen.

6. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vergat nog ff antwoord te geven op je vraag m.b.t. dollars. Je kan in Gambia gewoon je Euros omwisselen in het Senegambia hotel maar ook daarbuiten zijn verschillende wisselkantoortjes. De gids weet wel waar je het beste kunt wisselen. Met de Mastercard kan je geld opnemen in het Senegambiahotel maar ze rekenen wel provisie. Tip ...tel altijd alles na ook al krijg je een pak briefjes met banderol eromheen...Onze ervaring is dat er altijd een paar briefjes te weinig zijn. Of je met Dollars kan betalen weet ik helaas niet... Maar Euros zijn heel gebruikelijk ook al omdat er heel veel Nederlanders in Gambia zijn.

7. geitman

geitman New Member

Lid geworden:
    27 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel Lily ,voo al je infotmatie, maar weet je ook of er wandel tochten zijn in de natuur b.v

Kijk wij zijn echt mensen die veel in de natuur willen wandelen , misschien heb je hier ook een idee over .

Dus als ik het goed begrijp, kan je niet echt bij het hotel op het strand liggen , behalve een stukje verder op , maar daar zal wel geen parasols zijn van het hotel neem ik aan ?????

Ik hoor het antwoord graag van je , ontzettend bedankt alvast
    Groetjes Gert

8. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Geitman,

In Gambia kun je volop wandelen. Je kunt naar het Abuko national park gaan. Daar kun je in het wilde levende bavianen en prachtige vogels spotten.Ook kun je er met een bootje de rivier op en tussen de mangroven varen. Ook dan zie je heel veel vogels. Verder is er in Kotu de Kotu-stream en daar hebben wij met een gids ook uren gelopen en ook daar zie je de meest mooie vogels. Bij het senegambiagebied vind je het aapjesbos dat is ook leuk om te doen en verder heb je eindeloos strand om te lopen.
    Wat betreft het stand bij het hotel... dat is er wel maar een vrij smalle strook bij hoogwater, dus je ligt er een beetje hutje mudje.. Er zijn verderop ook wel wat strandttentjes met bedjes die ook parasols hebben en als je daar een drankje neemt mag je er vaak gratis liggen. Als je nog meer vragen hebt zal ik ze graag beantwoorden. Groetjes
    Lily

9. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    http://en.wikipedia.org/wiki/Abuko_Nature_Reserve
    Kijk even op deze site voor Abuko

10. geitman

geitman New Member

Lid geworden:
    27 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Lily , kan je niet mee gaan ,als gids hahaha.

Vertel eens hoevaak ben jij al geweest in Gambia ???? en heb je nog verdere tips

11. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha zou ik wel willen maar laten de financien niet toe. Wij gaan weer in februari voor de 8e keer. Maar ik kan je wel onze gids aanraden die wij daar altijd hadden. Kijk maar eens op zijn site www.sheikomar.info Daar kun je ook zo e.e.a zien wat daar te doen is.

12. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergat nog een mooi park te vermelden en dat is Makasutu national park. Zeker de moeite waard om een dag te doen en dat is niet zover van Senegambia vandaan. Leuk om het te combineren met de houtsnijmarkt in Brikama...

13. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    En als je twee dagen op pad wil met een overnachting dan moet je beslist Tendaba Camp doen.

14. geitman

geitman New Member

Lid geworden:
    27 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Lily ,nog even een paar vraagjes , wat kost het eten daar ,en wat is lekker ( rare vragen he )en hebben ze ook lekker bier???? en wat kost dat daar.

mvrg Gert

15. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Gert,
    Voor ongeveer 10 Euro p.p. kan je daar heel goed eten. Meestal is het wel vis of kip maar ze maken het heel lekker klaar met een pinda of tomatensaus. Chicken jassa is lekker maar ook afro chicken. Hangt er wel vanaf waar je gaat. Binis in Serrakunda is heel erg goed. Ze hebben daar ook uitstekende kipsate en ook de gambaspiezen zijn heerlijk. Bij Ali Baba kan je ook goed terecht. Een opmerking nog.... ga niet te vroeg beginnen aan je avondmaal. Meestal begint het eetgebeuren pas rond 8 uur s-avonds.
    Het bier (julbrew) is volgens mijn man van uitstekende kwaliteit ( en hij kan het weten). Wijn is wel een stuk duurder. Prijs van het bier weet ik niet meer precies, maar wel een stuk minder dan in Nederland. Ik dacht ongeveer 1,25 euro per glas.

16. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Soirry foutje van mij.... Binis zit natuurlijk in Kololi langs de grote weg.

17. geitman

geitman New Member

Lid geworden:
    27 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Lily , ik vergeef je dat foutje ,geloof me .

Mocht je nog wat te binnen schieten , ik lees het wel alles is welkom .

Groetjes Gert

18. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha Gert leuk.... schiet me altijd vanalles te binnen als ik over Gambia begin....Ben er helemaal gek op..Zou het leuk vinden om jullie ervaringen te horen. Groetjes Lily

19. geitman

geitman New Member

Lid geworden:
    27 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Halloooooooooo Lily , hier is die weer , schiet me op eens weer iets te binnen, hebben ze in ons hotel ook een waterkoker ?????op de kamer . En een bad ???

En heb je verder nog iets , want je bent wel stil hoor (hahaha)
    Groetjes Gert

20. Carin

Carin New Member

Lid geworden:
    11 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is geen waterkoker in het hotel, de meeste kamers hebben geen bad. Wij nemen altijd een blokje mee waar 4 stekkers in kunnen. Voor de waterkoker die wij meenemen en het opladen van telefoons en mp3. Wij gaan begin november.

Deel Deze Pagina